OLJEKYLD GSXR
FÖRBJUD STARSTRIKER
Jaha, regn.... Får ställa in till senare i veckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, regn.... Får ställa in till senare i veckan.
325 lär ju bli så stekt med rätt pilot bakom rexxan, så vida det körs med gatdäck 325 lär ju spinna bort sig totalt från ståendeRullande blir säkert jämnare till en början sen favör 325 150+
Ska ju till en ganska så maffig bil för att slå rexxan 0-200
http://www.youtube.com/watch?v=542HwSdAGlA
Seså ut och kör nu så ni slipper att bli omkörda av plogbilarna![]()
Nej för fan, Det torkade upp till 2030 . Jag fick ihop hojen och var ute och "provkörde" till 23. Hittade fö en vilsen turbopysande BMW med breda däck, stort avgasrör med ungar i 20-årsåldern i på Bergslagsvägen som försökte dra lite men de vart ju toast. Två ggr i rad.
Ikväll får ni köra, det ska vara klart väder då, jag ska ut efter jobbet med HD:n![]()
Hur många kusar har du i H-D:n nu?Nej för fan, Det torkade upp till 2030 . Jag fick ihop hojen och var ute och "provkörde" till 23. Hittade fö en vilsen turbopysande BMW med breda däck, stort avgasrör med ungar i 20-årsåldern i på Bergslagsvägen som försökte dra lite men de vart ju toast. Två ggr i rad.
Ikväll får ni köra, det ska vara klart väder då, jag ska ut efter jobbet med HD:n![]()
Hur många kusar har du i H-D:n nu?
Det vore kul att se ett race mellan Sunkans R6:a och din H-D. Ta en rullande start från 70km/h eller något. Jag tippar på att du kommer dra ifrån något, i alla fall i början. Vore kul att se.Det är inte så mycket jämfört med en litersporthoj, men den har bra vrid. Den ger 162 Nm och 127hk på bakhjulet vilket ska vara ca 145hk i motorn med 13% förlust. Hojen väger 210 fulltankad. Men det är en obefintlig aerodynamik och upprätt körställning så över 200 hänger man som en plastpåse i styret känns det som, även om man kurar ihop.
Det vore kul att se ett race mellan Sunkans R6:a och din H-D. Ta en rullande start från 70km/h eller något. Jag tippar på att du kommer dra ifrån något, i alla fall i början. Vore kul att se.
Prata med Nisse och hör om du får hänga med!
Problemet med stående start är att föraren påverkar utgången alldeles för mycket om man bara ska jämföra prestandan mellan två fordon (om inte samma förare har möjlighet att köra upprepade gånger med bägge hojarna). En stående start mellan R6:an och din H-D är ju ganska ointressant. R6:an har alldeles för kort hjulbas för att göra snabba starter med. Roligare då att se vad som händer när bägge förarna kan ge järnet, utan att hållas tillbaka av sådana saker som chassigeometri.Det här jiddret om rullande start hit och dit är jag så less på om man pratar acceleration. I accelerationstävlingar startar man från stillastående och kör 201 el 402 meter för det mesta. Yngre turbobilkillar verkar inte gilla den traditionen utan brukar alltid komma med argumentet att bilen trots lägre hk/kg kan ta hojen i acc över 200 osv. Jag tycker att sånt har mindre med dragracing att göra! Det nya svenska reginatåget var upp i 283 km/h häromveckan. Det betyder att om tåget får "en rullande start" och sträckan är odefinierad så tar det alla bilar och hojar som inte toppar 280 i acc. Det är ju logiskt att en lätt farkost med högt effekt/viktförhållande med usel aerodynamik (som tex en gathoj) efter en given sträcka kommer att få se ett effekt/vikt-underlägset ekipage sega ifrån, om bara cv-tal och rullmotstånd är tillräckligt bra på det senare. Men sådant tycker jag är landspeed och inte acceleration/dragracing
En kantig Ford -32 hotrod på säg 800 kg med bigblock på 500 hk kan säkert bli tagen i toppfart av en aerodynamisk, könlös och trist turbofamiljebil. Men det tycker jag är helt pointless. Det är högt vridmom, slagvolym och effekt per kg som jag tycker ger kul farkoster, om det ska acceleras.
Jag kör gärna ett gatrejs 201 el 402 meter mot Nisse, det är ju det min hoj är byggd för
Problemet med stående start är att föraren påverkar utgången alldeles för mycket om man bara ska jämföra prestandan mellan två fordon (om inte samma förare har möjlighet att köra upprepade gånger med bägge hojarna).
Dra från 70km/h till runt 180km/h så har ni definierat racet. Förste man som läser av 180km/h släpper av.
Hur som helst vore det kul att se H-D:n jämfört med bilen och de andra hojarna.
Men då har man ju supit bort en av turbobilens acilleshälar vid, att hålla laddtrycket uppe vid de första växlarna samt dosera ut den lynniga kraften osv. Det är ju också prestande i min värld.
Det är ju under den första delen av repan jag måste skapa en så stor lucka till den tyngre och effekt/vikt-svagare bilen att han inte hinner sega ifatt mig innan mål med sin aerodynamik.
Ni kommer (uppenbarligen) aldrig någonsin hitta en rättvis jämförelse sålänge ni inte jämför äpplen med varandra? Oavsett utgångsförutsättningar kommer någon se sig ofördelaktig i jämförelsen.
Det var en bra idé. Då får var och en ta till sig det resultat som de tycker är viktigast.Vi kan ju testa både stående och rullande start?Jag skiter i om jag får spö eller ej
![]()
Vi kan ju testa både stående och rullande start?Jag skiter i om jag får spö eller ej
![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |