Någon B-förare som vill testa 250cc i Linköping

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Förra året hyrde jag ut min TSR till Oscar Håkansson så att han kunde köra sista B-racet i Linköping.

Jag kan tänka mig att hyra ut min hoj i år igen till en förare som har funderat på att köra 250cc och kommer att klassa upp sig till nästa år. Jag ser gärna att föraren är under 25år och har kört några race.

Hojen hämtas och lämnas i Lund. Det följer även med mekaniker i form av Axxexs. Axxexs har stor erfarenhet av hojen då han hjälpt mig meka tidigare år och själv kört hojen.

Priset är 3500kr och då ingår allt (utom krasch förstås), dvs bränsle och alla slitdelar, det finns också bra begagnade däck (inga nya förstås för ett set kostar 3300kr)

Lite historia om hojen. Det är en Honda TSR 250-99. Den köptes ny av holländska DeeCee Jeans-racing. 99 körde Tokudome och 2000 Johan Stigefelt. 2001 köpte jag den men med standard motor. Jag tog SM-silver 2001 och SM-guld 2002 på hojen. Under 2003 och 2004 kördes den mycket lite. Till i år har den uppdaterats med bättre cylindrar och avgassystem.

Mejla eller ring vid intresse
henrik@nordgrenracing.com
0708-578257

Synd att man inte är ung och talangfull. :lol
Det är ju verkligen en mycket bra chans att få prova på en riktig hoj. Hoppas någon nappar!

Last edited:
Jag kan mycket väl tänka mig att testa. Du har mail

Kollade anmälningslistan till racet.
#27 Tobias Hägerström Suzuki Gsx-r1000 Hyllinge Ms
#6 Philip von Platen Yamaha R6 2001 Hyllinge MS
#12 Rikard Olsen Aprilia rs250 Hyllinge ms
#56 Rickard Johansson Honda cbr Hyllinge ms

Någon som vet vart någon av dom finns att få tag på kanske?
Tänkte försöka lösa någon transport...

Last edited:
Nordgren skrev:
...Priset är 3500kr och då ingår allt (utom krasch förstås), dvs bränsle och alla slitdelar, det finns också bra begagnade däck (inga nya förstås för ett set kostar 3300kr)...

3500:- !!! Inte mer, allvarligt talat så är det nästan gratis...

Sen med mekanikern på köpet.

EUS - Du har PM.

Nordgren - vad vore RR Sverige utan dig. :tummenupp Attans schysst av dig att hyra ut både hoj OCH mek (vet Anders om det ännu? :rolleyes: )

eus skrev:
Jag kan mycket väl tänka mig att testa. Du har mail

Kollade anmälningslistan till racet.
#27 Tobias Hägerström Suzuki Gsx-r1000 Hyllinge Ms
#6 Philip von Platen Yamaha R6 2001 Hyllinge MS
#12 Rikard Olsen Aprilia rs250 Hyllinge ms
#56 Rickard Johansson Honda cbr Hyllinge ms

Någon som vet vart någon av dom finns att få tag på kanske?
Tänkte försöka lösa någon transport...
Philip är McFille på forumet.

Hade vart skitkul att testa, synd att man är pank och krashbenägen :död

Hade helt klart varit grymt att prova, men min diesel får duga tills vidare.
Har inte råd att crasha en TSR... :brinnerup

Jävlar vad fett det hade varit att se eus på en 250. Han skulle:

• Köra ifrån Nyteknik och förmodligen oFFkeFF
  • Köra jämna 57tider och under under racet
  • Skriva autografer i depån
  • Ge sina kompisar gratis inträde

Hojen är hittills obesegred i B-race! :fyllisar

Klart du (eus) ska prova på!!! :banana Om du kör så sponsrar jag med 100 spänn, och om du vinner så sponsrar jag med en hundring till! :)

Eus, hugg den här chansen, så vet vi vad du sitter på för cykel nästa år :tummenupp
Victor, nog fanken ska han åka fortare än 57 på sviestad :7peta

Åsa skrev:
...
Attans schysst av dig att hyra ut både hoj OCH mek (vet Anders om det ännu? :rolleyes: )

Jo jag vet om att jag är uthyrd! (tydligen missade jag nått finstilt i mitt kontrakt när jag skrev under i våras..) :)

Om nån vill få bra referenser till chefen (Nordgren) så kan ni få mitt kontnr! :banana

Missa inte chansen! Den här hojen är så nära man kan komma en fabiks VM-hoj som tex Honda RSW eller liknande! ( fast med en std-motor i)
Med denna hojen så har Stiggy varit uppe på en 5:e plats i GP men tappade sen till 8:de på Donnington 2000. Nordgren har vunnit SM, Oscar vann B-racet förra året och jag tog poäng i alla racen i 250SM i år på den! :)

oFFkeFF skrev:
Eus, hugg den här chansen, så vet vi vad du sitter på för cykel nästa år :tummenupp
Victor, nog fanken ska han åka fortare än 57 på sviestad :7peta

Det kanske han gör. Men att säga det är kanske att skrävla lite mycket och med dom andra kraven jag listade så behöver han inte köra fortare.

Mad Moose skrev:
Jäklar vad sugen man blir.
Synd att man inte har råd. :huvet :mad: :4skrika

Visst är det jobbigt att inte vara ung och lovande :tunga

En liten fråga ang. SS600-hoj vs. 250R-hoj.

Om man kör 55:or (som toppen i R600 gjorde på SM) med en STD/SS600 ungefär hur fort skulle det gå med en 250R?

Magnus skrev:
En liten fråga ang. SS600-hoj vs. 250R-hoj.

Om man kör 55:or (som toppen i R600 gjorde på SM) med en STD/SS600 ungefär hur fort skulle det gå med en 250R?

Det där är nog väldigt avgörande på hur fort man ställer om sig. Den ena skulle kanske köra 55 igen, medan den andre traggla på 58. Dock tror jag väldigt få skulle köra fortare första gången de kör en racer.

oFFkeFF skrev:
Det där är nog väldigt avgörande på hur fort man ställer om sig. Den ena skulle kanske köra 55 igen, medan den andre traggla på 58. Dock tror jag väldigt få skulle köra fortare första gången de kör en racer.

Ok då vet jag ungefär.

Victor skrev:
Jävlar vad fett det hade varit att se eus på en 250. Han skulle:

• Köra ifrån Nyteknik...
Dröm på, gosse. Martin var långsammare än mig både i Falkenberg och Karlskoga. På min hemmabana skulle bara min omtanke om deras heder hindra mig från att varva både honom och oFFkeFF.

:mattias

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back