Nästa helg: Örebro?

Ja på lördag verkar de ju inte va nån träning :hihi :hihi :hihi
Så då ses vi på söndag, i d fina vädret. (för det blir det väl?) :yoparty

Någon som skall åka från Stockholm på söndag och som har plats för mig ?

Spider skrev:
2103441 Någon som skall åka från Stockholm på söndag och som har plats för mig ?
jag ska! vill du samåka? vart bor du? jag tänkte hyra ett släp o dra med egen bil.
vi kan ju splitta kostnaderna. alltid bra :)

Swedie skrev:
2103504 jag ska! vill du samåka? vart bor du? jag tänkte hyra ett släp o dra med egen bil.
vi kan ju splitta kostnaderna. alltid bra :)
Trånkan. Så om du bor i S-tälje så är det väl lämpligare att jag hyr släp och plockar dig på vägen. Samåkning och kostnadssplittning är kung.

Du har PM.

.

Last edited:
Samåkning ordnad !! :tummenupp

Kommer någon ha en ljudmätare (och varvräknare) på söndag ?

Jag har precis hämtat mitt nya slipon som garanterat skall klara 96dB. MEN, det var ju för f-n en hel byggsats med olika delar till ändkonan och ingen beskrivning över vilken kombination som ger 96dB. Jag behöver alltså experimentera mig fram till vilken variant som funkar.

.

Inte ljudmätare, men däremot så sa jag till en kille förra helgen när jag var träningsledare att kolla upp sin ljuddämpare. För den lät ovanligt mycket mera än övriga hojjar. Det var nog ingen ull kvar iden. Och för mycket vill vi inte att hojjarna ska låta. Men har du nytt ska det inte vara några problem.

Spider skrev:
2104230 Samåkning ordnad !! :tummenupp

Kommer någon ha en ljudmätare (och varvräknare) på söndag ?

Jag har precis hämtat mitt nya slipon som garanterat skall klara 96dB. MEN, det var ju för f-n en hel byggsats med olika delar till ändkonan och ingen beskrivning över vilken kombination som ger 96dB. Jag behöver alltså experimentera mig fram till vilken variant som funkar.

.

RaceMe skrev:
2104731 Inte ljudmätare, men däremot så sa jag till en kille förra helgen när jag var träningsledare att kolla upp sin ljuddämpare. För den lät ovanligt mycket mera än övriga hojjar. Det var nog ingen ull kvar iden. Och för mycket vill vi inte att hojjarna ska låta. Men har du nytt ska det inte vara några problem.
Var nog lite otydligt. Det är alltså inte körning i morgon jag är orolig för utan jag tänkte passa på att få stil på hojen inför säsongen, få den 96dB'ad och klar.

Mitt huvudbry syns på bilden

Bifogat

• avgas.jpg
    avgas.jpg
    43.8 KB · Visningar: 40
Spider skrev:
2104861 Var nog lite otydligt. Det är alltså inte körning i morgon jag är orolig för utan jag tänkte passa på att få stil på hojen inför säsongen, få den 96dB'ad och klar.

Mitt huvudbry syns på bilden

Aha, den som ändå hade lika roliga huvudbry som dig. Ses i morgon då.

Det fanns vissa förhoppningar om att premiäröppna gruspartiet för året imorrn, tyvärr ser inte de ut att infrias. När det däremot är färdigt blir det grymt!!

Ville bara berätta så ni inte blir besvikna när ni kommer, för kommer det gör ni. :)

RookieSM skrev:
2106063 Det fanns vissa förhoppningar om att premiäröppna gruspartiet för året imorrn, tyvärr ser inte de ut att infrias. När det däremot är färdigt blir det grymt!!

Ville bara berätta så ni inte blir besvikna när ni kommer, för kommer det gör ni. :)
ARGH!!! När ska jag få träna gruuus! :( Ska första gången BLI på anderstorp? Usch

Swedie skrev:
2106111 ARGH!!! När ska jag få träna gruuus! :( Ska första gången BLI på anderstorp? Usch
Din hoj är gatreggad. Vi bor i världens mest grusvägstäta land. You do the math ;)

Swedie skrev:
2106111 ARGH!!! När ska jag få träna gruuus! :( Ska första gången BLI på anderstorp? Usch
Visst har crossbanorna öppnat där nere nu? Har du inte hoppat något tidigare så är det bara du her dig ut dit, annars kommer det bli otrevlig överraskning på Anderstorp...

Där ute där Yasha bor har dom en kanonfin jordbana. Kanske är för blött för att åka jordbana än dock...

Olof Eriksson skrev:
2106203 Visst har crossbanorna öppnat där nere nu? Har du inte hoppat något tidigare så är det bara du her dig ut dit, annars kommer det bli otrevlig överraskning på Anderstorp...

Jag Körde cross på en helt torr Örebrobana i dag och ska dubbelträna i morgon så det går ju göra om man vill.... Är ju säkert mindre än 100 meter mellan banslingorna på närmsta stället.....

Lennartsson skrev:
2106417

Jag Körde cross på en helt torr Örebrobana i dag och ska dubbelträna i morgon så det går ju göra om man vill.... Är ju säkert mindre än 100 meter mellan banslingorna på närmsta stället.....
Fast det är ju lite svårare att hitta en crossbana att åka motard på (jag gissar att swedie inte har crosshjul?)! Fast jag ska inte uttala mig om vädret där nere, men här är kärlen i backen säkert en månad till...

Olof Eriksson skrev:
2106438 Fast det är ju lite svårare att hitta en crossbana att åka motard på (jag gissar att swedie inte har crosshjul?)! Fast jag ska inte uttala mig om vädret där nere, men här är kärlen i backen säkert en månad till...

Banorna här är 100 % perfekta Nu. Men kan vara svårt köra med 17 tummarna på vår bana.... Man ta det lungt känna på lite hopp kan man ju och några böjar är som på en motardbana då banan e helt slät nu. Inte för jag skulle få för mig köra med dom hjulen där men i alla fall...hehe

Olof Eriksson skrev:
2106438 Fast det är ju lite svårare att hitta en crossbana att åka motard på (jag gissar att swedie inte har crosshjul?)! Fast jag ska inte uttala mig om vädret där nere, men här är kärlen i backen säkert en månad till...

Hej Olle, kul att höra din röst. Har ytterligare en aspekt. "Eller så kan man ju köra med 17 tumshjulen på crossbanan. För det är väl dom hjulen som man har på hojjen på en motardtävling. Jag gissar på att det är dom hjulen Sweedie ska ha på när det är tävlingsdax." Här har vi ingen tjäle kvar. Så Flytta söder ut så du kan vara med och träna med oss.

RaceMe skrev:
2106479 Hej Olle, kul att höra din röst. Har ytterligare en aspekt. "Eller så kan man ju köra med 17 tumshjulen på crossbanan. För det är väl dom hjulen som man har på hojjen på en motardtävling. Jag gissar på att det är dom hjulen Sweedie ska ha på när det är tävlingsdax." Här har vi ingen tjäle kvar. Så Flytta söder ut så du kan vara med och träna med oss.

Har för mig du körde 17 tumms hjulen på crossbanan i leran i höstas med...hehe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...