Nästa helg: Örebro?

Swedie skrev:
2084998 Jahå! tre dagar? Det visste jag inte. Men det lär nog bli bra med 1 dag.

Hur ser upplägget ut vad gäller körning? Är det om vart annat med slön, måttlig och apsnabb? :)

Låter som en bra idee att börja säsången med. I sådana fall håller jag mig till det förstnämnda. :nicka
Måste ju det eftersom jag skall filma när ja kör 8:or runt CoRuS. :hihi :hihi

jahå, måste man vara i tid? tänkte puttra iväg härifrån runt 7, framme troligen precis efter 9 o redo att köra runt 10. lär ändå vara för kallt kl9.

finns det el? jag vill gärna använda däckvärmare.

hur stor parkeringsyta? kanske kommer med en mongostor trailer...

Swedie skrev:
2086045 jahå, måste man vara i tid? tänkte puttra iväg härifrån runt 7, framme troligen precis efter 9 o redo att köra runt 10. lär ändå vara för kallt kl9.

finns det el? jag vill gärna använda däckvärmare.

hur stor parkeringsyta? kanske kommer med en mongostor trailer...
Nä, kom när du vill. El till däckvärmare finns inte, du kan få använda elen om du vill ladda mobilen eller liknande så elverk rekommenderas. Plats finns, det är grusparkering så du blir nog nöjd med din kärra så kan du ha hojen stå på bra underlag.

Edit: Såg din kärra på Gelleråsen, den är rätt tung och bara två hjul? När jag var vid banan förra veckan var det riktigt mjukt, kanske risk du kör fast med kärran. :D

Last edited:
Ja! Tack för idag! Det var en riktigt kul bana! Hoppas gruspartiet går att köra på nästa helg :tummenupp

Evil M skrev:
2088315 Så skönt att säsongen är igång, skitkul idag.

Zandrah knäppte en del bilder, lägger upp senare i kväll eller i morgon :)
JAAAAA det är helt klart den roligaste dagen på länge och vilket jävla fäste det blev när det hade värmt på lite..kul med så mycket folk ..supermoto=slangfritt.. :tuttar

Last edited:
Kymi skrev:
2088468 :yoparty :tummenupp :2cool vad blev det för pickis om man får fråga?

Allt möjligt. Har aldrig fotat supermotard förut så jag vet inte om det är något att ha. Ni kanske kan hitta några hyfsade bilder iallafall :)
Vet inte om jag lyckades fånga alla på bild, knäppte bara så fort någon åkte förbi :hihi
Swedie lägger upp bilderna under dagen. Hittar ni någon bild ni vill ha så får ni säga till så mailar vi iväg en högupplöst.

Sista bilden i ditt inlägg, snubben längst till vänster halvt utanför bild... Är det Mattias!? Vågar han visa sig i närke verkligen? Jag ser itne magen på honom så jag kan inte utesluta om det är han eller om det är någon stackare som bara är lik honom :rolleyes:

Dee_cati skrev:
2089425 Sista bilden i ditt inlägg, snubben längst till vänster halvt utanför bild... Är det Mattias!? Vågar han visa sig i närke verkligen? Jag ser itne magen på honom så jag kan inte utesluta om det är han eller om det är någon stackare som bara är lik honom :rolleyes:

Det är Marcus på bilden. RookieSM.

Du då, som nästan bor vid våran bana. När kommer du att visa dig hos oss då? :7peta

Idag blev vi 15 st som tränade. Igår 25 st. Det är öppet även i Morgon. Från 09.00 till eftermiddag. Micke Kallie har bott här uppe i två nätter nu. Det är bra. Flera som honom vill vi ha.

RaceMe skrev:
2089631 Det är Marcus på bilden. RookieSM.

Du då, som nästan bor vid våran bana. När kommer du att visa dig hos oss då? :7peta

Idag blev vi 15 st som tränade. Igår 25 st. Det är öppet även i Morgon. Från 09.00 till eftermiddag. Micke Kallie har bott här uppe i två nätter nu. Det är bra. Flera som honom vill vi ha.

Sjukskriven pga trolig disk-förskjutning i ryggen :(

Sen är jag total nybörjare dessutom, hur skulle det se ut om ni släppte ut mig på banan ihop med fullblods-proffs :brinnerup
Jag kommer dit så fort jag har fått i ordning hojen och ryggen är lite bättre. Saknar fortfarande o-ring till bromsoket och sen ska det monteras uppsamlingskärl mm. Men snart så....

Dee_cati skrev:
2089687 Sjukskriven pga trolig disk-förskjutning i ryggen :(

Sen är jag total nybörjare dessutom, hur skulle det se ut om ni släppte ut mig på banan ihop med fullblods-proffs :brinnerup
Jag kommer dit så fort jag har fått i ordning hojen och ryggen är lite bättre. Saknar fortfarande o-ring till bromsoket och sen ska det monteras uppsamlingskärl mm. Men snart så....

Tråkigt, ryggen ska man vara rädd om. Det är stor variation på körkunskaper hos oss som tränar nu. Och det är inga problem. Vi har ju allihopa samma intresse. Och alla är kompis med alla. Så det är inget att vara rädd för. Men passa på att meka lite medans du är stukad i kroppen, så hojjen är klar och får stå och vänta på dig.

Och alla här borde passa på att anmäla sig till våra träningsläger nu innan det blir fullt. Vi vill ju ha in flera i denna sport. Så ju flera "totalnybörjare" som huserar här i landet, desto bättre. Det är ju först då som sporten börjar att växa. Annars kommer sporten att dö ut med bara "dinosaurier" som mig. Och bättre instruktörer på lägrena kan man ju inte få, än dessa herrar. Du hittar läger på dessa länkar.

www.dygd.nu
www.teknismc.se

Tack för idag grabbar, det var riktigt skoj!
Det fanns ju t.o.m. lite långsammare förare som jag kunde hänga på! :banana

Men attans vad trött man blev, undrar verkligen om denna sport är gjord för små tjej-muskler, haha :rolleyes: :D

RaceMe skrev:
2089742 Tråkigt, ryggen ska man vara rädd om. Det är stor variation på körkunskaper hos oss som tränar nu. Och det är inga problem. Vi har ju allihopa samma intresse. Och alla är kompis med alla. Så det är inget att vara rädd för. Men passa på att meka lite medans du är stukad i kroppen, så hojjen är klar och får stå och vänta på dig.

Och alla här borde passa på att anmäla sig till våra träningsläger nu innan det blir fullt. Vi vill ju ha in flera i denna sport. Så ju flera "totalnybörjare" som huserar här i landet, desto bättre. Det är ju först då som sporten börjar att växa. Annars kommer sporten att dö ut med bara "dinosaurier" som mig. Och bättre instruktörer på lägrena kan man ju inte få, än dessa herrar. Du hittar läger på dessa länkar.

www.dygd.nu
www.teknismc.se
Anmäld!
Annars får man ju inte träna nåt inför de två tävlingarna som är veckan efter. :)

Dee_cati skrev:
2089425 Sista bilden i ditt inlägg, snubben längst till vänster halvt utanför bild... Är det Mattias!? Vågar han visa sig i närke verkligen? Jag ser itne magen på honom så jag kan inte utesluta om det är han eller om det är någon stackare som bara är lik honom :rolleyes:
Jag känner mig förolämpad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...