Nästa helg: Örebro?

Swedie skrev:
2065704 Läste jag rätt någonstans att det KANSKE blir av ändå i helgen?!?!? :)

Ja, vi är allihopa lite sugna på att få komma ut utomhus, så du läste rätt. Jag har försökt att träna under sämre förutsättningar i höstas, men fick ge upp. Kommer du ihår Marcus? :hihi Och jag är sjukligt envis om jag vill. Ger upp långt efter det att jag konstaterat att det är omöjligt. Så det kan bli så att vi kör till helgen.

Men samtidigt så måste vi vara realistiska. Ler-partiet lägger vi åt sidan så länge. Men vi har ju asfalt. Och träningsledare är bokat till helgen. Så håll ögonen öppna på denna tråd så kommer du att få veta.

RaceMe skrev:
2065884 Ja, vi är allihopa lite sugna på att få komma ut utomhus, så du läste rätt. Jag har försökt att träna under sämre förutsättningar i höstas, men fick ge upp. Kommer du ihår Marcus? :hihi Och jag är sjukligt envis om jag vill. Ger upp långt efter det att jag konstaterat att det är omöjligt. Så det kan bli så att vi kör till helgen.

Men samtidigt så måste vi vara realistiska. Ler-partiet lägger vi åt sidan så länge. Men vi har ju asfalt. Och träningsledare är bokat till helgen. Så håll ögonen öppna på denna tråd så kommer du att få veta.
Haha ja det är en syn jag aldrig kommer att glömma! :hihi

Jag bangar i helgen och Sviestad också så länge.

Last edited:
Hur stort är asfaltspartiet? och är det värt för mig att åka typ 17 mil enkel för att testa på?

Swedie skrev:
2066103 Hur stort är asfaltspartiet? och är det värt för mig att åka typ 17 mil enkel för att testa på?

Jepp, helt klart värt att åka 34 mil ToR för det. Flygfoto fanns förut på teknis hemsida, du får leta själv för jag orkar inte. Sen kan jag vara mekaniker åt dig om jag inte är i norge då :wiggle

Swedie skrev:
2066103 Hur stort är asfaltspartiet? och är det värt för mig att åka typ 17 mil enkel för att testa på?

Svårt att svara på om du tycker det är värt det. Om det är katastrofväder så skulle inte jag tycka det iaf. Men vid fint väder så är det klart värt det.

Å andra sidan, jag, Stoffy mfl åker ju 17 mil enkel i motsatt riktning. Så vi har det som reservplan. Dvs Södertälje. Man skulle ju iofs kunna hinna med båda ställena på samma dag. Vi får se hur det blir.

Påföjande helg 15-16 april är det iaf träning då jag är träningsledare, så då kör jag dit med bussen på fredag kväll och bor där hela påsken. Det blir mitt sätt att fira påsk på. :tungan

RaceMe skrev:
2066395 Svårt att svara på om du tycker det är värt det. Om det är katastrofväder så skulle inte jag tycka det iaf. Men vid fint väder så är det klart värt det.

Å andra sidan, jag, Stoffy mfl åker ju 17 mil enkel i motsatt riktning. Så vi har det som reservplan. Dvs Södertälje. Man skulle ju iofs kunna hinna med båda ställena på samma dag. Vi får se hur det blir.

Påföjande helg 15-16 april är det iaf träning då jag är träningsledare, så då kör jag dit med bussen på fredag kväll och bor där hela påsken. Det blir mitt sätt att fira påsk på. :tungan

Har ni byggt om banan nåt sen förra året? Partiet efter hoppet, är det utökat? Asfalten? Är det ff lika halt på gruset?

Wheeliegirl skrev:
2066486 Har ni byggt om banan nåt sen förra året? Partiet efter hoppet, är det utökat? Asfalten? Är det ff lika halt på gruset?

Banan är i orört orginalskick, men vi ska räta böjen så att vi går rakt in på asfalten från gruset. Lika halt? Japp, det är lika bra du vänjer dig. Grus är halare än asfalt.

Dee_cati skrev:
2067961 Ring när du åker om du har en plats i bussen...
Ser riktigt bra ut på banan nu lite snöslask kvar i några svängar och det rinner lite vatten. Så Påskhelgen kommer att bli kannon bara det inte snöar mer.

Stoffy skrev:
2068298 Ser riktigt bra ut på banan nu lite snöslask kvar i några svängar och det rinner lite vatten. Så Påskhelgen kommer att bli kannon bara det inte snöar mer.
Det lutar åt ren asfaltskörning vid Påsk också eller hur? Tror vi skitar ner hela banan rejält annars med leran. För när det är blött är det lera, inte grus. :)

RookieSM skrev:
2068306 Det lutar åt ren asfaltskörning vid Påsk också eller hur? Tror vi skitar ner hela banan rejält annars med leran. För när det är blött är det lera, inte grus. :)
Ja så blir det nog. Vi ska ut nu några stycken med skyffel och spade. Kanske, kanske, kan vi får rent asfaltslingan tills imorgon. Det är ju så lite kvar!!!!

VÄNLIGEN uppdatera mig här! Och blir det sent, smsa eller något på 070 376 56 91.

NÄR skulle det hela isåfall börja? På morgonen? På kvällen? Vad kostar det? Har teknikmc fått mitt email? Vad är kraven? Jag har inga fotpinnepuckar...

ja lite frågor.

Swedie skrev:
2069146 VÄNLIGEN uppdatera mig här! Och blir det sent, smsa eller något på 070 376 56 91.

NÄR skulle det hela isåfall börja? På morgonen? På kvällen? Vad kostar det? Har teknikmc fått mitt email? Vad är kraven? Jag har inga fotpinnepuckar...

ja lite frågor.

Jag ringde och pratade med Hoff nu för att kolla, då det ju är han som är "the Big Boss". Och han sade att vi öppnar i påsk, dvs lördag den 15 april. Då är alla välkomna.

Jag är träningsledare då, jag jobar just nu så jag ber att få återkomma senare om vad som gäller vid träning.

Info om vad som gäller för träning står klart å tydligt på hemsidan.
I början av säsongen kollas extra noga att ALLA cyklar uppfyller våra krav, t.ex najjning, uppsamlingskärl (som fungerar, cykeln läggs på sidan) och puckar.

Stefan + Ola har varit ute med spade & spett idag och räknar nog med att kunna köra imorron. Kolla med Stoffy om detta.

Senaste nytt!!!
Officiellt kommer vi att öppna banan i påsk.
Idag har dock några idioter i klubben jobbat med att få banan klar vilket dom klarade bättre än förväntat: Detta betyder att det blir träning redan imorgon SÖNDAG.

Vi kommer att öppna kl 11.00 och köra tills vi blir trötta.
Klubben som håller i täningen är www.teknismc.se

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...