Nästa grej

Nej det fins ingen regel som bromsar (lol) Volvo har det som standard
dvs. vid panikbroms blinkar broms-ljusen kraftigt och när farten understiger typ 5-10 km/h så går varningsblinkers på.

Mercedes har nåt liknande som vi kunnat läsa och säkert många fler bilmärken.

Hojarna kommer säkert snart med liknande system
Se på fan.
 
Wonderbaum med brinnande gummi/ jordgubbe lukt, med praktisk sugkopp för montering på backspegelglaset.

Hört av min kompis kompis mosters hunduppfödares farfar på arnolds kannibalmuseum.
:fyllisar
 
Det låter ju som framtiden, men det lär inte bli något alls av den enkla anledningen att efterfrågan saknas. Vem vill betala mer för en sporthoj eller glidare som har mindre av allt det som gör de roliga att köra? Bara en väldigt liten grupp köpstarka entusiaster.

Elmopeder däremot, det låter vettigt i allas öron och aktionsradien är inte dyr att göra tillräckligt lång.

Men motorcyklar som säljs med glädje/spänning/äventyr som främsta argument kommer ha förbränningsmotorer även i framtiden.

Så tror jag.

Du har nog rätt, eldriften kommer verkligen inte utvecklas speciellt mycket trots att resten av vår fordonsflotta går mot eldrift:rolleyes:
 
tror på halvautomat? honda V4 är ju på g, ABS är ett faktum men inte på banan.. lysen på handtagen? ven vill åka RR hoj med handskydd?
 
TC.
Abs är redan här och snart på Alla hojar så TC blir nästa grej.

Tror jag,och som sagt innan,kolla BMW dom brukar vara föregångare.

Vad jag Vill att utvecklingen ska gå mot är bränsleeffektivare högpresterande motorer men det efterfrågas ju inte så det är väl bara att glömma,är ju nästan pinsamt att min lilla 600 nästan drar soppa som min tunga bil.

Henrik
 
Du har nog rätt, eldriften kommer verkligen inte utvecklas speciellt mycket trots att resten av vår fordonsflotta går mot eldrift:rolleyes:

Ungefär när tror du att räckvidd/toppfart/vikt/effekten kommer att motsvara en bensindriven litersmaskin?

Och vilken del av fordonsflottan har blivit eldriven hittils? Golfbilarna?
 
AUTOMATLÅDA!!!!!

Nya Honda VFR1200 kommer med det och dom två senaste somrarna har jag åkt Aprilia Mana 850 som har en automatlåda med 3 olika mappar + att man kan växla 7växlar med tumme&pekfinger på vänsterhanden. VW's dubbelkopplingslåda, Porsche TipTronic. Smart Auto, det finns många typer av låda med både automat & manual väling som funkar bra, varför inte på en hoj!?!?!?!

DP says: Jag skulle köpa en.....
 

Diesel-elektriska, Sterling-elektriska eller helte enkelt Atomkraftselektriska, ja.

Men jag förutsatte att vi pratade konstant batteridrift.

För inte fan bygger man en hoj med bensin/dieselmotor som drar en generator som sedan driver en elmotor.
 
Jag tror att vi kommer att se ett stort genomslag av elektonisk fjädring/stötdämpning i framtiden.

Det tror jag också kommer att slå igenom.

Sen så vore det trevligt att se någon göra en direktinsprutad tvåtaktare likt Evinrude E-Tech / Rotax E-Tec.
 
Det tror jag också kommer att slå igenom.

Sen så vore det trevligt att se någon göra en direktinsprutad tvåtaktare likt Evinrude E-Tech / Rotax E-Tec.

Det är nog tyvärr inte så troligt, men desto roligare om det blir av!

Jag skulle vilja ha en IAF!
 
Jag tror att ABS, TC och automat kommer slå igenom på bred front de närmsta åren. V4 kommer nog bli populärt också.
 
Du har nog rätt, vi bikers får fortsätta drömma. Rotax E-tec 800 trippel vore ju :drool

Köp en hyfsat modern hoj med skuren motor/fräsh växellåda och ta fram vinkelslipen.

Kapa bort den feltändande delen framför växellådan och pussla ihop med din favoritmotor, en trippel blir nog för bred....
 
Köp en hyfsat modern hoj med skuren motor/fräsh växellåda och ta fram vinkelslipen.

Kapa bort den feltändande delen framför växellådan och pussla ihop med din favoritmotor, en trippel blir nog för bred....

:D

Vill man ha något liknande men inte ge sig på denna enkla modifikation kan man som välbärgad tvåtaktsentusiast slå en pling till Australien. Detta är tyvärr utanför ramen för "Nästa grej" så sorry för OT :)
 
Diesel-elektriska, Sterling-elektriska eller helte enkelt Atomkraftselektriska, ja.

Men jag förutsatte att vi pratade konstant batteridrift.

För inte fan bygger man en hoj med bensin/dieselmotor som drar en generator som sedan driver en elmotor.

Nu var det enbart en reflektion men om du vill ta diskusionen vidare så kan man ju anta att batteriet fick sin kraft från något (Dieselgeneratorn kanske?)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top