Nära nu...

TomK skrev:
Hmm, näe - så jag gjorde nu bara ett snabbt överslag utifrån nuvarande volym och diameter - och med samma slag så borde det hamna på ca 658cc med 105mm cylle. Låter ju skoj... :)
Låter ju äckligt bra det här :tummenupp
Se till att få ihop skrotet nu så vi får lite fina recensioner....

Om du inte orkar räkna så surfar in på http://www.osbyracing.com/formler/formler.html och tittar lite nere till vänster, där kan du fylla i dina värden och vips så får du fram kubiken !

TomK skrev:
Hmm, näe - så jag gjorde nu bara ett snabbt överslag utifrån nuvarande volym och diameter - och med samma slag så borde det hamna på ca 658cc med 105mm cylle. Låter ju skoj... :)

farmerlip skrev:
Om du inte orkar räkna så surfar in på http://www.osbyracing.com/formler/formler.html och tittar lite nere till vänster, där kan du fylla i dina värden och vips så får du fram kubiken !

Men jag har ju redan räknat :7peta radien*radien (PI förkortas bort) i förhållande till känd volym och så får man ut nya volymen :) (ska dock dubbelkolla värdena på originalvolym och kanske även hitta info om slag, för att vara säker)

Klart coolt! Hoppas det blir värt pengarna.
Blir det något med fjädringen också?

jb skrev:
Klart coolt! Hoppas det blir värt pengarna.
Blir det något med fjädringen också?

Äh, det är bara pengar... :) Kunde ha köpt en till hoj för de slantarna, men det här är fanemig så mycket roligare. Fjädringen hade jag planerat ta efter motorarbetet, men när det nu drog ut på tiden, så får jag se när det kan bli av. Möjligen om jag tar det efter vintersäsongen eller gör några lite enklare modifieringar på egen hand så länge.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back