Nära nu...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu har besked om trimarbetet på min 620 kommit och så även prislappen :) Nästa vecka bör grejerna komma tillbaka till stan och sedan är det en del pyssel med byte av lager och göra om vevhusventilationen för att klara trycket. Blir en riktigt brutal maskin, med helt omarbetat topp och anpassad till 105mm cylle (samt kolv, vevstake och metallpackningar). Priset innan det är färdigmonterat på hojen, hamnar på runt 27.000:- :crash Sedan är det bara resten kvar...

Låter som om det kommer bli en dräpare på isarna i vinter och SM banorna till våren. :) :tummenupp

dax att fixa kardborre på sadel och skinnställ låter det som :tummenupp
hur många cc blir det?

Vad roligt att det rör på sig, inte en dag försent

Vi syns på isen då.....

SKa vi ta slag isak å sluta snacka skit å anmäla oss i "for fun" klassen som det är snack om? E du inte sugen.....?

TomK skrev:
Nu har besked om trimarbetet på min 620 kommit och så även prislappen :) Nästa vecka bör grejerna komma tillbaka till stan och sedan är det en del pyssel med byte av lager och göra om vevhusventilationen för att klara trycket. Blir en riktigt brutal maskin, med helt omarbetat topp och anpassad till 105mm cylle (samt kolv, vevstake och metallpackningar). Priset innan det är färdigmonterat på hojen, hamnar på runt 27.000:- :crash Sedan är det bara resten kvar...

Det är en liten garagefirma i Österrike som nu håller på som bäst med toppen och även ordnar fram de andra delarna (så de passar). Har för mig 105mm cyllen ger 635cc (orig 609cc) med det slag som 620:n har, men det måste jag kolla upp. Sen kommer Ragge att få plocka ihop sakerna och modifiera det som krävs i vevhuset. Samma firma som för övrigt fixade Starnbergs hoj. Vad slutresultatet kommer att hamna på i effekt, har jag ingen aning om. Tillräckligt - är min gissning :) 60/65/70hk - inte den blekaste... Den ska köras i bänk efter inkörningen och så får jag se om förgasaren räcker till och får några snygga kurvor på papper...

Vad kommer du köra med för komp.förhållande?

Per skrev:
Vad kommer du köra med för komp.förhållande?

Får återkomma om det - i och med att det inte är standardprylar och jag inte har koll på exakt vad som kommer att monteras... lär röra sig om aningen högre komp än original.

Då är det bara att ringa bosse högberg å be honom skicka sm bucklan till dig.
Klart spännande hur den kommer gå. Den som väntar på nåt gott :)
:tummenupp

Cooolt Tomboy :tummenupp

Keep us posted...

Nu får du bara se till att banta ner dig lite så blir det nog fart på skrotet, höhö :3freak

Jag sade till polarna att jag skulle åka tävlingarna -03 (is -RM) men det blev bara kattskit av det, nervvrak som man är....... Sedan e jag bara ledig 2av fem helger så det går inte att åka jämt......

Däremot om det blir repris på barkaby så skulle jag vilja åka den tävlingen, den är väl den "lättaste" för en gatåkare att börja på, lite blandninga av tierp/rörken fast jättelång raka.......

Grus e jag så kass på att man skäms :)

farmerlip skrev:
:krama Jag vill ju bara att du ska komma över skräcken :skrämd
Det ÄR ju inte farligt.....

OT: I en annan tråd som jag har hört talas om sägs det att du är ute i skogen och tränar grus :confused: Alla banor är lätta, vi snackar inte nån stenig endurobacke. det är ju bara att rulla igenom gruset.... :tummenupp
Tom Byron skrev:
Jag sade till polarna att jag skulle åka tävlingarna -03 (is -RM) men det blev bara kattskit av det, nervvrak som man är....... Sedan e jag bara ledig 2av fem helger så det går inte att åka jämt......

Däremot om det blir repris på barkaby så skulle jag vilja åka den tävlingen, den är väl den "lättaste" för en gatåkare att börja på, lite blandninga av tierp/rörken fast jättelång raka.......

Tom Byron skrev:

Eftersom det är emot naturlagarna att jag skulle vara bättre än Gurun och jag har kört nåra rejs så måste du oxå klara det. Kör omkull på gruset gör ALLA i början och efter ett ta och mest hela tiden....

Jag fattar inte vad som är problemet med mig, det sitter i skallen. Jag har inga problem med att komma sist, bli varvad eller ta skit i depån för jag e snigel. Jag blir bara hopplöst nervig dagarna innan så jag kan knappt äta eller sova.....

Jag får ta tävlingsoskulden på isen så jag är i psykiskt topptrim ifall det blir någe asfaltmotardrejs

Supermoto skrev:
Eftersom det är emot naturlagarna att jag skulle vara bättre än Gurun och jag har kört nåra rejs så måste du oxå klara det. Kör omkull på gruset gör ALLA i början och efter ett ta och mest hela tiden....

Tom Byron skrev:
Jag fattar inte vad som är problemet med mig, det sitter i skallen. Jag har inga problem med att komma sist, bli varvad eller ta skit i depån för jag e snigel. Jag blir bara hopplöst nervig dagarna innan så jag kan knappt äta eller sova.....

Jag får ta tävlingsoskulden på isen så jag är i psykiskt topptrim ifall det blir någe asfaltmotardrejs

Desto mer du tävlar ju mindre nervös blir du(med diverse undantag). Med erfarenheten kommer(förhoppningsvis) ökad självkänsla/självförtroende.

Håll stumt! :banana

TomK skrev:
Det är en liten garagefirma i Österrike som nu håller på som bäst med toppen och även ordnar fram de andra delarna (så de passar). Har för mig 105mm cyllen ger 635cc (orig 609cc) med det slag som 620:n har, men det måste jag kolla upp. Sen kommer Ragge att få plocka ihop sakerna och modifiera det som krävs i vevhuset. Samma firma som för övrigt fixade Starnbergs hoj. Vad slutresultatet kommer att hamna på i effekt, har jag ingen aning om. Tillräckligt - är min gissning :) 60/65/70hk - inte den blekaste... Den ska köras i bänk efter inkörningen och så får jag se om förgasaren räcker till och får några snygga kurvor på papper...

Bara 635cc, är du säker?
På en 640 ger 105mm upp till 709cc beroende på om man strokar...

http://www.schneidercycles.de/shop/indexa.htm

Daniel...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back