Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
exiteme skrev:Jag observerar att inte en enda tjej skrivit i tråden...Är det bara killar som sysslar med sådanahär korkade (milt sagt) saker...?
![]()
Lartes skrev:För nått år sen på den årliga kräftskivan vi polare har, satt jag å en polare framför brasan och kom på en "bra" idé.![]()
Detta utspelades givetvis sent på natten när ca 10-20% av festen fortfarande levde.
Vi hade en ganska go brasa med hyffsat höga lågor, efter en hel del arbete så va vi riktigt nöjda faktiskt.
När det skulle till att blandas ytterligare en till Redbull Vodka, så kom jag på idéen om att testa å lägga en oöppnad Redbull burk i lågorna.
Sagt å gjort å burken lades i brasan.
tiden gick å det hände ingenting, vi blev rätt besvikna och lutade oss fram mot brasan ,vi satt ca för att kolla om burken fortfarande va hel eller om den m från brasan, spruckigt utan att vi märkt det.
Vi ser att burken är intakt och jag observerar ,lyckligtvis, dessutom att burken ligger med ena kort ändan mot mig.
Jag blir lite feg å tar en plaststol som skydd mellan mig & burken.
20-30 sek senare så smäller det till uta helvette så nästan hela brasan slocknar av smällen.
Vi börjar asgarva och samtidigt som vi känner ett tunt fin regn av redbull över oss kollar jag resultaten på baksidan av stolen.
Jojjomen ALL Redbull va koncentrerad till baksidan av stolen och förgylldes med en fet bula som pajjade hela sitsen på stolen.
Tur att jag inte fick 30cl kokande redbull i ansiktet.
Men vilken jävla smäll.
Lessen att det blev långt.
hrc skrev:Mäns obetvingliga drift att testa olika balla grejer för att se vad som händer har lett till att du exempelvis inte behöver bo i en kall, fuktig grotta. Var glad för det istället.![]()

exiteme skrev:Jag observerar att inte en enda tjej skrivit i tråden...Är det bara killar som sysslar med sådanahär korkade (milt sagt) saker...?
![]()
GuW skrev:(vilket förmodligen motsvarar känslan att flambera sig själv med tändvätska).

) där stubinen ska sitta. Jag säger bara FAAAN VA DE SMÄLLER! Slängde in en sån i ett stort träd med en ihålig knagge på typ 2 dm i dia. Sprängde loss ett par kubikdecimeter stenhårt trä 

PollySmurf skrev:..experimentera med krutet och spränga legohus och barbiebilar o fan vet vad..
.
nån som har nån aning vart man får tag på det numera ?sEiKo skrev:SÄLJER DOM INTE SALPETER????
blub skrev:Det där låter bekannt! Utförde liknande bravader i högstadiet, måsta ju ha någon användning för allt lego.. Välpackat krut från några kanonslag -> totalt demolerade legosattser. Gastuber av div slag lärde jag mig iaf snabbt att undvika, räckte med en omgång ögonbryn. Hade en minikanon (ca 30cm lång) som var apkul också, tills den sprack/exploderade med en glaskula i.
Ahh, många roliga minnen från den lokala gruskrossen![]()

Bengan skrev:Det finns salpeter och salpetersalt, salpetersaltet är utblandad salpeter. Jag är helt säker på att salpeter finns.
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!