När kommer våren?

våren r faaan här =D
körde nog 2h idag!!! solsken o 12grader i gävle....Underbart!

18y9oz.jpg

dxcytc.jpg

Vart en tripp till Rosenhill för kaffe tätt följt av årets första sväng på bulten :)
Helsikes härligt idag

Ja, vem vare som rastade sin motard vid s.t eriksplan? Vet inte om du medvetet glömde ljuddämparn hemma, men du fick iaf den uppmärksamhet du förtjänade! :tummenupp :yoparty

13-14 mil idag, ner till Götet, upp till Kungsbacka och sedan hem. Nu skall jag in i bastun och se om den överlevt.....

haha fan vad trött man blir i kroppen av att köra..

Ja, vem vare som rastade sin motard vid s.t eriksplan? Vet inte om du medvetet glömde ljuddämparn hemma, men du fick iaf den uppmärksamhet du förtjänade! :tummenupp :yoparty

Kan ha varit jag, sorry :D

Last edited:
Vad sysslar ni med.............

.................... alla som inte skrivit i denna tråd?

Var ute på en bra tur idag, och såg endast TVÅ hojar. Jag hade inte tjockaste understället och höll mig ändå varm. Knappt ens svalt om fingrarna.

Idag var det ÖVER 10C i Sthlm, dvs varmare än när de flesta av oss ställer av hojarna för säsongen. Solen sken och Bogan var i stort sett torr, och grusfri.

Svängde ut på grusvägen som går parallellt längs Bogan, och efter ca 1 km blev det blank-is. Kissade på mig några gånger, men lyckades hålla hojen i vertikalt läge. Får nog vänta en vecka eller två tills man kan köra där på riktigt :D

Jag är hemma och sjuk, så ingen premiärtur för mig ännu. :sjuk
Men kul att höra om alla som är ute och kör. :)

våren r faaan här =D
körde nog 2h idag!!! solsken o 12grader i gävle....Underbart!

Härligt att det är körbart så pass långt norrut redan. Plus för bilderna också. :tummenupp

För mig blev det premiärtur... fast bara in till stan och tillbaka men rackarns vad underbart det var att köra hoj igen. :)

Fick bakhjulssläpp 4ggr men det kan ha o göra med att jag varvade ur rejält blandat med blött underlag... :gnissla

Det ska bli kallt igen en period, men kanske hinner man klämma in en liten tur imorrn också!

Som fler här så hade jäven jag premiärturen idag! Fucking awesome säger jag bara!

Tog en tur på den stora 70 vägen i närheten här bara för att få känna lite på accet! så inte mycket teknisk körning med med tanke på hur halt det fortfarande är på många ställen var det nog bra. Men tonvis med adrenalin fick man så man skakade som ett asplöv efteråt. Fick även en del både glada och ledsna blickar att hojarna är tillbaka när man drog igenom stan! Speciellt tyckte jag synd om en gubbe som behövde märkte att det kunde vara bra att kolla sig för innan man gick mot röd gubbe:hihi

Underbar dag helt enkelt!:)

Kör ni med vanliga handskarna fast ni är ute i flera timmar?:va Mina fingrar gjorde iaf jävligt ont när jag kom tillbaks efter ca 30 min. Handskarna är i och för sig i minsta laget. Hade 6grader enligt biltermometern.

Kör ni med vanliga handskarna fast ni är ute i flera timmar?:va Mina fingrar gjorde iaf jävligt ont när jag kom tillbaks efter ca 30 min. Handskarna är i och för sig i minsta laget. Hade 6grader enligt biltermometern.

Jag var ute o körde med gore-tex på händerna i 2.5 timme typ. Det var skönt som fan ute idag. :banana

Nja, det är ju inte sommarvantarna precis............

Pffss 3cm!! Här kom det 3dm :huvet. Känns riktigt ruttet läsa vad alla skriver, om att dom ska ut och köra bla bla..tittar man ut genom fönstret här så ser man stora berg med snö..menar stoora!! Aldrig varit så mkt snö tidigare tror jag!

Precis 3cm, det kom det väl på en kvart här i Skellefte också.
Jag tvivlar på att denna snön försvinner nån gång. Tror vi har över 1.2 meter lössnö på gräsmattorna. Helt osannolikt

Precis 3cm, det kom det väl på en kvart här i Skellefte också.
Jag tvivlar på att denna snön försvinner nån gång. Tror vi har över 1.2 meter lössnö på gräsmattorna. Helt osannolikt

Här smälte det RUGGIGT fort. På två veckor så smälte säkert 50-60 cm bort.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla