När kommer våren?

ASG,,, det är ngt speciellt fel i mjukvaran på hoj åkare...... Du fick mig precis o minnas mitt hojköp -95.. polare o jag körde till jönköping (22mil) från mitt hem. -3 grader mars månad.:näsblod.. sommar handskar o skinnställ. tog 2,3 vecka att tina igen. blev en zzr1100, motivlackad o grann som fan "S" snacka om tunnelseende, innan man ens börjat gasa...

Haha helt underbart:yoparty

-3 grader det slog min åkning i dec. 22 mil dessutom. Det är som du säger, något fel på alla som kör hoj:)

I dag blev det en riktig pärs. Kom 2 decimeter nysnö. Välta lastbilar, lastbilar i diket, krockade personbilar överallt när man körde i och omkring Eskilstuna. Man tror fan man bor i norraste norrland:huvet

Last edited:
Tänkte ta första turen igår....måste byta garage... men hojen startade inte :confused: tills jag kom på att det inte hjälper att man sätter bilbatteriet på laddning och inte hojen... så nu får jag överleva denna snöstorm också innan första turen blir av :näsblod

Sen några veckor tillbaks har jag fan börjat drömma om att åka hoj. Antar att det är vanligt efter första säsongen..

Min gissning är v.15.

I Norrland vet folket att snö är halt och att det det kan finnas snö på vägarna under vinterhalvåret.

Det jag menade var att det är så mycket snö så man tror att man bor i norraste norrland. Inte att norrlänningar skulle vara dåliga på att köra. :tummenupp

Hörde nyss på radion att i Ystad är det officiellt vår nu då dygnstemperaturen ligger över 0 (noll) grader 7 dygn i sträck.
Våren brukar inte infinna sig i Stockholm förens runt 25 mars. Än så länge är allt alltså som det ska.

Idag -11 och solen lyser o värmer sådär härligt.

Nästa vecka skulle ge lite plusgrader.:banana Hoppas det blir så.
Snödjup ca 60 cm.

ARGGGHHHH:huvet

-14 idag och solen gassar för fullt.
Gissar på att det blir en kopp fika ute i läsidan bakom verkstan där solen värmer sååå gött.

Sitta där och sniffa Autosol, sonax och trassel-ludd:banana

-18, men solen lyser och det piggar ju alltid upp.

Nu regnar det, tänk regn kan va så välkomnande!:tummenupp
Hoppas det smälter fort nu....:)

Nu regnar det, tänk regn kan va så välkomnande!:tummenupp
Hoppas det smälter fort nu....:)

Regn :huvet:huvet:huvet

Jag skulle ju ut och köra idag.
Det var torrt när jag vaknade. Skönt tänkte jag. Kollade termometern som visade 7 grader. Duschade och klädde på mig stället. Går ut genom ytterdörren och då kommer regnet.
:gnissla:gnissla
Suck

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla