När kommer våren?

+6 och torrt på vägen idag, gav mig fan på att få ihop hojen så man kunde ta första repan. Självklart så lyckades jag slarva bort ena tätbrickan till banjobulten under tanken, och inte en bricka i rätt storlek så långt ögat kunde nå...
Imorgon pratas det på snö igen :mad:

Igår kom våren för då blev premiärsvängen. Flera hundra meter på grusvägen vid verkstan. Kul att gammelhojjen startade iaf.

Kör ni med vanliga handskarna fast ni är ute i flera timmar?:va Mina fingrar gjorde iaf jävligt ont när jag kom tillbaks efter ca 30 min. Handskarna är i och för sig i minsta laget. Hade 6grader enligt biltermometern.

Kör med mina allvädershandskar som jag köpt enkom för sådana här dagar... men så är min säsong drygt 7månader lång också.

Men vad i helvete är det här!?..

..Snö?!
När jag vaknade i morse så tänkte jag: det ska vara lite kyligare idag, men jag kanske iaf kan sticka förbi polaren som bor i området och hälsa på. Men så öppnar jag ögonen och tittar ut genom fönstret.. HELVETE!:huvet

Är lagom trött på skiten.. jag är rätt bitter idag

..Snö?!
När jag vaknade i morse så tänkte jag: det ska vara lite kyligare idag, men jag kanske iaf kan sticka förbi polaren som bor i området och hälsa på. Men så öppnar jag ögonen och tittar ut genom fönstret.. HELVETE!:huvet

Du får helt enkelt ta dig till Skåne för att semestra lite! :D Det kan bli som en vår terapi!! :gnissla

..Snö?!

Går nog att ta en sväng i mitten på nästa vecka igen :)
tror det skulle bli runt 6 grader och växlande molnighet om dom har rätt.

saxxat från SMHI:
"18 mars 2010
Våren avancerar ytterligare
Igår hade flera andra mätstationer en dygnsmedeltemperatur över 0 grader för 7e dagen i rad. Den 12 mars kom våren därför till: nordkoster, Väderöarna, Måseskär, Vinga, Nidingen, Utklippan."............
Jo det märks ju, Är ju förfan snöstorm ute! :mad:

Går nog att ta en sväng i mitten på nästa vecka igen :)
tror det skulle bli runt 6 grader och växlande molnighet om dom har rätt.

jag hoppas det du säger (som iaf ger lite tröst) är sant. Ska ju fan på smc-kursen den 17 april. Skulle ju vara surt om det blev ett försenat aprilskämt:tungan

Du får helt enkelt ta dig till Skåne för att semestra lite! :D Det kan bli som en vår terapi!! :gnissla

ja om jag och hojen kan få lifta med en lastbil från sthlm söderut mot skåne så skulle det fan inte vara helt fel!:D

Last edited:
Premiärturen kan bli på fredag. Då ska det enligt SMHI vara 11 grader varmt och sol här hemma. :banana

Våren är här!

Nu är det officiellt vår i Norrköping! Premiärtur körd igår. Kallt som fan och lite otäckt där vägen skuggas. Men lite bakhjulskörning hanns med ändå!

Satte på S-däcken till bilen igår. Körde ner en R6a 07 från Brålanda till VBG idag, jävlar vad skönt det vart! Kallt som faan men! GÖÖTT Folk som vart på väg till skidresan måste ju trott att man vart DUM i huvudet!!! hehe :P Btw Någon som vill byta en gammal cbr mot en R6a ;) VILKET LJUD!!!

Tog längre tid än jag trott att gräva ut framdrevet ur allt guck så jag och r33z missade den perfekta solen i middags.
Blev lite ljummet med sommarhandskarna, annars var det gött!
aou7p5.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...