När kommer våren?

nu börjar de se bra ut här med, plusgrader natten igenom (cirkus 4 grader varmt i natt) slask på gaterna och fortfarande plus på dagen. Så våren är strax här. blir väl kanske lagom till raggarna och Elmia Custom mässan.

:hoppa:cpparty

Kommer bli en tur så fort de har torkat upp lite, men klarblå himmel och +5 i skuggan så borde de ju gå ganska fort:banana

Våren är släpp "mcfångarna" lös :)

Ska väl oxå försöka ta en tur idag, tyvärr är det ju massor med grus ännu...men snart så :) :tummenupp :)

Vad roligt att ni kan köra MC nu. Här kom det nyss 3 cm snö och fortfarande minusgrader...:huvet

Ja ä int bitter.

Vad roligt att ni kan köra MC nu. Här kom det nyss 3 cm snö och fortfarande minusgrader...:huvet

Ja ä int bitter.

Pffss 3cm!! Här kom det 3dm :huvet. Känns riktigt ruttet läsa vad alla skriver, om att dom ska ut och köra bla bla..tittar man ut genom fönstret här så ser man stora berg med snö..menar stoora!! Aldrig varit så mkt snö tidigare tror jag!

instämmer,minns inte senast det var så här mycket snö,snöhelvetet har vräkt ner de två senaste dagarna, man får vara glad om det alls går att köra i april som det känns nu....

DSC01454.jpg

Luleå idag 20 mars NEJ det blir ingen MC-tur idag!! :huvet

Nu är våren verkligen här! Gick hur bra som helst att köra 2 timmar, trodde det skulle vara mycket kallare! Underbart att vara tillbaks på hojen igen!

Cirkus 8 grader plus här hemma. Hur mycket bör man ta på sej för att slippa frysa?

Dröjer nog visserligen ett par veckor till innan jag ställer på hojen. Nått som klingar fel med att köra när det fortfarande är meterhöga snödrivor utmed vägarna :va

Någon förutom jag som ska köra hoj idag?

Kom precis hem från premiärturen!

Jag och en kompis satt imorse och snackade om att vi borde ta en tur, ett par minuter senare så var vi iväg.

Gick såklart i lugnt tempo, men torrt å fint på de flesta av vägarna! Blev en hamburgare vid vegabaren där ytterligare en bekant hojfantast dök upp av en slump.

(Enda) fördelen med att ha åretruntförsäkring är att det bara är att ge sig iväg.. så det fick bli Horneten idag..

Grymt kul! och skönt att äntligen se ljuset i vintertunneln!

Pffss 3cm!! Här kom det 3dm :huvet. Känns riktigt ruttet läsa vad alla skriver, om att dom ska ut och köra bla bla..tittar man ut genom fönstret här så ser man stora berg med snö..menar stoora!! Aldrig varit så mkt snö tidigare tror jag!

Ja, jag kan skatta mig "lycklig" i det avseendet :rolleyes: Allt är relativt, ungefär som Einsteins "vackra mö och varm spis-experimentet" :tummenupp

Jag är glad, nu har snön smält bort på vägarna igen! Nu ska det bara torka upp ordentligt, sen blir det första turen. Det är surt för jag hade planerat min första tripp igår, det hade passat perfekt. Jag hade nyss hämtat motorcykeln av försäljaren sedan åkte direkt till besiktningen och klarade det galant. MEN då var det nästan snöstorm.

Nu står motorcykeln tio mil bort igen, och jag får vänta till v. 14 för att få provköra den :(

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing