Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
15-20 minuter på crossbana, in i depån och släng i ett nytt batteripack som stått på laddning och sedan ut igen.Vem fan vill ha en KTM som går att busa med i en kvart eller slököra en halvtimme, innan den ska stå en timme i snabbladdaren eller fyra i vanlig laddare....
15-20 minuter på crossbana, in i depån och släng i ett nytt batteripack som stått på laddning...
Men OM batteriteknologin tar ett liknande jätteskutt igen som den gjorde med Li-kemin så börjar vi närma oss användbara produkter.
SjälvklartLaddat ett bensindrivet elverk i depån?
Varför tycker du de? Jag tycker ju inte utveckling är negativt precis men det kanske jag är ensam omBatterier har man i ficklampor och fjärrkontroller osv. Inte i en motorcykel....., förutom ett 12 volt alltså
Det finns batterier som är sjukt mycket bättre än dom som går att få tag på idag men sådana finns i dagsläget bara på laboratorium.
Man pratar väl om så mycket som upp till 100 gånger mer kapacitet än dagens litium-ackar. Nano is the shit!![]()
Nej, nej, ett tyskt koleldat kraftverk står för min laddström serru.Laddat med ett bensindrivet elverk i depån?
Nej, nej, ett tyskt koleldat kraftverk står för min laddström serru.
Du får väl plocka med dig en solpanel eller mobilt vindkraftverk ifall du vill vara äkta miljövän samtidigt som du laddar batterier i depån.
Annars kan du säkert frakta dem redan färdigladdade till banan.
![]()
ang. batterier så kanske de finns en annan lösning närmare i framtiden för eldrift, iaf om her Rossi inte ljuger....
http://peswiki.com/index.php/Directory:Andrea_A._Rossi_Cold_Fusion_Generator
Finns dom i fysisk variant på laben eller som teoretiska tingestar?![]()
Fast det handlar troligtvis inte om kall fusion heller utan LENR(low energy nuclear reaction). Orkar inte bena i det men kortfattat; lägga till elektroner på en nickelatom tills den sönderfaller och få ut energin av sönderfallet.Nut's skrev:Handlar inte om en motor utan om kallfusion, alltså ett kallt kärnkraft enkelt sagt.
Ja, för nickel medför ju strålning ocksåKrockar du sprids det en jävla massa gammastrålning också![]()
Ja, för nickel medför ju strålning också![]()
alla ämnen alstrar strålning i olika mängder, speciellt vid sönderfall eftersom det handlar om en större frigörelse... heter väl alfastrålning eller beta strålning, kommer dock inte ihåg eftersom jag inte fördjupat mig ngt på den fysikdelen (bra bortförklaringHar man ett ämne som sönderfaller medför det strålning, eller minns jag fel från fysiken?![]()
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |
Honda lanserar elmotorcykeln WN7
Honda har presenterat eldri... |
|
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |