Supra-mkiv
Ny medlem
Tjena!
Ngn som vet när Suzuki kom med "Gear indicator" på gsxr 1000 ? Vilken model?
Tack på förhand!
Ngn som vet när Suzuki kom med "Gear indicator" på gsxr 1000 ? Vilken model?
Tack på förhand!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-07 har 3 lägen, lägsta går som en cresent compact, mitt läget som en trimmad ZündappTackar för era svar!
Gulleplutt: Vet du kanske vilken model som fått 2 olika effekt lägen, det ena är väl tänkt att användas när det är blött ute ? gör hojen lite mer lugnare ?
Moahaha....-07 har 3 lägen, lägsta går som en cresent compact, mitt läget som en trimmad Zündapp
Moahaha....![]()
A-läge fullt.
B-läge, fullt över 50% pådrag. Under 50% är den betydligt snällare = passar utmärkt på knixiga banor som Sturup, blir lugnare i alla utgångar (t o m Superbike-pojkarna "mappade ned" sina hojar på SRW) Övergången mellan 49% och 51% känns inte ens om man letar efter den. Det närmaste traction control man kan komma - bättre än ZX-10:ans himpa-impa om jag förstått rätt![]()
C-läge ca 120hk - perfekt på bana vid regn.
På större banor som Knudan och Torpet kör jag endast A... men på en Knixig bana som min "hemma-bana" SRW, är B-läget perfektI mina ögon är A,B,C mode på skzukin inget annat än en försäljningsgrej. Jag har givetvis testat alla lägen men för mig är det endast A som gäller. När jag går in i en kurva så tar jag lite grundgas å när kurvan rätar ut sig så drar jag på. Det jag således har att välja på är 0-100% gas. Varför skulle jag vilja begränsa mig till tex 0-70%?
EDIT:
B-läget ger ju fullt när du behöver det. Det är finliret mitt i böjen som blir "snällare".
Jag har inte hittat någon helt entydig info, men den vanligaste beskrivningen i tidningar och på nätet är "nedmappad" vid under 50% gaspådrag oavsett hastighet och motorvarv. Det finns ingen kännbar "övergång" utan jag förmodar att den dämpade kurvan möter den vanliga över säg 40-60% pådrag - mjukt och fiiint. Bara att köra som vanligt o dra på ur sväng...Helt okunnig på ämnet, men blir lite nyfiken..
Styrs det på varvtal då? När släpper den på och hur vet den när man är mitt i kurvan och när man vill mata på i utgången?
Edit: Hade vart perfekt för en noob som mig.. Kunna strypa den till typ 20% så fort hojen inte är upprätt!
Jag har inte hittat någon helt entydig info, men den vanligaste beskrivningen i tidningar och på nätet är "nedmappad" vid under 50% gaspådrag oavsett hastighet och motorvarv. Det finns ingen kännbar "övergång" utan jag förmodar att den dämpade kurvan möter den vanliga över säg 40-60% pådrag - mjukt och fiiint. Bara att köra som vanligt o dra på ur sväng...
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |