När har du det bäst med din hoj?

När ett barn kollar på mig som ett rådjur i helljusen. Hans ögon är okontrollerbart fastlimmade på mig. Fascination och beundran är orden som man kan läsa av hans blick, det finns inget som kan rubba hans blick.
Bakom mitt svarta visir är min blick lika limmad på han som han är på mig.
Med nervositet och lite mod vågar han vinka lite sött till mig.
Ett leende växer fram på mina läppar och jag vinkar likadant tillbaka.
Glädjen visar sig genom hans halvförvånade men fortfarande glada ansiktsuttryck.
Rödljuset har bytt från rött, gult till grönt och jag gasar sakta iväg. I ögonvrån ser jag hur hans blick följer mig, när den försvinner vrider jag fullt på handen, i mitt huvud kan jag se hans fascination och beundran.
En ny hojbroder har precis födts och att få se ett barns glädje och beundran av någonting är den bästa känslan jag får när jag kör min motorcykel.

En annan förvånasvärt bra känsla är när man känner hur livet rullar på som man vill, man känner sig lycklig och att man har det man vill ha. Då känner jag att det är helt fantastiskt att åka ut och vrida lite extra på handtaget

Är ju nästan poesi! :)

Att få bajsa när man verkligen behöver måste ju ändå komma jäkligt nära?

:D:D:D Asgarv! Inget slår ett rejält lättnande, inte ens något på 2 hjul...

Provmontering av en ny förbättrad detalj på hojen i garagevärmen en kulen vinterkväll...och notera att det vart perfekt!

Att vid ett rödljus på drottningsholmsvägen en sommarkväll hamna bredvid ett pubertalt spegelvisir med nollkoll, köpehoj och mycket attityd, som självsäkert ser ned på 883-dekalen på det trådekrade luftkylda fornminnet samtidigt som han rastlöst ruppar med gasen... och sedan få till en sån riktig klämtare på nygult, så att spegelvisiret harmset väljer att ställa sig snett bakom för att undvika ögonkontakt vid nästa rödljus. Dee ee nice

Hehe, när fyller du år Jörgen. Känns som ett spegelvisir vore en perfekt present till dig! :D

Nu har jag inte haft kortet så jävla länge, men att vara ute på västkusten med någon där bak, dom slingriga vägarna kring Svanesund på Orust, äta glass i Grebbestad, hamburgare på Tjörn osv, det är fan inte dumt.

Hehe, när fyller du år Jörgen. Känns som ett spegelvisir vore en perfekt present till dig! :D

Finns ju iofs en modell av spegelvisir som e rätt spejsad, från USA fösstås. Sån vill ja ha isf! :Rockbanan

leva1b.jpg

Som många andra tycker här.
Ensam, vägar man inte åkt på tidigare o se vart man hamnar, ingen tid att passa, inga "måsten".
Köra så fort/sakta som man vill

Finns ju iofs en modell av spegelvisir som e rätt spejsad, från USA fösstås. Sån vill ja ha isf! :Rockbanan

leva1b.jpg

Ja fan! Det måste ju vara det rätta. Man brann, slet och till slut kom fram till månen för att sedan inte kunna göra om det för tekniken var 40 år för gammal. Måste varit HD de åkte! :tungan

Åka ut efter 00,00 på en vardag, själv. Man vet att det är jäkligt lite trafik, bor i en liten stad så det är ganska öde på natten.. Sen bara åka fina kurviga vägar, fort, sakta, beror på humör. Sen avsluta allt med en snabbkörning på motorväg. Rensar tankarna och man lever verkligen för stunden :) Sen om man möter någon som kör bil och vill räjsa lite är det alltid ett plus, man kan mysa och ändå åka ifrån.

När jag bromsar om andra riktigt snabba på banan sen har jag lite svårt att forsätta vara före men det är en annnan historia.:D

När man drar fullt för alla muggar på banan då älskar man det här.

En tidig morgon efter en längre tur på jobbet.
Glider ut ur byn med vetskapen om att väderprognosen lovar gott, framför ligger ca 45 mil med underbart krokiga vägar, lite motorväg och till sist en familj som väntar på en där hemma.

1. På banan när allt flyter och man blir "ett" med hojen. Finns få saker som är bättre.
2. I garaget när man får mysmeka och inte måste meka för att något är trasigt.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti