När förlorar jag mina vänner till Svenssonlivet?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Jag är 24. Jag bor i innerstan. Jag umgås med vänner alltsom oftast.
Efter att ha sett dels mina egna föräldrar och dels andras, inser jag att umgänge av denna omfattning blott är temporär, och tiden rinner iväg snabbt.

Ni som är äldre kan svara på den här frågan.
Hur gamla var ni när livet så att säga imploderade och övergick till ett så kallat familjeliv?
Hur lång tid har jag med andra ord på mig innan polare börjar falla bort i oundvikligt hög utsträckning? :va :skrämd

Dom svagaste försvinner någonstans omkring 18-22 (ofta kristna eller bara otroligt tråkiga liv (och jobb) och har redan barn och volvo, villan kommer inom kort om inte det också redan är fixat...).
Dom starkaste kommer du ha livet ut :)

Det gäller att satsa på kvalité, inte kvantitet ;)

(fyller 24 i år också)

Jamen jo, det har jag märkt. Jag är mer ute efter att veta när den riktiga rushen vanligtvis börjar.

De faller nog bort en efter en. Största bortfallet skulle jag tro sker kring 26-30.

Sedan, helt plötsligt, om du klarar att stå ut med ditt eget sällskap i ca åtta år, så har du nästan alla kompisar tillbaks igen. :tummenupp

mjaa, you don't get it:

du vaknar bara en dag när du är runt 41 och inser att du blivit en fet, öldrickande, högtrapande, sosseröstande, halvflintig, överdrivet-kåt-men-orkar-inte-knulla-längre-gubbtjyv, som undrar vilka kidsen är som springer runt i din skuldsatta radhus. det gör inte situationen bättre heller när du undrar vem fettot till kärring är som ligger bredvid dig i sängen.

du kan inte förbereda dig för detta utan det 'bara händer'. och det för alla killar som heter magnus, peter, bosse, lennart och alla andra typiskt svenniga namn, sålunda 91.5% av männen i detta land.

nu kan du bara hoppas att du heter jorge eller nåt sånt...

mjaa, you don't get it:

du vaknar bara en dag när du är runt 41 och inser att du blivit en fet, öldrickande, högtrapande, sosseröstande, halvflintig, överdrivet-kåt-men-orkar-inte-knulla-längre-gubbtjyv, som undrar vilka kidsen är som springer runt i din skuldsatta radhus. det gör inte situationen bättre heller när du undrar vem fettot till kärring är som ligger bredvid dig i sängen.

du kan inte förbereda dig för detta utan det 'bara händer'. och det för alla killar som heter magnus, peter, bosse, lennart och alla andra typiskt svenniga namn, sålunda 91.5% av männen i detta land.

nu kan du bara hoppas att du heter jorge eller nåt sånt...

Då bör man ligga säkert till, puh.

/J

Jag förlorade en av mina närmaste vänner till "livet i hörnsoffa i konstskinn" relativt sent, han var 35, så vi hade en ganska lång tid att ha skoj innan Svenssonlivet satte klorna i honom för gott.....frid över hans minne.:angel

Det var nog runt 27-28 som det började stadga sig lite varstans i gänget. Lagom till 30 hade det satt sig. Jag levde för mig själv - mestadels - i några få år till...

Men till det positiva, frånsett hustrun, kottarna och en jycke, så är det att de flesta bland polarna fortfarande träffas. Fast inte varje vecka/dag som tidigare pga avstånd, utan något mer sällan och med hela familjerna.

/familjefader - inte mer mogen, bara äldre

Det var nog runt 27-28 som det började stadga sig lite varstans i gänget. Lagom till 30 hade det satt sig. Jag levde för mig själv - mestadels - i några få år till...

Men till det positiva, frånsett hustrun, kottarna och en jycke, så är det att de flesta bland polarna fortfarande träffas. Fast inte varje vecka/dag som tidigare pga avstånd, utan något mer sällan och med hela familjerna.

/familjefader - inte mer mogen, bara äldre

Tror Svensson-livet kan vara riktigt trevligt, även om man inte måste följa mallen fullt ut, men då gäller det verkligen att ha hittat rätt person att dela det med. :tummenupp

...

Det ligger inte för mig att bara låta saker hända, jag har för starka tvångstankar.
Men tack ändå. :)

Då bör man ligga säkert till, puh.

/J

mjaa, för att vara på den säkra sida trots allt, bör du byta till ett namn i stil med rudi, jorge, alejandro, jean-pierre eller t.o.m cecil.

men du kan ju ha tur...

Det ligger inte för mig att bara låta saker hända, jag har för starka tvångstankar.
Men tack ändå. :)

så sade de också. idag gör de inte det. mest sitter de på en bänk med nyfunna vänner som heter i stil med ronny, leffe, tjack-håkan osv och har tunga dialoger om allt möjligt. jag och resten av sh är väldigt mån om din framtid jonas/per/hans/bosse/stefan/anders/björn/lennart/osv.

Last edited:
För mig har kompislivet aldrig imploderat, jag lever fortfarande som jag gjorde när jag var 25. Jag hittar nya vänner när förhållande barn och familj tar över gamla vänners almanacka. Enda "nackdelen" det är att den del av kompiskretsen som fortfarande kan hänga med på tex hoj- och båtturer med några timmars varsel fjärmar sig men egen ålder.

Men det är faktikst ganska stimulerande att ha en umgängeskrets som representerar 3 generationer.
Från yngre lär jag mig minst lika mycket som från de som är nästan dubbelt så gamla som jag. Både att hänga med i 80-90-talistspråket till att tex förstå alla nya prylar, Från hoppstyltor, I-pods, multimediatelefoner, coola hemsidor, vansinniga hojtrick, nattliga klipphopp osv. Det är kul att få vara med och se allt tok medan mina jämnåriga gifta kompisar har mysiga grillkvällar, tvättar, bygger altan och vad det nu är.

Mina polare försvann mellan 20-25! De Jag har kvar är div löst folk från olika krumbukta grupperingar. ser inte att någon av dessa kommer få fru och barn någonsin något jag skulle unna dem om det var vad de ville men det är fanimej bra som det är nu.

Från yngre lär jag mig minst lika mycket som från de som är nästan dubbelt så gamla som jag. Både att hänga med i 80-90-talistspråket..

Skulle vi kunna få se prov på det tack?:D

Last edited:
så sade de också. idag gör de inte det. mest sitter de på en bänk med nyfunna vänner som heter i stil med ronny, leffe, tjack-håkan osv och har tunga dialoger om allt möjligt. jag och resten av sh är väldigt mån om din framtid jonas/per/hans/bosse/stefan/anders/björn/lennart/osv.

Pja, jag kan ju bara tala för mig själv om mig själv. Förstår mycket väl att många säger bu och bä om det ena och det andra, för att sedan ramla dit själva.
Hade du känt mig hade du varit betydligt mer aktsam i generaliseringarna. Det rör sig alltså om en excentriker av rang. Den arketyp du beskriver kräver personlighetsdrag jag inte besitter. Indolens, letergi och allmän likgiltighet.
Jag har varken TV eller internet hemma, på den nivån ligger det. Sätter jag mig ner och börjar slösurfa eller dåskolla reklam-TV kan det räknas med dödsångest inom fem minuter.

Men familj kommer jag nog hamna med, det tror jag säkert.
Bara inte med fet gubbmage och vadfanharjaggjortdesenastetioåren-syndrom. :)

Pja, jag kan ju bara tala för mig själv om mig själv. Förstår mycket väl att många säger bu och bä om det ena och det andra, för att sedan ramla dit själva.
Hade du känt mig hade du varit betydligt mer aktsam i generaliseringarna. Det rör sig alltså om en excentriker av rang. Den arketyp du beskriver kräver personlighetsdrag jag inte besitter. Indolens, letergi och allmän likgiltighet.
Jag har varken TV eller internet hemma, på den nivån ligger det. Sätter jag mig ner och börjar slösurfa eller dåskolla reklam-TV kan det räknas med dödsångest inom fem minuter.

Men familj kommer jag nog hamna med, det tror jag säkert.
Bara inte med fet gubbmage och vadfanharjaggjortdesenastetioåren-syndrom. :)

..det verkar som att du har en inverterad adhd-diagnos :brynad

Mina polare försvann mellan 20-25! De Jag har kvar är div löst folk från olika krumbukta grupperingar. ser inte att någon av dessa kommer få fru och barn någonsin något jag skulle unna dem om det var vad de ville men det är fanimej bra som det är nu.

Skulle vi kunna få se prov på det tack?:D

Lol..Aså du r så fett jobbi. Kan d chilla nån g lr? :mad:
/1337

Last edited:
Dina polare kommer sluta höra av sig när dom får barn, om du är lite listig nu så "lånar" du en riktigt jobbig skitunge från nån släkting och släpar med hem till dina vänner så dom får sig en rejäl tankesställare. Då kanske dom skjuter upp barnafödandet lite och du får ha kvar dom lite längre :tummenupp

Klipp en böna som inte vill ha barn, inte vill ha gemensam ekonomi och du är klar! Ju mer jag läser relationstrådar här, desto hårdare håller jag i henne. Skulle aldrig hitta en sån pärla igen.

Generellt "försvinner" polarna in i Svenssonlivet runt 25-35.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti