När blir man för fet för en sporthoj?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Om man räknar BMI???
Själv så är jag 189 cm och väger 97kg. Har gått upp lite i vikt och börjar känna mig fet, självklart så har hårdbantningen börjat och till våren ska jag vara fit!:yoparty
Har börjat att tänka på hojbyte. Hayabusan brukar ju få tjockisar att se normala ut. Så jag har faktiskt tänkt att skaffa en Haya till våren om jag inte går ner i vikt!
Är det bara jag som tycker att det ser lite fult ut när en tjockis tvingar på sig ett helställ och sätter sig på en sporthoj?

Är samma längd som du. Har gått från 96 kg till 90 kg på 5 veckor nu. Bara ett kilo till ner, sen är jag nöjd. Ät mindre så löser det sig :)...

Är samma längd som du. Har gått från 96 kg till 90 kg på 5 veckor nu. Bara ett kilo till ner, sen är jag nöjd. Ät mindre så löser det sig :)...

Jag ska sluta käka på donken helt och hållet, Det var typ då jag började tappa kontrollen. Mitt mål är att väga 88kg till sommaren, det är min matchvikt.

Så det viktigaste med hojTjöra är hur man ser ut? Meh.. spelar roll. Kör man inte för att det är det roligaste man vet att göra?

186 å var uppe å nosade på tresiffrigt efter jul.... nere på nittitre eller vad vågfan står på nu , allt jag gjort är att ha lite koll på vad jag stoppar i mig , Shape up appen hjälpte till somfan i början (typ mat dagbok , men verkliga nyttan var att man fick reda på vad allt skit var i energi räknat,nu fyller jag inte i den längre men vet att ett jäla wienerbröd e typ lika mycket som en jäääävligt smarrig middag :brinnerup) ... så det var slut på folköl å limpmacka till middag :D

Annars så e ju Busan klockrent val om du inte lyckas krympa (och det ser fan lite wierd ut med fettosar på sportmoppar...därför kör jag street/muskel hojj :yoparty )

1,96 med 90 kg and im feeling fu_king GREAT :crash För övrigt så tycker jag att många customnissar har en lönnfet gestaltning när de glider upp.Hmmm, undrar varför det är så.Kan det vara Tv soffan man försöker imitera där hemma. :va

Last edited:
Hehe, är drygt 1.87 och väger 104kg. Känner mig lite grovsig mot för er, men till en tung hoj krävs en tung förare :rolleyes:

Och håller med Spookedbones, kör för att det är kul och inte för att det ska se bra ut..

Jag är tjock som en hel man med mina 120 kilo på 187cm men jag skämdes inte det minsta i mitt skinnställ i somras?! Borde jag tänka om och köpa en större hoj? Att jag är vacker inombords, räknas det? :-)

Vad ska man skämmas över? Bara man är go och gla och har det roligt så har ju inte vikten och utseendet någon med saken att göra :tummenupp

Last edited:
en bild säger väl mer än tusen ord? allt kan inte mätas i bmi eller har ja fel? jag är 183 väger 104kg..har strl 56 på stället å känner mej inte för fet...skulle inte kalla mej fit heller, men enligt bmi så borde ja växa nån dm för att behålla vilkten...;)

*jävlaromnånsägerattjagärförfetnu* :smasha

DSC_0026.jpg576970_10151054377322012_151882155_n.jpg

Hur tänkte du dra hem de brudarna du har som profilbild om du är fet? :död förutsatt att du inte har en fet (se enorm) plånbok då!

När man blir för fet för sporthoj? Tja, kanske när man inte kommer i ett skinnställ längre?
fat_biker_1.jpg

200 cm och 115 kilo. Har idag äntligen lyckats hitta motivationen att gå ner lite. Började med att halvera mängden i matlådan, och insåg att denna till synes patetiska ursäkt till portion fortfarande var fullt tillräckligt att mätta mig fram till kl 16. Sen väljer jag bort hissarna när jag ska uppåt.

Får se vad vågen visar när det är dags att dra på sig hojutstyrseln. :)

Men det är inte vikten som jag upplever bökig, utan längden.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...