När blir man för fet för en sporthoj?

Om du går snabbt och ler, är det ingen som ser att du är ful.
Gäller samma sak vad gäller sporthojar, kör snabbt och stanna aldrig :rock

Vem bryr sig, köp ett större skinnställ :tummenupp

När jag var på Mantorp i somras så var det en lätt överviktigt snubbe på en Panigale som gick upp på bakhjulet på de flesta växlarna på rakan. Han körde riktigt bra!:rock

panigale.jpg

När det sticker ut ett bakdäck mellan skinkorna?

Aha, så feta gays kör med svart gummi när de växlar upp i tvåan :hihi

Får mig att tänka på en polare som hade en gammal bumse och när han skjutsade sin tjej (fetmAnn, hon hette Ann) så såg man inte fälgkanten för att däcket vällde över (eller att fälgen trycktes ner i däcket) :D

Jag vågar nog slå vad om att jag är större än de flesta men jag tycker det här funkar fint.

rc8r3.jpg

187cm och väl över 100kg.

Men inte är du så stor att du nödvändig vis behöver slitsa shortsen? Eller har du kjol på dig?

;)

Kör man sporthoj är man per automatik fetast i stan, Customnissarna är aldrig lika feta som oss, hur lite vi än väger :yoparty

När turbobusan går långsamt kanske det är dags att fundera lite..

Grabbar! När ska ni fatta att vikten inte är en avgörande faktor? :4skrika

Inte TJOCK!.jpg

Lätt, det är bara att kolla regbeviset, när man väger mer än maxlast är det illa

Här gick jag och funderade på att banta, sen läste man den här tråden och plötsligt känner jag mig nätt och fin, tack för den tjockisar! :lol:rofl:krama

När man blir för fet för sporthoj? Tja, kanske när man inte kommer i ett skinnställ längre?
View attachment 377807

Släpp ALDRIG en fis i ett skinställ! :lol

Edit: När fick vikt med hojåkande att göra? Som flera har påpekat, skit samma så länge man har kul! Det är väl ingen skönhetstävling. Men så är väl min egen sexpack väl dold också! :-)

Last edited:
Ser man hur det ser ut ute på vägarna så kan man tro att svaret på frågan är: aldrig.

Däremot är det lite lustigt att folk lägger 20k på ett helsystem och mappning för 10 hk extra istället för att bara gå ner ett par kg och dessutom få mer pengar över i plånboken.

När man blir för fet för sporthoj? Tja, kanske när man inte kommer i ett skinnställ längre?
View attachment 377807

Tänk om motivet på denna bild fått för sig att h*n var för tjock för att köra sporthoj, vad hade hänt då?
H*n hade missat en helt fantastisk dag på hoj. Men ingen annans liv hade blivit varken bättre eller sämre. Så skit i vad andra tycker. Vill du köra hoj, snabbt, långsamt, tjock, smal, på 600, på 1000, i skinnställ, i textil, på gata, på bana, till lofoten, till korvmojjen. Just do it. Den enda som tackar dig för ditt val är väl du? Och det är väl det som räknas? Vad du vill?

:hej från en som älskar att bli äldre och få insikt i att vad andra tycker om ens val är så sekundärt.

Last edited:
Tänk om motivet på denna bild fått för sig att h*n var för tjock för att köra sporthoj, vad hade hänt då?
H*n hade missat en helt fantastisk dag på hoj. Men ingen annans liv hade blivit varken bättre eller sämre. Så skit i vad andra tycker. Vill du köra hoj, snabbt, långsamt, tjock, smal, på 600, på 1000, i skinnställ, i textil, på gata, på bana, till lofoten, till korvmojjen. Just do it. Den enda som tackar dig för ditt val är väl du? Och det är väl det som räknas? Vad du vill?

:hej från en som älskar att bli äldre och få insikt i att vad andra tycker om ens val är så sekundärt.

:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär:tummenupp:):kär

Jag tycker absolut att man kan köpa till exempel en FJR 1300 (sporthoj eller inte) och leva livet ändå. Det är viktigare att ha kul än att inte våga sig ut pga andras fördomar.

Det finns många hojar som kan ta "lite last" om man säger så - och ändå räknas till sportiga

Instämmer damen. Mannen på bilden lär ha stått i kö till en tur på Nurburgring så han lever garanterat efter ditt motto. Själv har jag inte åk där så jag får väl medge att han slår mig på fingrarna när det gäller att uppfylla åtminstone den drömmen.

Följande bild är till Jörgen. Här kan vi snacka om fet twin(s)!
twins2.jpg

Historien om dem är lite speciell:

Last edited:
Om jag inte miss helt fel så var Tysken vi mötte nere på ringen ganska Michelinformad.
Hans Panigale gick rätt fort ändå :tummenupp

Så vad gör det att man är stor?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back