När blir man för fet för en sporthoj?

jo det finns en viktgräns, kolla reg-beviset! :brynad

Strax över 190 eller nåt. 90 kg.
Har sedan jag såg de första bilderna på mig själv stört mig på att jag inte ser ut som Rossi på väg att sätta något banrekord.
Har alltid kört 600 men provade en 929, för den är en av de större hojjarna. såg fortfarande ut som någon körde fiddy.
Sket i sporthojs-karriären och skaffade h-d.
Vikten spelar ingen roll (vill bli tjockare) men längden va det som förstörde allt för mig.9929.jpg

Jag vågar nog slå vad om att jag är större än de flesta men jag tycker det här funkar fint.

rc8r3.jpg

187cm och väl över 100kg.

Oroa dig inte... Om du skulle fortsätta svälla upp och anta formen av en julgris kan du ju alltid sälja av sportisen och köpa nåt som klär dig bättre. En guldvinge eller nå't.

When size dosen't matter...

Oroa dig inte... Om du skulle fortsätta svälla upp och anta formen av en julgris kan du ju alltid sälja av sportisen och köpa nåt som klär dig bättre. En guldvinge eller nå't.

When size dosen't matter...

Precis. Fast jag tycker lite såhär: är man stor och fet och kör en stor och fet hoj så förstärker man bara det faktum att man är stor och fet.

Om man istället som jag, som är stor och fet, kör en liten och snabb sporthoj och dessutom gör det halvbra och halvsnabbt, då kan folk se bortom den stora och feta fasade och tycka "Fan den där Viktor han är en jävel på att ratta tvåhjuling trots att han är dubbelt så stor som mig.".

Sen sväller jag inte speciellt mycket längre. Jag tycks ha antagit min "rätta form" eftersom jag varit lika lång och lika tung i några år nu.

:tummenupp

När det sticker ut ett bakdäck mellan skinkorna?

Last edited:
Jag har de motsatta problemet, jag är för smal för sporthoj, finns inga skinnställ om man inte vill specialsy. Och tro mig, det är lättare att gå ner i vikt än upp, iaf för mig. (204cm/80kg) :gnissla

Finns inget som heter, för fet för en hoj, får man inte plats får man göra sig plats så fordonet passar den man är så man får plats.

Jag får leta bland damstorlekarna om jag ska hitta ett skinnställ med mina 171cm/58kg.

Mark Levengood sa vid nåt tillfälle "om man går fort och ler mycket, är det ingen som märker att man är ful"

Så testa att köra snabbare så kanske det inte är nån som märker att du är fet :glömdet

Är väl bara positivt att ha lite vikt att trycka ner gummit i asfalten med :hojsmilie
Och även hänga över sidan när det svänger :hojbusa
188cm 105kg allväder ställ behöver inga knäpuckar heller:tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma