När blir det ok att äga en glidare?

När blir det ok att äga en glidare?


  • Antal röstningar
    0
V-Max är coola, men tyvärr lite dyra för det jag kan tänkas lägga ut just nu.
Någon gång i livet dock.

Såg däremot ganska många Honda VF750C från 80-talet till salu för riktigt billiga penningar.
Det är ju V4 i dem också och de har början till rätt stuk.
Men vågar man köpa något så gammalt...?

http://www.youtube.com/watch?v=jELNMQS7GaE

Du kan få tag i en riktigt najse v-max för runt 40 papp om du får tillbaka på skatten och inte har något speciellt att göra för dem ;)
 
Om du skall köra glidare, så skall det vara något sådant --->
 

Bifogat

  • glidare.jpg
    glidare.jpg
    49 KB · Visningar: 139
  • glidare2.jpg
    glidare2.jpg
    48.1 KB · Visningar: 121
Är själv allätare och kör, sporthoj Ducati,,,,,streetfighter Triumph street triple,,,,,,offroad Suzuki DR 650,,,,,,glidare Honda Shadow 1100,,,,,och bara njuter av valmöjligheterna som ges.
Livet är för kort för att lämna något åt slumpen.Njut istället av det som finns och vad du själv vill.Vad andra tycker är ointressant.:tummenupp
 
Såg däremot ganska många Honda VF750C från 80-talet till salu för riktigt billiga penningar.
Det är ju V4 i dem också och de har början till rätt stuk.
Men vågar man köpa något så gammalt...?
Absolut.. en sån har man ju...1½ av..
85-90 hk ur 750cc..
 
Ja vafan... Vaför inte liksom...? :va


Chopper-59367.jpg
 
Är väl dags att skriva hur det är att ha glidare nu när man har haft en sådan en stund.


Lite synpunkter av mina erfarenheter:

-Som en motorcykel är den helt ok.

-Man håller lägre hastighet. Dels är min lågt växlad så man får varva satan för att få upp den i fart. Det går iofs, men orka..

-Man blir lika rädd ibland som när man kör sporthoj, dock av helt olika skäl. På sporthoj brukar det vara förarrelaterat, men på en glidare är det fordonsrelaterat. T.ex. bromsar eller kurvegenskaper i låg fart.

-Den väger bly. Allt är där för syns skull, inte funktionens. Ser något snyggare ut i gjutet bly som kan du ge dig fan på att den då är gjord i bly.

-Alla om inte kan något om hojar tycker den är snygg (män) eller fin (kvinnor). Kvinnorna vill även ligga med en ifall man har glidare. Det händer sällan när man kör sporthoj.

-Man ser cool ut.

-Den är ok att köra även körmässigt.

-Att snabbt byta från glidare till turbohoj är HELT DJÄVLA UNDERBART. Man kör glidare en stund sen åker man till garaget och byter till turbohojen och det är som att byta från en Nissan Micra från -88 till en Lamborghini Diablo. Man får fan stå**äs direkt. Sen kan man göra samma sak igen dagen efter. Kör man bara turbohoj vänjer man sig snabbt. Variationen förnöjer helt klart.
 
Man undrar vad detta blivit för forum! söker sig mer o mer glidar folk hit.
Bara kolla denna annons http://www.sporthoj.com/annonser/?id=51178


Ska skapa ett konto på ett riktigt glidar forum och skapa en tråd där jag ställer denna fråga fast tvärtom, skulle vara roligt o se vilken reaktion det skulle ge.

Har du ett förslag på ett bra glidarforum?
Jag skapar gärna ett bra konto där.:tungan
 
Har haft en del olika sportcyklar och motarder men nu har man börjat snegla litegrann efter att komplettera med en glidare. Känns samtidigt inte riktigt rätt för en 23-åring:gnissla
 
Hela grejen med motorcyklar är att det skall vara kul.

Så, om man har roligt med/på sin glidare och blir glad av den - då är det helt OK enligt mig.

Svårare än så behöver det faktiskt inte vara!
 
en polare började med glidare, blev skit afvundsjuk på min GSR, bytte till Z750 och nu kör han ZX6-R. :)
 
En del nämner Yamaha VMAX i den här tråden.
Det är väl ingen glidare, eller?

Vad bör man kalla en sådan modell, egentligen?:confused:
 
när man sluta bry sig om vad andra tycker!
 
Personligen hade jag inte tvekat en sekund om jag kunnat få tag på en HD Night Rod Special och då är jag endast 21 vårar...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top