NÅN som har Force RR California?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
...Som jag kan få köpa! MÅSTE ha den hjälmen kommer bli en födelsedagspresent och vill gärna ha den i X-Small eller Small!

Är det nån som tröttnat på sin eller vill sälja den för att köpa en ny, SNÄLLA skriv ett PM jag är verkligen så sjukt trött på att leta runt på nätet och se att alla är slutsålda!

Är det här man lägger köpesannonser eller? :fatta!

Jag är glad att den är slutsåld överallt så att JAG kan vara ensam med min!!

nash in da house:

Om det är KBC Force RR California (se bild) du är ute efter så ja jag har en men skulle inte rekommendera den till annat än moppehjälm, jag har ett flertal KBC hjälmar (säljer många av deras hjälmar och har lite spons) och är jättenöjd med i princip alla utom just denna, det är en plastkruka och det har otroligt taskig aerodynamik, åkte Enköping - Österlen tur & retur på en Aprilia Tuono och vid 170 höll skallen på att slitas av, något som jag inte upplevt med varken KBC VR1 eller VR2 hjälmarna (som dessutom är glasfiber eller carbon/kevlar krukor), dom funkar en bra bit över 200 på en "naken" hoj & är ett bättre köp för en seriös sporthojåkare.....

DP says: Californian med blommor & allt ser bra ut men bättre hjälmar finns....

Bifogat

• ForceRR_calif.jpg
    ForceRR_calif.jpg
    54.4 KB · Visningar: 165
Last edited:
Hehe, och jag som tycker just passformen är tokbra på den hjälmen! : )
(och kör bara naket, gärna snabbare än 200 : )
(plus testad på en tripp på över 300 mil till isle of man)
Dock så har jag "moddat" min för inte dra in luft vid hakan.
+ att denna hjälm hade jag deras xtra small för att sitta riktigt ordentligt.
Andra hjälmar har jag small eller medium på!
Dock så säljar jag den ej då jag tycker den är tokfrän!

: )

nash in da house:

Om det är KBC Force RR California (se bild) du är ute efter så ja jag har en men skulle inte rekommendera den till annat än moppehjälm, jag har ett flertal KBC hjälmar (säljer många av deras hjälmar och har lite spons) och är jättenöjd med i princip alla utom just denna, det är en plastkruka och det har otroligt taskig aerodynamik, åkte Enköping - Österlen tur & retur på en Aprilia Tuono och vid 170 höll skallen på att slitas av, något som jag inte upplevt med varken KBC VR1 eller VR2 hjälmarna (som dessutom är glasfiber eller carbon/kevlar krukor), dom funkar en bra bit över 200 på en "naken" hoj & är ett bättre köp för en seriös sporthojåkare.....

nash in da house:

Ja men har du den och du vill bli av med den så GIMME!

nash in da house:
Ja men har du den och du vill bli av med den så GIMME!

Storlek L så den lärt ju inte passa....

DP says: Hjälmar passar olika på olika huvud, kul att ReDan gillar för snygg är den...

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back