Myten om svininfuensan - nu har biverkningarna kommit

Så, låt höra, vilka andra vaccin är oxå onödiga.

Säger inte onödiga för den enskilda personen i riskgruppen som inte fixar sjukdomen,däremot klart onödig för den stor massan som bara blir lite dålig i ett par dar.

Att vaccinera Alla konstant skapar bara nya resistenta stammar,de enda som tjänar på det är tillverkarna av vaccin!

Henrik

Säger inte onödiga för den enskilda personen i riskgruppen som inte fixar sjukdomen,däremot klart onödig för den stor massan som bara blir lite dålig i ett par dar.

Att vaccinera Alla konstant skapar bara nya resistenta stammar,de enda som tjänar på det är tillverkarna av vaccin!

Henrik

Skall göra det enklare för dig att svara, vilka fler vaccin som ges till ALLA är onödiga i dina ögon.

Trevlig kille den där Baltimår. Kör med argumentationsmetoden: Håller du inte med mig och samtidigt hyllar mig skär jag upp buken på dig.

Säkert 1% :)

Om man inte är helt säker på anledningen till problemet ska man nog akta sig för att vara helt säker på lösningen till det med!

Henrik

Skall göra det enklare för dig att svara, vilka fler vaccin som ges till ALLA är onödiga i dina ögon.

Alla de du anser är nödvändiga förmodligen....

För "lets face it" inget vaccin funkar på Alla och Alla behöver inte vaccin.

Har du andra uppgifter som bygger på fakta är jag överlycklig om du kan delge mig dom.

Henrik

Alla de du anser är nödvändiga förmodligen....

För "lets face it" inget vaccin funkar på Alla och Alla behöver inte vaccin.

Har du andra uppgifter som bygger på fakta är jag överlycklig om du kan delge mig dom.

Henrik

Försök inte slingra dig, blända mig med din kunnskap nu.:D

Men du har rätt i att alla inte behöver vaccin, alla behöver inte heller hjälm eller bilbälte.

Tack, jag var sjuk i ca 8 veckor, när jag mådde som absolut risigast var efter min 2 veckorskur med (felaktig) penicilin, jag åkte då akut till SöS eftersom jag ej hade tilltro till min husläkare, dom röntgade lungorna & upptäckte mykoplasma, jag fick då anitibiotika som tog efter ca en vecka.
I dom papper jag fick läsa nämndes svininfulensa, mer vet jag ej, har inte haft ngt liknande tidigare & hoppas vid gud att jag slipper uppleva det igen.

Jag har överlevt alla influensor sedan Hongkonginfluensan som dödade 1miljon människor (globalt) och jag har överlevt alla utan vaccin.

Jag avstod även den här gången, jag avstår även nästa gång...

Jag har överlevt alla influensor sedan Hongkonginfluensan som dödade 1miljon människor (globalt) och jag har överlevt alla utan vaccin.

Tror inte många eskimåer fick den heller.:D

Tack, jag var sjuk i ca 8 veckor, när jag mådde som absolut risigast var efter min 2 veckorskur med (felaktig) penicilin, jag åkte då akut till SöS eftersom jag ej hade tilltro till min husläkare, dom röntgade lungorna & upptäckte mykoplasma, jag fick då anitibiotika som tog efter ca en vecka.
I dom papper jag fick läsa nämndes svininfulensa, mer vet jag ej, har inte haft ngt liknande tidigare & hoppas vid gud att jag slipper uppleva det igen.

Då känns det som den 2 veckorskuren har en stor del med saken att göra. Penicillin är ju mögelbesläktat och skickar man in fel sådant i någon som är sjuk och då har ansatt immunförsvar kan det gå åt helvete.

Du är en ond människa. Förstår du hur många människor du kränker genom att inte göra något.

Last edited:
mykoplasma, jag fick då anitibiotika som tog efter ca en vecka.

Nu är jag inte utbildad läkare utan har snarare medicin som en slags hobby, men någonstans bör det nämnas att mykoplasma är bakterier och H1N1 är virus. Två skilda saker.
Vad du nästan dog av var snarare en allvarlig lunginflammation än influensan, vilken förvisso säkert ligger bakom varför ditt immunförsvar inte tog hand om bakterierna i lungorna.

Jag hade dock svininfluensan tillsammans med en handfull kollegor och för mig bet den inte i närheten av den "vanliga" influensan jag hade senast sju-åtta år innan. Av gamla goda husinfluensan blev jag däckad i två veckor, av svinarn fick jag ont i lungorna och ett krackellerande andningsljud tillsammans med en blodsmak i munnen. Utöver det missade jag inte ens en arbetsdag.

Last edited:

Det är dags att sätta upp dig på nån av WHO's listor snart. :D

True, men det läskiga var att jag aldrig fick ngt riktigt besked vad jag hade, ordet mykoplasma nämndes dock....sjuk var jag iaf...fy fan!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8