Myten om svininfuensan - nu har biverkningarna kommit

Försök inte slingra dig, blända mig med din kunnskap nu.:D

Men du har rätt i att alla inte behöver vaccin, alla behöver inte heller hjälm eller bilbälte.

Kan inte blända dig med någon riktad kunskap i ämnet så tyvärr får du nog i det fallet ligga kvar på soffan och tråna i all oändlighet efter den suveräna sanningen,dock har du rätt i en sak och det är att innan man behöver bältet/hjälmen/vaccintet kan man inte veta att man själv behöver just det,dock när det gäller vaccin så finns det riskgrupper såsom de som reser till hepatit A områden.

Och,just pga. det så är det den enskildes eget beslut om man ska ta det eller inte,oavsett vad staten/kampanjer/samhället/"typer som bara försöker skapa debatt" tycker om det och inte en nödvändighet utom diskussion.

Ditt svar triggar även mig att be dig blända mig med din explicita kunskap om vaccinets förträfflighet och hur många liv som sparats alternativt förlorats beroende om vi alla inte vaccinerats eller 100% vaccination.....

Henrik

True, men det läskiga var att jag aldrig fick ngt riktigt besked vad jag hade, ordet mykoplasma nämndes dock....sjuk var jag iaf...fy fan!

Alla influensor gör det lättare för bakterier att ta sig in i kroppen, h1n1 bet hårdast på grupper runt 20-05år har jag för mig.

Så att det var h1n1 i botten är inte så osannolikt.

Kan inte blända dig med någon riktad kunskap i ämnet så tyvärr får du nog i det fallet ligga kvar på soffan och tråna i all oändlighet efter den suveräna sanningen,dock har du rätt i en sak och det är att innan man behöver bältet/hjälmen/vaccintet kan man inte veta att man själv behöver just det,dock när det gäller vaccin så finns det riskgrupper såsom de som reser till hepatit A områden.

Och,just pga. det så är det den enskildes eget beslut om man ska ta det eller inte,oavsett vad staten/kampanjer/samhället/"typer som bara försöker skapa debatt" tycker om det och inte en nödvändighet utom diskussion.

Ditt svar triggar även mig att be dig blända mig med din explicita kunskap om vaccinets förträfflighet och hur många liv som sparats alternativt förlorats beroende om vi alla inte vaccinerats eller 100% vaccination.....

Henrik

Polio, smittkoppor t.ex.

Last edited:
Jag tog inte vaccin skiten. Inte många av mina vänner heller.
Alla andra i min familj tog det.

Ingen dog eller blev sjukare än vanligt. Mer folk dör i den vanliga influensan som går varje år. Detta var bara en jävla skrämselpropaganda för att tjäna pengar och inget annat.

Hade jag dött i svininfluensa så fine, men då hade det ju varit försänt för mig att bry mig.

(Jag chansade, jag är en gambler, jag spelade med mitt liv och andra.)
PS: Sista raden är enbart ironi, för er tråkiga jävlar som inte har någon humor eller vett..

Polio, smittkoppor t.ex.

Böldpest då? Vad hette vaccinet där?

Svinis! Det är diskussionens namn och vad tråden i stort handlar om.

I vilket fall som helst så är det väl Mitt val ifall jag vill stryka med av svininfluensan och inte mitt skattebetalarmedborgliga ansvar att vaccinera mig.

Henrik

Böldpest då? Vad hette vaccinet där?

Svinis! Det är diskussionens namn och vad tråden i stort handlar om.

I vilket fall som helst så är det väl Mitt val ifall jag vill stryka med av svininfluensan och inte mitt skattebetalarmedborgliga ansvar att vaccinera mig.

Henrik

Är det någon som tvingat dig.:confused:

Böldpest :rofl

Jag gillar marknadsföringen av produkten.

Hade man inte kommit på den listiga idén hade folk som vanligt svurit över "flunsan" och några människor med dåligt immunförsvar hade drabbats värst. Nu hade man nåt att skylla på, halleluja!
Firman som kom på det behöver iaf inte göra mer :D

True, men det läskiga var att jag aldrig fick ngt riktigt besked vad jag hade, ordet mykoplasma nämndes dock....sjuk var jag iaf...fy fan!

Och det är väl lite där i problemet ligger. Alla är säkra på att jag gör fel som inte vill ha vaccin men de är inte riktigt säkra på vilket hot detta medför.

Det var i alla fall inte svininfluensan som höll på att kosta dig livet utan panikslagna läkare som ville agera snabbt utan att veta var det hade att jobba mot.

Hysteri inom hälsovården är nog det farligaste i det här.

Är det någon som tvingat dig.:confused:

Böldpest :rofl

Nej,ditt resonemang leder mig dock dit,Mitt ansvar för att skydda andra.

Och nej,böldpest är inte en virussjukdom men likaväl slog den ut en stor del människor och vi som finns idag är väl nästan resistenta mot den ursprungliga stammen,vad säger att vi inte ser svinis som en oskyldig förkylning i framtiden?

Henrik

Och det är väl lite där i problemet ligger. Alla är säkra på att jag gör fel som inte vill ha vaccin men de är inte riktigt säkra på vilket hot detta medför.

Det var i alla fall inte svininfluensan som höll på att kosta dig livet utan panikslagna läkare som ville agera snabbt utan att veta var det hade att jobba mot.

Hysteri inom hälsovården är nog det farligaste i det här.

Så det var inte h1n1 för du såg liggaren och kan din virologi?

Det är som sagt tidigare inte själva influensan som är det största hotet i sig, utan vad den öppnar upp dig mot.

Har du aldrig sett House?:D

Hmm

Code:
Antal anmälda     Antal vaccinerade     Antal fall per
          fall                    4-19 åringar    100 000 vaccinerade

Island     3                   31 958                     9,4
Finland   54                  668 000                     8,1
Sverige   58                1 193 000                     4,9
Norge      8                  510 000*                    1,6
Storbr.    2                  295 000**                   0,7
Tyskland   5                  928 000***                  0,5
Kanada     2                2 000 000                     0,1

* 5-18-åringar
** 5-16-åringar
*** 0-17-åringar

Nej,ditt resonemang leder mig dock dit,Mitt ansvar för att skydda andra.

Och nej,böldpest är inte en virussjukdom men likaväl slog den ut en stor del människor och vi som finns idag är väl nästan resistenta mot den ursprungliga stammen,vad säger att vi inte ser svinis som en oskyldig förkylning i framtiden?

Henrik

Vi har många farliga virus bakom oss som vi nu klarar med glans.

Flera av dom krävde miljoner av offer, när foliehatten åker på nästa gång så antar jag du hoppar över den oxå gången.

Men jag anmärkte på tonen i tråden med tanke på drabbade, ditt personliga val skiter jag blankt i.

Sen är vi inte resistenta mot bakterier, vi kan behandla dom ( ja eller bara skita i dom).

Så det var inte h1n1 för du såg liggaren och kan din virologi?

Det är som sagt tidigare inte själva influensan som är det största hotet i sig, utan vad den öppnar upp dig mot.

Har du aldrig sett House?:D

Han skrev ju själv att han fick fel penicillinkur i två veckor EFTER att ha varit ruskigt sjuk. Då kan det inte annat än gå åt helsike. H1n1 var på tapeten och läkarna kände sig tvungna att agera.

Ja, som du sa, vad är det?

Han skrev ju själv att han fick fel penicillinkur i två veckor EFTER att ha varit ruskigt sjuk. Då kan det inte annat än gå åt helsike. H1n1 var på tapeten och läkarna kände sig tvungna att agera.

Du har inte en turban av folie kanske?

Läkare 1 ett behandlar lunginflamation med Tikacillin enligt praxis, efter två veckor åker han in akut och får då av läkare 2 Doxyferm iv, då inte kåvepeninen tog.

Knappast felbehandling, under normala omständigheter och med en frisk person är det inga som helst problem med förfarandet.

Last edited:
Ja, som du sa, vad är det?

Du har inte en turban av folie kanske?

Läkare 1 ett behandlar lunginflamation med Tikacillin enligt praxis, efter två veckor åker han in akut och får då av läkare 2 Doxyferm iv, då inte kåvepeninen tog.

Knappast felbehandling, under normala omständigheter och med en frisk person är det inga som helst problem med förfarandet.

Varken du eller jag har insikt i fallet. Jag svara på det han skrev och det var att han felaktigt penicillinbehandlats efter att ha varit riktigt sjuk. Det är inte bra.

Vi har många farliga virus bakom oss som vi nu klarar med glans.

Flera av dom krävde miljoner av offer, när foliehatten åker på nästa gång så antar jag du hoppar över den oxå gången.

Men jag anmärkte på tonen i tråden med tanke på drabbade, ditt personliga val skiter jag blankt i.

Sen är vi inte resistenta mot bakterier, vi kan behandla dom ( ja eller bara skita i dom).

Ok,har ingen foliehatt och anser inte att all vaccin är av ondo.

Har dratt i mig tvindrix och lite annat men såg inte svinis som något större problem än vanliga "kommer dö av(insert valfri influensa)från asien" så jag skippade den som all annan influensavaccin som du med gjorde.

Så,vad gör dig så mycket bättre än mig,då vilken vanlig influensa som helst skulle kunna ta livet av de i riskzonen,när du själv inte vaccinerar dig?

Tonen är nog inte mot ett vaccin som funkar mot en dödlig sjukdom som hotar ändra den värlsbild vi nu har utan mot hysterin till ett vaccin till en influensa som är lika svår som.......en vanlig influensa med nytt namn.......

Och nej,nästa konstiga hot som faktiskt avlivar folk i massor så tar jag min chans där med så då är jag nog borta(eller ännu värre kvar :D),du har mitt tillstånd att stå på min grav och säga "vad var det jag sa!".

Henrik

Varken du eller jag har insikt i fallet. Jag svara på det han skrev och det var att han felaktigt penicillinbehandlats efter att ha varit riktigt sjuk. Det är inte bra.

Det var inte felbehandling, man gör så med (i övrigt) friska pojkar, du behöver inte ha insikt i det speciella fallet och du kan acceptera att h1n1 kan orsaka skit.

Han är av uppfattningen att det var felbehandling då han mådde skit, inget konstigt med det, men hade det varit det hade det nog funnits mer i form av utredningar.

Hade han inte haft något bakom hade det inte varit ett problem, det är något av det luriga med nya virus, där kan komma in mycket elakt på samma biljett. Läkare gör som dom alltid har gjort och då kommer det att komma incidenter som den här.

Det lustiga med h1n1 är att den liknade någon gammal influensa till någon del och satte sig hårdast på yngre (i övrigt friska) människor.

Jag tänkte mig snarare teknikkurser. typ skär längs handleden och inte tvärs över handleden för då är en massa senor ivägen. Samt kanske "Lär dig hitta pulsådern"

Skall vi slå medborgarskolan en signal och föreslå en kurs?

2 kvällar motivation i grupp
2 kvällar teknik och kroppens uppbyggnad
5min praktik

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien