Myten om svininfuensan - nu har biverkningarna kommit

Du kanske skall läsa några inlägg upp innan du försöker vara spydig.

Tycker nog att du skall läsa på innan du skriver så mycket mer...

Ja, du kan smitta någon med ett virus du inte lider av... för du kan fortfarande bära på det även om du är vaccinerad mot det.

Det var inte många bekräftade dödsfall av svininfluensan överhuvudtaget i Sverige, 5st låter inte helt fel men det kan ha varit några fler... visst, trist att de gick bort men årliga vinterkräksjukan t.ex. kräver fler liv än svininfluensan varje år.

Det är fascinerande att folk som anslutit sig till denna 21:st century sekt fortfarande kör på. Ett solklart fall av frånvarande hotbilder och naiv livsåskådning.

Tycker nog att du skall läsa på innan du skriver så mycket mer...

Ja, du kan smitta någon med ett virus du inte lider av... för du kan fortfarande bära på det även om du är vaccinerad mot det.

Det var inte många bekräftade dödsfall av svininfluensan överhuvudtaget i Sverige, 5st låter inte helt fel men det kan ha varit några fler... visst, trist att de gick bort men årliga vinterkräksjukan t.ex. kräver fler liv än svininfluensan varje år.

1.500 pers tar sitt eget liv varje år. Det läser man verkligen jätte mycket om dagligen i alla medier...

Last edited:
Nåja, jag hade den (troligen, enligt läkarna på Södersjukhuset) fick dubbelsidig mykoplasma infektion i lungorna, gick ner 15 kg, tog 2 månader att bli kry.....hade hellre tagit biverkningarna.

Om jag förstår dig rätt så hade du hellre tagit narkolepsi?.

Jag felbehandlades med penicilin i 2 veckor, som ej tog, fick sedan mördarantibiotika akut på Sös....jag hade en näradödenupplevelse på toalettgolvet hemma en natt. & jag var fullt frisk innan, kom inte & skriv massa skit när du inte vet vad det handlar om...

Lägg av! Det är precis det här vi pratar om. Ska vi skämmas nu även för att vi kritiserar förfarandet med denna sk epidemi?

Ingen fullt frisk människa har dött av varken svin eller fågelinfluensa. Alla som gott bort har haft det tufft på andra sätt och fågelsvininfluensan är bara "droppen" precis som en vanlig influensa som dessutom skördar fler offer på samma sätt.

Men för guds skull prata inte om förkylning. Någon, någonstans som läser det kan bli KrenKt.

Ja men som ni säger, hur många var sjuka och hade dött endå?

Du menar i kontrast till om de fått en vanlig säsongsknuten influensa istället för svinis?
Den även du missat att vaccinera dig emot?

Eller menar du dött även om de levt i en bubbla bakterie/virus-filtrerad luft?

Henrik

Tog rätt bra fart ändå, trots mitt lilla snesteg på tangenbordet :tungan ;)

E,fan,får ju försöka ändå..... :tungan

Last edited:
Sitter du inne med svaret på den frågan?

Så du fattade ironin denna gången?

Nej det gör jag inte precis som erat antagande om h1n1.s dödsfall.

Du menar i kontrast till om de fått en vanlig säsongsknuten influensa istället för svinis?
Den även du missat att vaccinera dig emot?

Eller menar du dött även om de levt i en bubbla bakterie/virus-filtrerad luft?

Henrik

E,fan,får ju försöka ändå..... :tungan

Så, låt höra, vilka andra vaccin är oxå onödiga.

Last edited:
Jag felbehandlades med penicilin i 2 veckor, som ej tog, fick sedan mördarantibiotika akut på Sös....jag hade en näradödenupplevelse på toalettgolvet hemma en natt. & jag var fullt frisk innan, kom inte & skriv massa skit när du inte vet vad det handlar om...

Du "felbehandlades med penicilin i 2 veckor, som ej tog, fick sedan mördarantibiotika akut på Sös"...

Detta skedde alltså EFTER att du haft näradödenupplevelse?

Jag var i riskgrupp, när skiten etablerades.

Men nej, jag vaccinerade mig inte. Av den enkla anledningen att jag inte trodde på vaccinet.

Ligga hemma och spy är ju en baggis, var mera min inställning.

Jag tänker inte ta det denna säsong heller.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8