DiscoDuck IV
Sporthojsnörd
Hej
Kände att det var läge att tvätta framfälgen idag, den är vit men var helt svart av bromsdamm.
Började först med att spruta på följande produkt:
Sonax fälgrengöring xtr
Detta tog bort allt utom just en massa svarta prickar som ökar i antal längre in mot mitten på fälgen.
Jaja det kan jag alltid gnugga bort med följande produkt tänkte jag:
Hagmans Lackrengöring
Det går att gnugga bort men en prick tar ca 5 min och tummen bultar fint efter detta. Med tanke på att där är många prickar (dem är ca 3-5 mm diameter) så tar det väl några år/tummar innan fälgen är ren
Provade också:
Lysfotogen
utan resultat.
Med tanke på utbudet av rengöringsmedel och att jag gick bet på dessa ovan så kanske man måste prova en himla massa innan man hittar rätt, därav min frågor:
Vad e de för skit som sitter på fälgen?
Produkt som löser mitt problem?
PS. Tror nog rubbing löser problemet, men är lite rädd att använda den
Kände att det var läge att tvätta framfälgen idag, den är vit men var helt svart av bromsdamm.
Började först med att spruta på följande produkt:
Sonax fälgrengöring xtr
Detta tog bort allt utom just en massa svarta prickar som ökar i antal längre in mot mitten på fälgen.
Jaja det kan jag alltid gnugga bort med följande produkt tänkte jag:
Hagmans Lackrengöring
Det går att gnugga bort men en prick tar ca 5 min och tummen bultar fint efter detta. Med tanke på att där är många prickar (dem är ca 3-5 mm diameter) så tar det väl några år/tummar innan fälgen är ren

Provade också:
Lysfotogen
utan resultat.
Med tanke på utbudet av rengöringsmedel och att jag gick bet på dessa ovan så kanske man måste prova en himla massa innan man hittar rätt, därav min frågor:
Vad e de för skit som sitter på fälgen?
Produkt som löser mitt problem?
PS. Tror nog rubbing löser problemet, men är lite rädd att använda den