Biltmore
Blood Group: Red
Jag frågade tre MC poliser om vägen när jag lyckats köra lite vilse på obyggden, dom var hur trevliga som helst & tipsade om skönaste vägarna! då blir man glad i hjälmen. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I polishuset på Kungsholmen jobbar det en massa poliser på olika avdelningar, en del av dem har sagt att om de får snuthäng på essingeleden eller liknande ställen så kommer de bara att öka och åka ifrån, förmodligen de snubbarna som har sporthojarna............
(en kompis jobbar som utredare på bedrägeri och har ett förflutet som trafikpolis, bilracingnörd, som har nämnt detta)
Polisen får köra var dom vill i stort sett.
Nedanstående gäller för hur polisen får köra.
Tänk vad många här på sporthoj som känner någon som gjort eller vet något.....![]()
Vet du det eller har du hört det från någon?
Den klart bästa beskrivningen jag läst om hur Polisen får köra!
Både roligt skriven och samtidigt helt riktigt!![]()
+1 på den![]()
Du tror. Hade en polare som åkte fast för fortkörning och det hade kostat honom körkortet. Istället när polisen kom fram sa de, ge oss 2000 i kontanter (istället för 4000) så glömmer vi den här historien och du behåller körkortet.
Easy peasy.![]()
I stort sett bara positiva erfarenheter av polisen. Till och med när jag som oförståndig ungdom betedde mig som ett kräk. Jag ska kanske inte uttala mig i frågan eftersom jag tillhör polisens favorikategori när jag kör hoj:
- Nykter
- Ordentlig utrustning med varselkläder tom.
- Försäkrad
- Besiktad
- Körkort
- Uppmärksam
- Vuxen (39 år)
Nej för fasen, jag har en kompis som sagt att det är så!
Varför inte tänka efter vad som orsakat "stoppet" av herr blå?
Finns det någon orsak till polisens bemötande?
De gånger jag blivit stoppad i rutinkontroller har polisen ALLTID varit trevlig!
När jag var 20 och gjorde donuts på mc:donalds parkering så att gruset flög och dimman var tätare än i sagorna så var polisen inte särskilt glad.. SO F**** what? Hade jag inte busat så hade jag inte fått skäll.
När jag var i tonåren och klottrade på marken så var inte heller polisen särskilt glad, so what?
OM jag hade åkt fast för fortkörning, säg 80 på 50väg, och polisen blir sur vid bemötandet, so what? Jag åkte för fort?!
När jag ser folk som bränner förbi i minst dubbla hastigheten utanför dagis, skola osv har jag själv rätt stor lust att örfila upp personen som fullkomligt skiter i säkerheten för våra små. Om en polis sen står och skäller på en hastighetsförbrytare utav bara satan.. so what.. (visst, finns gränser)
SÄLLAN scenariot ser ut enligt nedan:
Polisen: DU DÄR, har du körkort?
MC: Ja det har jag,
Polisen: Ge hit det för i helvete!
Mc: Varför så otrevlig?
Polisen: Skit i det du, din jävla mc-drutte
Mc; Alla snutar är så jävla otrevliga!!
(Och slutligen vill jag tilldela de poliser som faktist är otrevliga utan "orsak" en örfil!)
Tack för mig![]()
Om du tror att de kriterierna du räknar upp under: "Jag tillhör polisens favoritkategori när jag kör hoj" skulle ge dig frikort mot en fortkörning eller en vanlig rutinkontroll utförd av en snut som är förstoppad & vaknat på fel sida & sedan fått en utskällning av frun på morgonen & nu är i stort behov av att avreagera sig. Du gör två tanke fel det ena är att du tror att om du har skydd & reflexkläder från topp till tå - skulle det gynna dig i polisens ögon - fel - de lagför dig efter de trafik brott de kan bevis att du brutit mot. Sen nämner du att din ålder skulle vara en förmildrande omständighet - varför det - 50 åringar som kör ihjäl sig på snabba hojar är mer regel än undantag, de dör som flugor. Du tillhör risk grupp 2 med avtagande reflexer, koordinationsförmåga, syn & uppmärksamhet. De första symtomen på Alzheimer kan mätas från 50 års åldern ibland tidigare.
Kör försiktigt & räkna inte med några favörer från polisen vi en t.ex. fortkörning.
Ja om dom gör sådär i dagens samhälle så måste det ju funka jävligt dåligt.
Vem fan har 2k i kontanter å sig i dagens Sverige?(Förutom typ knarklangare) Framförallt om man är ute och åker hoj?
Jag undrar, när vi är lite inne på ämnet, om jag skulle bli stoppad, och förslår för polisen att "Här får du 2000kr så glömmer vi det här". Kan man inte bli åtalad för mutbrott då??![]()
Ja om dom gör sådär i dagens samhälle så måste det ju funka jävligt dåligt.
Vem fan har 2k i kontanter å sig i dagens Sverige?(Förutom typ knarklangare) Framförallt om man är ute och åker hoj?
Jag undrar, när vi är lite inne på ämnet, om jag skulle bli stoppad, och förslår för polisen att "Här får du 2000kr så glömmer vi det här". Kan man inte bli åtalad för mutbrott då??![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |