Mycket snäll och trevlig polis

Dom få gångerna jag blivit stannad av polis har dom oxo varit jättetrevliga och jag har varit jättetrevlig tillbaka för att sec senare få böter och snopet åka därifrån... varnar dom inte längre!?

Har pratat med många poliser längs vägarna och är jag vänlig i tonen så är dom det med. Beter man sig illa mot anda ska man bli bemött på samma sätt. Oftast är det den stoppade trafikanten eller den berusade personen på stan som gnäller och ska vara krånglig och sen gnälla över att det inte finns bra poliser.

Har stött på hejdundrans många här. En av norra skånes mest hatade polis var till och med för jäkla trevlig och skojjig.
Har till och med bjödit upp en på dans, en annan på dejt (kvinnliga). De var tyvärr upptagna med män.

Blir stannad rätt många gånger per år dessutom.

De är folket som är sura och otrevliga mot våra poliser bara.

Råkade ut för en liten fadäs nyss. Körde ur en rondell och upp på en större väg. Framför mig ligger ett pärlband av bilar som kör mer än lovligt långsamt och aldrig vill komma upp i fart. Jag lägger mig till vänster och vrider på för fulla muggar och klipper hela pärlbandet i ganska hög fart. När jag kommit om lägger jag mig i lugnt tempo och kommer straxt in i ett samhälle där det är 70. Jag
lägger mig i laglig fart och funderar över varför mitt lyse gör så konstiga reflexer i vägskylten framför. Givetvis är det polisen som ligger bakom och blinkar. Jag blinkar vänster och svänger in på macken i det lilla samhället och stänger av cykeln samt tar av mig hjälmen och öronpropparna. -Otur det där, säger en ung polis och ler. -Ja, fan svarar jag och ler tillbaka. -Jag vred på lite en stund där! -Bra att du stannade. Du hade ju kunnat dra oss istället, så den här gången kommer du undan med en varning. Kör försiktigt.
-Tack ska du ha svarar jag, och ha en trevlig kväll.

Positivt bemötande och lugnt och sansat beteende från båda parter resulterade i att jag fick en fortsatt trevlig åktur i midsommarkvällen och ett ökat förtroende för ordningsmakten på vägarna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti