Musiksmak from hell

Finns en annan jävel som var samtida,fast utlänning. Tror jag. Sök på "Ivor Cutler". Egendomliga texter samt knepig musik. Har nåt svagt minne av dragspel...

2749423 Finns en annan jävel som var samtida,fast utlänning. Tror jag. Sök på "Ivor Cutler". Egendomliga texter samt knepig musik. Har nåt svagt minne av dragspel...
Mja en polare bad mej fixa något band. Försökte stava det tre gånger innan jag gav upp och klistra in namnet i sökfältet.. fick upp massa träffar som irakisk folkmusik osv. Ett av albumen hette något med al quida :3freak

Samma person envisas med att spela ison & fille på mobilen jämnt hemma hos folk även om man har typ rockklassiker på i bakgrunden... Tillägas ska att han bor i ett exlusivt område men han verkar tro att det är en krigszon :hihi

Btw november rain va väll inte så illa? Maiden kan jag första att det inte passa trots att det e skön musik, men november rain är väll lugn?

Progg är faktiskt vidrigt dåligt, eller jag gillar några låtar med nationalteatern faktiskt men allt annat är riktigt riktigt uselt.

Progg är ingen höjdare, progressivt däremot är mumma! :)

Gäller att hålla isär begreppen...

Last edited:
På behagligt låg volym spelade vi Bo Kaspers Orkester ur en MP3-anläggning. En perfekt ljudfond att smälta maten och föra lågmälda samtal till.

Musiksmak from hell :gnissla Bo Kaspers funkar bara inte, aldrig ever nånsin till nåt... :tungan

Jag försöker verkligen att vara bred och tolerant i min musiksmak, och det funkar oftast, men dansband som totalsågar gamla klassiker eller fusionjazz, det kan man bara inte stå ut med.
(alla dåliga covers på bra låtar när jag tänker efter)

Annars går det mesta ner, inte allt med glädje, men utan att höja mitt blodtryck till farliga nivåer IAF

Jag har en arbetskamrat som envisas med att spela hårdrock såfort han kommer åt. Eller, han lyssnar på Lordi och allt skräp som har monster på sina skivomslag eller affischer. Oavsett om det är bra eller inte. Mest störande är det när han är full för då måste alla andra lyssna och säga vad man tycker om just det där riffet/whatever.
Det suger!

Åhh, terror-DJ:s, det är i något gränsland mellan roligt och jobbigt, när man är full, har nog aldrig upplevt det i nyktert tillstånd. Folk som spelar 10 sekunder av varje skiva, spolar fram till solon, high-pitch skrik eller något trumfill som alla måste höra. Gärna 5-6 gånger.

Åh fy fabian vilket skräp. :lol

Alla kan inte vara lika perfekta som du, mackan..
Säg mig, klankar du bara ner på bandet eller hela proggenren?

Alltså, jag tror jag måste sätta dig på ignore tills du bytt din Zoolander-avatar. Du kan inte vara allvarlig. :rofl

01.jpg

Bifogat

3.7 KB · Visningar: 240
Last edited:
Progg är bra skit. Dock inte allt, som med all annan musik..

Doing the omoooraalisk schlaaagerfestivaaal! :tuttar

Alltså, jag tror jag måste sätta dig på ignore tills du bytt din Zoolander-avatar. Du kan inte vara allvarlig. :rofl

01.jpg

Zoolander råkar vara en av mina favoritfilmer. Och så får jag hela tiden tömma min inkorg från önskebrev från alla som säger att de vill se mer av mig.

Duger det här?

Last edited:

Zoolander råkar vara en av mina favoritfilmer. Och så får jag hela tiden tömma min inkorg från önskebrev från alla som säger att de vill se mer av mig.

Duger det här?

Jag älskar den också, det är en av anledningarna att jag aldrig skulle kunna posera och suga in kinderna på min avatarbild. Du? :lol
Ja, din nya avatar duger. Men den gamla var roligare. :rofl
Edit:
Oj, nu bytte du igen. Lite känslig ikväll? En fotomodell har också känslor, lite så? :jäs

Jag älskar den också, det är en av anledningarna att jag aldrig skulle kunna posera och suga in kinderna på min avatarbild. Du? :lol
Ja, din nya avatar duger. Men den gamla var roligare. :rofl
Edit:
Oj, nu bytte du igen. Lite känslig ikväll? En fotomodell har också känslor, lite så? :jäs

Du vet.. Alla har inte kronisk påssjuka. Jag har naturligt putande kindben och en haklinje som en grekisk gud. Jealousy's a cruel mistress ;)

Last edited:
Du är jättefin. :kär

Posta en bild på dig själv då, så frågar vi brudarna vem som fuktar den mest :D

För att undvika bli bannad för trådkapning så fyller jag på med att jag skiter fullständigt hur många låtar Evanescence påstås ha gjort. Alla låtar låter likadant. Och det är en konstant ihållande ton av ett skrikande fruntimmer, ackompanjerat av nån gitarr och ett trumset. Har man hört en låt så har man hört alla. Det är det sämsta som krystats fram hittills inom populärrockvärlden.

Hmm.. nu börjar jag fundera lite.. enligt din profil så är du 37-38 år, dvs i samma ålder som dom du beskriver i ditt inlägg.

Varför är du förvånad över att de spelar den musik vi är uppvuxna med? Pudelrockens storhetstid var ju under 80-talet, dvs under deras, dina och även mina tonår.

Kan förstå att du inte delar deras musiksmak men hade du verkligen väntat dig Beatles, jazz eller klassiskt :va

Man lyssnar väl inte nödvändigtvis på den musik man vuxit upp med. Förhoppningsvis utvecklas man ju lite.
Jag skulle nog kunna säga att jag i så fall är uppvuxen under någon slags Carolageneration, och visst, hon funkade väl på mellanstadiet men som tur är har man ju gått vidare!

Jazz is da shiit :tummenupp

Varför är du förvånad över att de spelar den musik vi är uppvuxna med? Pudelrockens storhetstid var ju under 80-talet, dvs under deras, dina och även mina tonår.
Att spela den hårdrock man gillade i högstadiet när man 20 år senare sitter med sin fru, kompisen och hans fru och softar med rött vin - det måste kvalificeras psykopati.

...hade du verkligen väntat dig Beatles, jazz eller klassiskt :va
Varför inte?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa