Musiksmak from hell

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Har du mött någon med osannolik musiksmak? Eller välutvecklad förmåga att spela fel musik vid fel tillfälle?

Själv hade jag ett ”intressant” möte med en annan smakinriktning än min egen i helgen. Bodde på ett vandrarhem i Stockholms skärgård och satt på kvällskvisten med ett sällskap i den stora gemensamma matsalen med storslagen utsikt. På behagligt låg volym spelade vi Bo Kaspers Orkester ur en MP3-anläggning. En perfekt ljudfond att smälta maten och föra lågmälda samtal till.

Några bord bort sitter ett sällskap bestående av två män och två kvinnor i tilltagande medelålder; strax under 40. På deras bord vinglas, en rödvinsbox, resterna av middagen samt en vit iPod med tillhörande högtalare. Skenbart skulle deras samtal ha kretsat kring angenämna kulturella företeelser och gemensamt genomföra resor i franska vindalar. I den mån musik skulle läggas till detta samtal föreställer man sig mjuka jazztoner eller känsligt Chopin-klinkande.

Plötsligt ljuder inledningen till Hallowed be thy name från Iron Maidens tredje album The Number of The Beast från deras iPodanläggning. Den avlöses av November Rain med Guns n´ Roses.

:zpy

Last edited:
Har du mött någon med osannolik musiksmak? Eller välutvecklad förmåga att spela fel musik vid fel tillfälle?

Själv hade jag ett ”intressant” möte med en annan smakinriktning än min egen i helgen. Bodde på ett vandrarhem i Stockholms skärgård och satt på kvällskvisten med ett sällskap i den stora gemensamma matsalen. På behagligt låg volym spelade vi Bo Kaspers Orkester ur en MP3-anläggning. En perfekt ljudfond att smälta maten och föra lågmälda samtal till.

Några bord bort sitter ett sällskap bestående av två män och två kvinnor i tilltagande medelålder; strax under 40. På deras bord vinglas, en rödvinsbox, resterna av middagen samt en vit iPod med tillhörande högtalare. Skenbart skulle deras samtal ha kretsat kring angenämna kulturella företeelser och gemensamt genomföra resor i franska vindalar. I den mån musik skulle läggas till detta samtal föreställer man sig mjuka jazztoner eller känsligt Chopin-klinkande.

Plötsligt ljuder inledningen till Hallowed be thy name från Iron Maidens tredje album The Number of The Beast från deras iPodanläggning. Den avlöses av November Rain med Guns n´ Roses.

:zpy
Du är full med fördommar :D Denna generationen är ju uppvuxen med den musiken. Vi var med när det hände på riktigt :D

Hur gammal är du och din Pappa? :confused:

Min Pappa har bara jazz och klassiskt. Tror han har en skiva med Sting också.

För alla är ju likadana. Hemma hos mina föräldrar kan man hitta allt från klasiskt till progg till rock till, ja fyll på med nästan vad du vill. Tilläggas bör är att de är i 50 års åldern. Alla har inte samma musiksmak och alla kopplar inte av till samma sorts musik!

Jazz :zpy

Last edited:
För alla är ju likadana. Hemma hos mina föräldrar kan man hitta allt från klasiskt till prog till rock till, ja fyll på med nästan vad du vill. Tilläggas bör är att de är i 50 års åldern. Alla har inte samma musiksmak och alla kopplar inte av till samma sorts musik!

Jazz :zpy

Progg :zpy

Jag har förresten bäst musiksmak.
November Rain var väl gulligt?

Några bord bort sitter ett sällskap bestående av två män och två kvinnor i tilltagande medelålder; strax under 40.

Hmm.. nu börjar jag fundera lite.. enligt din profil så är du 37-38 år, dvs i samma ålder som dom du beskriver i ditt inlägg.

Varför är du förvånad över att de spelar den musik vi är uppvuxna med? Pudelrockens storhetstid var ju under 80-talet, dvs under deras, dina och även mina tonår.

Kan förstå att du inte delar deras musiksmak men hade du verkligen väntat dig Beatles, jazz eller klassiskt :va

edit: Och va i h-vete menar du med tilltagande medelålder??? :fatta! :D

Är det svensk 70:tals vänsterslödder/kollektiv hippiemusik? I så fall håller jag med.

Stämmer bra det, den sämsta musik som finns.
Philemon Arthur och the dong finns det något som heter, ladda hem det. Garanterat skratt.

Haha! Som sagt alla är inte lika! Tur är väl det! ;)

Nej, om någon gillar progg är det en jävla tragedi. :mattias

Last edited:
Kort och koncist, ja.. Jag känner minst en med vedervärdig musiksmak, som spelas vid de mest olämpliga tillfällen.

Stämmer bra det, den sämsta musik som finns.
Philemon Arthur och the dong finns det något som heter, ladda hem det. Garanterat skratt.

Nej, om någon gillar progg är det en jävla tragedi. :mattias

Dom är ju asbra! :skrämd

Kan ni inget om musik eller! Ojojoj!

Jag är inte tragisk! :gråta

Dom är ju asbra! :skrämd

Kan ni inget om musik eller! Ojojoj!

Jag är inte tragisk! :gråta

De är ju så dåliga att d esjälva inte ens kan hålla sig för skratt när de är som sämst, det är fan sjukt dåligt. (Får jag spy i ditt paraply, där skrattar han plötsligt)

Jag har en arbetskamrat som envisas med att spela hårdrock såfort han kommer åt. Eller, han lyssnar på Lordi och allt skräp som har monster på sina skivomslag eller affischer. Oavsett om det är bra eller inte. Mest störande är det när han är full för då måste alla andra lyssna och säga vad man tycker om just det där riffet/whatever.
Det suger!

De är ju så dåliga att d esjälva inte ens kan hålla sig för skratt när de är som sämst, det är fan sjukt dåligt. (Får jag spy i ditt paraply, där skrattar han plötsligt)

Alla kan inte vara lika perfekta som du, mackan..
Säg mig, klankar du bara ner på bandet eller hela proggenren?

in kommer gösta, in kommer gösta, *falsett* in kommer gösta. argh får psykbryt bara jag tänker på skiten nu :6surkart

Kanske finns en anledning till att ingen kom och tog emot Grammisen som dom fick? Vad vet jag? Det är så dåligt att det blir bra igen! Men mest är det kul!

Men ett band är ju inte all progg! Blå tåget och Nationalteatern är bra musik på riktigt!

Last edited:
Kanske finns en anledning till att ingen kom och tog emot Grammisen som dom fick? Vad vet jag? Det är så dåligt att det blir bra igen! Men mest är det kul!

Men ett band är ju inte all progg! Blå tåget och Nationalteatern är bra musik på riktigt!

Sedan står det på Susning har jag för mig att de "tog fram" Bob Hund, som är sveriges kanske näst sämsta band (delad plats med Mando Dao, Moneybrother och Soundtrack of our Lives).

Men visst är det fnissigt med Philemon. Det där Blå Tåget och Nationalteatern ska jag ladda ner, är alldeles övertygad om att jag tycker det är vidrigt dåligt. :)

in kommer gösta, in kommer gösta, *falsett* in kommer gösta. argh får psykbryt bara jag tänker på skiten nu :6surkart

Ja, den är "bäst". Jag skrattar alltid hysteriskt till den.

Last edited:

Men visst är det fnissigt med Philemon. Det där Blå Tåget och Nationalteatern ska jag ladda ner, är alldeles övertygad om att jag tycker det är vidrigt dåligt. :)

Prova att ladda ner Den ena handen vat vad den andra gör med Blå tåget, den kanske du har hört förut till och med. :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa