Musiksmak from hell

Håller med dig till fullo!!! Varför skulle jag nu sluta lyssna på det som jag alltid lyssnat på? Har alltid haft hårdrock som favvo o kommer nog alltid att ha det, som tur är har SAMTLIGA av mina kompisar samma musiksmak.
Har hört nån gång att hårdrockfansen (maiden mm) är det trognaste av alla fansen:yoparty

Stämmer nog att Maiden-fansen är de trognaste. Brukar va rätt blandad ålder på deras konserter, allt från småglin till "gubbar" på 50+. :tummenupp

jag själv är den som har skummast musiksmak av alla jag vet om:D eller vad säger ni när jag säger att jag är 16 bast och lyssnar på dansband, elvis presley och gammal rockabilly?:D

2751006 Varför det? Det håller jag absolut inte med om, varför måste man byta musiksmak för att man blir äldre? Dock ska jag softa med rött vin så väljer jag nog inte Metallica, men fan inte Bo "fakkin" Kasper heller....går hellre på nån av dom senare Johnny Cash skivorna isf...
The unforgiven hade passat ganska bra tycker jag annars. Eller nån annan av det 20 tal lugna "rockballader" metallica har gjort.

Att du är cool o har din egen stil..keep it up :yoparty

haha, den kommentaren har jag aldrig fått!:tummenupp
däremot "ge fan i att spela när jag är i närheten", "du är störd" och "vafan!?" är vanliga...:rolleyes:

2776031 haha, den kommentaren har jag aldrig fått!:tummenupp
däremot "ge fan i att spela när jag är i närheten", "du är störd" och "vafan!?" är vanliga...:rolleyes:
Inte jävla bode då?

känner två som lyssnar på sån musik ena är en ball snubbe som inte bryr sig om vad folk tycker den andra är en tragisk bonde. Tippar på att du passar under första. :)

Inte jävla bode då?

känner två som lyssnar på sån musik ena är en ball snubbe som inte bryr sig om vad folk tycker den andra är en tragisk bonde. Tippar på att du passar under första. :)

tja, jag bor på landet och jag är nog inte särskilt ball men jag skiter fullständigt i vad andra tycker så jag är nog lite av varje;)

Beyoncé hamnar i samma kategori som Rollergirl: artister som man inte vill lyssna på men man kan gärna se på musikvideon, utan ljud :tuttar :arsele

Varför är det alltid just hårdrockare som tror att deras musik alltid passar till alla situationer? För att inte prata om alla de som har en musiksmak som sträcker sig ungefär från Radio RIX till senaste Absolute Music. :huvet

Du har en liten poäng. Ödmjukhet stavas det nog.

Men det allra värsta som finns är dessa jävla "allätare".

- Hej. Vad lyssnar du på för musik?
- Hejsan. Nej du vet, jag lyssnar på allt jag. Det spelar ingen roll.

Varpå man --> :död

Det finns inget värre än dessa menlösa människor som inte tycker något! Visst, man kanske kan acceptera att lyssna på en hel del, men man kan ju förhelvete inte tycka att precis ALLT är bra!?

Hur blir det sen när dom ska skaffa barn eller gifta sig?

- Älskling, vill du gifta dig med mig?
- Nej jag vet inte. Jag tycker som du tycker gubben/gumman.

- Vad för namn vill du ha på vår nyfödda bebis?
- Nej jag vet inte, jag tycker alla namn är jettefina. Verkligen!

Fuck em all!! :mad:

Lyssnar på allt jag med
Nästan iaf *S*
Har haft perioder med mycket lyssnande på Prince, AC/DC(tonåring), dansmusik(alla sorter av elektronisk musik), hårdare rock osv

Nu blir det mest NIN å div. hårdare rock :yoparty

Allätare vågar jag nog säge, dock inte Ledin :D

Fuck me then. Jag är definitivt alllyssnare, hoppar kraftigt mellan artister/grupper och typ av musik. Olika från dag till dag, räknas man inte om man inte snöar totalt på en grupp eller genre?

Nej du är ju man och hårig, så nej tack.

Så du tycker precis allt som producerats är bra mao. ?

Det är inte det jag menar, jag hoppar också en hel del mellan olika genres. Dock tycker jag långt ifrån allt är bra!

jag själv är den som har skummast musiksmak av alla jag vet om:D eller vad säger ni när jag säger att jag är 16 bast och lyssnar på dansband, elvis presley och gammal rockabilly?:D

På tal om rockabilly, vi hade en diskussion på jobbet. Jag hävdar att Reverend Horton Heat är lite rockabilly, andra hävdar motsatsen. Vem har fel?

Är ju bra när dom säger att dom lyssnar på allt.

-Allt säger du? Bra då lyssnar vi på vad jag tycker om resten av kvällen!

Det roliga är när någon som uteslutande lyssnar på mainstream pop undrar vad det är för skit man lyssnar på.

Har en sådan person rätt att negga eller ens ha en åsikt om musik oavsett vad jag lyssnar på?

Så du tycker precis allt som producerats är bra mao?
Nej inte allt, men som jag sa; jag fastnar inte helt fanatiskt för en viss grupp eller genre som många tydligen gör. Här hos mig blandas det som sagt friskt mellan klassiskt, blues, jazz, P3 pop, soul, rock osv osv. Med andra ord en sån som du rackade ner på.

Plötsligt ljuder inledningen till Hallowed be thy name från Iron Maidens tredje album The Number of The Beast från deras iPodanläggning. Den avlöses av November Rain med Guns n´ Roses.

:zpy

Förstår inte vad det är för konstigt med det? Om man var 20 år på åttiotalet när maiden slog igen hur gamla är dessa nuförtiden tror du ? :va

Har en jobbarkompis som är runt 50-55 bast och han är en flitig besökare sweden rock.

På tal om rockabilly, vi hade en diskussion på jobbet. Jag hävdar att Reverend Horton Heat är lite rockabilly, andra hävdar motsatsen. Vem har fel?

ingen jag hört talas om i mina rockabillykretsar iallafall så han är nog inte så mycket rockabilly då då...:tungan

Ändra dig aldrig..man skall lyssna på musik för att tillfredställa sig själv..ingen annan. Tycker du är bra :yoparty

ingen förändring här så länge beatet tilltalar mig;) danke, kul att någon gillar att man har en egen stil:D

Last edited:
Själv lyssnar jag mest på äldre musik 60 70 80 och i viss mån 90tal.

Några exempel

Modern talking
Black sabbath
Village people
Bonnie tyler
Boogie pimps
Depeche mode
Cat stevens
Blondie
Svenne rubins
Beatles
Melody club

und so weiter

Rätt blandat alltså :näsblod

Det som går riktigt bort är all Rap och hippie hop :huvet (jag gillar inte talböcker heller).

Här hos mig blandas det som sagt friskt mellan klassiskt, blues, jazz, P3 pop, soul, rock osv osv.
Jag är som du. Och med musik är det väl fint om man kan uppskatta många olika sorter? Det är ju inte liktydigt med att vara utan smak eller omdöme. Den som bara kan uppskatta ett slags mat, film, litteratur eller musik har ännu en del att lära sig; vilket ju är att ha mycket att se fram emot.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa