Musiksmak from hell

2750305 Att spela den hårdrock man gillade i högstadiet när man 20 år senare sitter med sin fru, kompisen och hans fru och softar med rött vin - det måste kvalificeras psykopati.

Varför inte?
Nja varför det? tycker det är mer psykiskt påfrästande med en helt strikt å korrekt middag.

Btw en stor del av publiken på maiden i höstas var 40+

Att spela den hårdrock man gillade i högstadiet när man 20 år senare sitter med sin fru, kompisen och hans fru och softar med rött vin - det måste kvalificeras psykopati.

På vilket sätt då? Gillar de musiken så rock on!:tummenupp
Måste man byta musiksmak bara för att man blir äldre?
Har lyssnat på hårdrock hela mitt liv och kommer göra så, hoppas jag, även när jag är äldre än gatan.

Har du mött någon med osannolik musiksmak? Eller välutvecklad förmåga att spela fel musik vid fel tillfälle?

Själv hade jag ett ”intressant” möte med en annan smakinriktning än min egen i helgen. Bodde på ett vandrarhem i Stockholms skärgård och satt på kvällskvisten med ett sällskap i den stora gemensamma matsalen med storslagen utsikt. På behagligt låg volym spelade vi Bo Kaspers Orkester ur en MP3-anläggning. En perfekt ljudfond att smälta maten och föra lågmälda samtal till.

Plötsligt ljuder inledningen till Hallowed be thy name från Iron Maidens tredje album The Number of The Beast från deras iPodanläggning. Den avlöses av November Rain med Guns n´ Roses.

:zpy

Att lyssna på Bo Kaspers orkester är ungefär lika torrt som att äta ett paket mysli med nötter och skölja ned det med en burk potatismjöl...:eek:

Skulle jag ha suttit vid ett tredje bord vid det tillfället så skulle gamlingarna ha fått en vinflaska till av mig!:öl Om de inte skulle ha varit där skulle ja bett er stänga av er musikanläggning... :hördu Ok, jag håller med, jag tycker knappast att Iron Maiden är den ultimata ”bakgrundsmusiken” heller, men inte e BKO det heller!

Min musiksmak täcker allt annat förutom Bo Kaspers orkester och Pappas eget band etc. klarar helt enkelt inte av den där mjäkiga, lugna intetsägande stilen.:zpy + att när man e på jobb får man dras med BKO hela tiden när ”äldre” vill spela nåt svängigt för sina barnbarn... och sen skall det vara allra helst någon av BKO:s låtar med någon jäkla psalmtext....fifan.

Jajja, nog gnällt för min del!

Kör Hårt : Toffe :hojcbr

Att spela den hårdrock man gillade i högstadiet när man 20 år senare sitter med sin fru, kompisen och hans fru och softar med rött vin - det måste kvalificeras psykopati.

Varför det? Det håller jag absolut inte med om, varför måste man byta musiksmak för att man blir äldre? Dock ska jag softa med rött vin så väljer jag nog inte Metallica, men fan inte Bo "fakkin" Kasper heller....går hellre på nån av dom senare Johnny Cash skivorna isf...

Att lyssna på Bo Kasper's är för mig kvalificerad psykopati. Själv avnjuter jag gärna ett glas rött till Dream Theater/In Flames/Luca Turilli eller något annat smakfullt. Till Bo Kasper's skulle allt komma upp igen.

Åh, en tråd där vi kan se vem som har hEffTiaZt musiksmak. Igen. Äntligen.

Jag lyssnar just nu på mesh, det brukar dock sällan vara några som vet vilka de är. De påminner om Depeche men är inte lika kommersialiserade, texterna är djupare, hårdare och tyngre och musiken är inte lika finputsad.

Litet smakprov på en text:

You've got it good
You're cruel to everyone
You get their feelings
And you shake them 'til you're all alone
You had the time
You had the motive now
Pretend it hurts and they run to you from miles around

Dressed to kill
By the hands that never will
Looks appeal
To what the feelings don't reveal.

And I can't penetrate the lies
But the damage you do
Is written across your eyes
So don't say you love me
And I can't delegate the blame
But it all comes out sounding just the same.
So don't try to touch me.

You turn them on
You switch it off again
A stream of lovers hanging rotting at your door again.
You pull the strings
You've had them dance for you.
You build them up
'til they think they've got a bone to chew.

You steal to live
From the hands that never give
Look within
Through the doors that don't cave in.

But the damage you do
So don't say you love me

The words you said just broke in two.

Jag lyssnar just nu på mesh, det brukar dock sällan vara några som vet vilka de är. De påminner om Depeche men är inte lika kommersialiserade, texterna är djupare, hårdare och tyngre och musiken är inte lika finputsad.

Litet smakprov på en text:

You've got it good
You're cruel to everyone
You get their feelings
And you shake them 'til you're all alone
You had the time
You had the motive now
Pretend it hurts and they run to you from miles around

Dressed to kill
By the hands that never will
Looks appeal
To what the feelings don't reveal.

But the damage you do
So don't say you love me

You turn them on
You switch it off again
A stream of lovers hanging rotting at your door again.
You pull the strings
You've had them dance for you.
You build them up
'til they think they've got a bone to chew.

You steal to live
From the hands that never give
Look within
Through the doors that don't cave in.

But the damage you do
So don't say you love me

The words you said just broke in two.
Vilket djup. Sannerligen.

:rolleyes:

Haha, mer negg! Underbart. :yoparty :rofl
Äh, jag säger ju bara som det är. ;)

Allvarligt talat och på tal om bad taste råkade jag se någon variant på TV-programmet Robinson igår där barn skulle välja deltagare till ett lag bland en grupp kändisar. Där fanns bland annat Thomas Bodström, Magnus Härenstam, Anna Book och en Tutt-Fia från det riktiga Robinson (skånskan som har synts i en del taskiga TV-produktioner). Ungarna skulle först välja den som de trodde var smartast. Tror ni de väljer vår f.d. justitieminister? Nej, Tutt-Fia blev utvald att representera det ena barnlaget för att leverera svar på de klurigaste frågorna.

:rofl

Musiksmak från helvetet åtrfinns i min salong..där alla lyssnar på Beyoncé:mad: . Jag vill köra ner en jävligt svettig socka i halsen på henne så hon aldrig kan kränga ur sig en till weilande STRESSANDE ylande låt någonsin..fifan

Äh, jag säger ju bara som det är. ;)

Allvarligt talat och på tal om bad taste råkade jag se någon variant på TV-programmet Robinson igår där barn skulle välja deltagare till ett lag bland en grupp kändisar. Där fanns bland annat Thomas Bodström, Magnus Härenstam, Anna Book och en Tutt-Fia från det riktiga Robinson (skånskan som har synts i en del taskiga TV-produktioner). Ungarna skulle först välja den som de trodde var smartast. Tror ni de väljer vår f.d. justitieminister? Nej, Tutt-Fia blev utvald att representera det ena barnlaget för att leverera svar på de klurigaste frågorna.

:rofl

Det är ju Wild Kids föffan, kvalitets-tv som får en villig att betala tv-licens (not).
Tror i och för sig Emma Andersson är smartare än Anna Book i alla fall, hon äter definitivt mindre också.
Men om vi ändå är inne på dålig smak och har förvirrat oss bort från musiksmak:
Jag var i Kista Galleria igår. Herregud, jag är där ganska ofta men aldrig så sent och på helgen annars. Om man ogillar kamphundar kunde man gotta sig åt fånet som hade en pitbull i för kort kedja (!) så att hundkräket fick gå med huvudet snett och liksom på ”tå”, eller vad en hund-tå nu heter. Det vore något för kamphundstråden det, men den är ju borta. Vilka andra hundar måste man ha i kort kedja bland folk?
En annan höjdare var en riktig prakt-dork som tatuerat sig som Tyson och han svenska thaiboxaren runt ögat. För att bli ytterligare lite tuffare så hade han tatuerat någon text på kinden också. :rofl
Växlingskontoret hade blivit rånat dagen innan (som vanligt i Kista Galleria) och jag blev upplyst av anställd i centrumet om att det gör inget för det är ändå bara försäkringsbolagens pengar. :tummenupp Sedan kollade jag hur hårt/fort SAAB:en kan gå, och jag noterade att från helvete till himmel på 17minuter är fullt möjligt. Läskigt hur nära det där centrumet ligger och hur lätt det är att ta sig dit. :skrämd
Sedan fanns det en massa människor som provocerade något alldeles enormt, men just dem kommenterar jag inte (idag).

Varför är du förvånad över att de spelar den musik vi är uppvuxna med? Pudelrockens storhetstid var ju under 80-talet, dvs under deras, dina och även mina tonår.
Kan förstå att du inte delar deras musiksmak men hade du verkligen väntat dig Beatles, jazz eller klassiskt :va

Sitter det två par med rött vin och middag som de tilagat så kan man ju förvänta sig att det ska vara lite trevligt och mysigt med skön soft bakgrundsmusik som John Legend eller Katie Melua. När rock/hårdrock kommer istället skulle iaf jag bli förvånad då jag inte ser det som avkoppande till en mysig middag.

Och som vanligt så spårar även denna tråd ur med helt andra saker än vad som egentligen skulle diskuteras...

Jag var i Kista Galleria igår. Herregud...
Tyvärr är det bara den som vill göra sociala studier av befolkningen i Akalla och Kista som kan trivas i detta skithål till köpcentum. Synd eftersom det är öppet till 21.00 alla dagar i veckan och har flera butiker med bra sortiment. De senaste veckorna har Kista Galleria uppmärksammats i DN genom tre rån och ett stort slagsmål.

:rolleyes:

Musiksmak från helvetet åtrfinns i min salong..där alla lyssnar på Beyoncé:mad: . Jag vill köra ner en jävligt svettig socka i halsen på henne så hon aldrig kan kränga ur sig en till weilande STRESSANDE ylande låt någonsin..fifan
Beyoncé hamnar i samma kategori som Rollergirl: artister som man inte vill lyssna på men man kan gärna se på musikvideon, utan ljud :tuttar :arsele

Varför är det alltid just hårdrockare som tror att deras musik alltid passar till alla situationer? För att inte prata om alla de som har en musiksmak som sträcker sig ungefär från Radio RIX till senaste Absolute Music. :huvet

På vilket sätt då? Gillar de musiken så rock on!:tummenupp
Måste man byta musiksmak bara för att man blir äldre?
Har lyssnat på hårdrock hela mitt liv och kommer göra så, hoppas jag, även när jag är äldre än gatan.

Håller med dig till fullo!!! Varför skulle jag nu sluta lyssna på det som jag alltid lyssnat på? Har alltid haft hårdrock som favvo o kommer nog alltid att ha det, som tur är har SAMTLIGA av mina kompisar samma musiksmak.
Har hört nån gång att hårdrockfansen (maiden mm) är det trognaste av alla fansen:yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg