Muhahah ännu en zatzybög biter i gräset!.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Hade varigt en sväng ut och åkt i den sandlådan som numera är Torävägen när vi stannade och snackade i Toröstenarkorsningen. Vi ska just åka när er röd Toyota mr2 (en sån där liten turboroadster) blåser förbi utav helvete. Vi sätter naturligt vis fart och kommer upp bakom honom där han ligger och håller 180+ på vägen mot Storavika där han får lära sig den hårda vägen att även en snabb bil bara är en mumsbit för en racehoj. Det är tredje gången i år då bilar mopsat upp sig på sträckan Torö-Södertälje, en Lotus elise, en Volvo T5R och nu en Toyota MR2 när ska dessa zatzyfjollor odla könshår och inse att den bil som har något att hämta mot en racehoj inte är förunnad vanliga dödliga att äga?. :D
Hoj är snabbare än bil, så är det skrivet och så ska det förbi!. :fakta

Last edited:
Skoj å dra bilar är det ju alltid men att ta en MR2 till skalpen Känns väl sisådär

visst den har bra 0-100 tider såg jag på spec. 5.27 sec t.o.m.

Men att ta den i toppspeed som du verkade göra kan inte vara något att skryta över då den bara toppar 125 mph (200km/h) där jag läste iaf.

Kanske är strypt variant men jag läste på www.mr2-toyota.com så de borde väl veta nått där gissar jag

Jag å andra sidan fick spö av en m3a häromdagen =)
Iofs hade jag tjejen bak och fel växel i och motvind och kramp i händerna osv men inte fan kom jag ifatt honom. Var från 80-180 typ.

Isbjörnen: Det är pga att du saknar en cylinder. Leta rätt på den så kommer hojen gå som ett skott ;)

Hightuned skrev:
Hade varigt en sväng ut och åkt i den sandlådan som numera är Torävägen när vi stannade och snackade i Toröstenarkorsningen. Vi ska just åka när er röd Toyota mr2 (en sån där liten turboroadster) blåser förbi utav helvete. Vi sätter naturligt vis fart och kommer upp bakom honom där han ligger och håller 180+ på vägen mot Storavika där han får lära sig den hårda vägen att även en snabb bil bara är en mumsbit för en racehoj. Det är tredje gången i år då bilar mopsat upp sig på sträckan Torö-Södertälje, en Lotus elise, en Volvo T5R och nu en Toyota MR2 när ska dessa zatzyfjollor odla könshår och inse att den bil som har något att hämta mot en racehoj inte är förunnad vanliga dödliga att äga?. :D
Hoj är snabbare än bil, så är det skrivet och så ska det förbi!. :fakta

SÅ ska dom tas dom jäklarna =)

:hej

Freppa skrev:
Isbjörnen: Det är pga att du saknar en cylinder. Leta rätt på den så kommer hojen gå som ett skott ;)

Ja se på fan, jag har en rad-trea.. fan va mysko. Får annonsera på säljes.

Var du också på Streetracet i Strängnäs, Hightuned?......Kör du ZX-9'an som har vart med ett antal gånger nu?

RGmaniac skrev:
Var du också på Streetracet i Strängnäs, Hightuned?......Kör du ZX-9'an som har vart med ett antal gånger nu?

I wish, den är nedplockad för rampolering (svårt att rejsa med en hög delar i kartonger). :(

Hightuned skrev:
I wish, den är nedplockad för rampolering (svårt att rejsa med en hög delar i kartonger). :(

Ok för Lotusen var med på streetracet,Har vart med en Hayabusa,Gixx 1000,EN rå trimmad Bandit,Gsxr 1100 mf hojjar, Var ett jälva ös mellan busan och Gixxer 1000...

mr2 finns både i turboversion och utan, frågan är om man ser så stor skillnad.
Det är heller ingen extrem bil när det gäller prestanda vad jag kan förstå.
Låt dem hållas bara.

Silwer skrev:
Låt dem hållas bara.

Beror väl på vad man anser vara extremt.. 8.66s och 134km/h på 201m är rätt hyfsade siffror om du frågar mig.. Samma kille satte en 13.24s repa på mantorp nu i helgen.. (402m)
Men som vanligt så går det inte att jämföra hojar och bilar.

Silwer skrev:
Låt dem hållas bara.
Håller med.

De som finns idag har väl samma snurra som vanliga celican, dvs 143hk om jag minns rätt. Har motorn från Celica T-sport (190hk)verkligen hittat ner i MR2an?? Hur som tycker jag inte det låter som nån jättebedrift om den inte hade turbo och massa väss.

I den nya MR2:an sitter den vanliga celicamotorn på 143 hästar.
I den förra generationen (som aldrig såldes i sverige) fanns en turbomotor på 225 kusar original. Inga större problem dock att få ut mer ur den stryktåliga toyota/yamahamotorn.

Pugho skrev:
I den nya MR2:an sitter den vanliga celicamotorn på 143 hästar.
I den förra generationen (som aldrig såldes i sverige) fanns en turbomotor på 225 kusar original. Inga större problem dock att få ut mer ur den stryktåliga toyota/yamahamotorn.

Den här hade garenterat turbosnurra, när han drog iväg från korsningen så sköt den iväg duktigt, en vanlig slö sugmotor till bil runt 150hk måste ju sitta i en formel bil eller en Caterham superseven för att den ska bli något så när pigg. Har själv haft en bigblock Firebird med 550 kusar så jag är inte impad av "sportbilar" som har 150 häst.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back