Betr Radicalbilen:
Ja jag har kört den några varv på svistad i våras i samband med nån träning som rejsgrabbar i från långlopps cup´en och ett antal Radical bilar. En som jag känner via jobbet äger denna bil och är delägare i ett team där vem som helst med licens kan hyra bil för tävling (inte gratis).
Ok hur var den att köra.
Den korta versionen: Som en gokart på steroider och med tokbromsar och tokgrepp.
Kurvhastigheten och sidgrepp e svårt att beskriva, bromsarna går inte att beskriva-helt sanslöst.
Det sitter en Haybusa spis i dem med lite vassare kammar och med flatslideförgasare, skall tydligen ge runt 200 kusar. Under 6´000varv e den slö, efter 6000 varv käns det som den går på bakhjulet. Kändes skumt att sitta "på" asfalten och titta upp på porschar för flera miljoner försvinna i backspegeln på rakan, min ovana vid bilen gjorde dock att porscharna dök upp lagom vid torparn för att sen försvinna igen. Det sitter en töntigt liten ratt i dessa bilar också...när man kom upp i fart över "krönet" så var allt suddigt av tunnelseende och vibrationer + att om man nös så flög man in i depån...inte mycket slack runt 0-läget på den styrningen inte.
Som tur var har man ju självbevarelsedrift nog att lägga av när allt fortfarande var helt så en nöjd ägare såg sin bil glida in i depån igen.
Det tog en stund innan jag klev ur bilen kan jag säga.
Adrenalinet gjorde att jag bara satt å skakade och när jag väl fick av mig hjälmen så fick de nästan tillkalla kirurg för mina mungipor hadde väl gått ett varv runt skallen.
Får ni chansen- testa, det är helt sanslöst otroligt kul.
Kan nämna att samma kille bjöd på en provkörning idag i hans nya Porsche Carrera 4S. Vi åkte till Vaxholm på lunchen. Det gick ju att åka Bogesundsvägen med en bil också...
Han körde på vägen hem, det går att åka med bredställ med en Porsche och jag kan hålla jättehårt i dörrhandtaget och skrika

(vi tog det dock lungt genom alla skymda kurvor)
Kan väl också nämna att han har pengar- DET har inte jag
Föresten, vet ni vad han har för hoj.....
En BMW R1100S- för det är billig försäkring
Skitsamma, det är KUUUUULLLLLL