Muhahah ännu en zatzybög biter i gräset!.

=) Så du tycker att en bigblock firebird är en sportbil? hehe.. jaja..

Med detta menar jag absolut inte att göra mig ovän med dig, men.. sportbilar ska gå att svänga med också.. Hästkrafter är långt ifrån allt. Den enda amerikanska bilen som jag kommer att tänka på som ens kommer i närheten av att vara sportbil är corvette c5..

Pugho skrev:

Med detta menar jag absolut inte att göra mig ovän med dig, men.. sportbilar ska gå att svänga med också.. Hästkrafter är långt ifrån allt. Den enda amerikanska bilen som jag kommer att tänka på som ens kommer i närheten av att vara sportbil är corvette c5..

sant, vipern är lite övereklamerad.. ;)

02.dodge.viper.f34.500.jpg

Ja faktiskt... Muskelbil ligger närmare till hands.
Vill minnas ett "en dag på räcerbanan" för några år sen när Boije Ovebrink körde ifrån en sån med sin lastbil..

En polare till mig har en röd mr2 turbo av den nya karossmodellen och den har 200hk.
Det är ett jäkla grepp i den med mittmotorn, har var ut på våran lokala svartstripp, 4000rpm, upp med kopplingen och full gas.
Knappt nåt hjulspinn och ögonen långt bak i huvudet.
Cool liten bil..
Men inget som en hoj inte kan kväsa direkt, det ska till värre saker eller race i riktigt höga farter om det ska bli nåt.

Satsibög vad menar Hightuned med denna rubrik :confused:

GSXR1100R skrev:
Satsibög vad menar Hightuned med denna rubrik :confused:

Menat för att provosera folk som slår sig för bröstet och säger saker som t.ex: Min Golf gti med kn-filter och sportdämpare drar din R1a (det hämska är att dom verkligen tror det också)!. :D

Precis lika irriterande som hojåkare som slår sig för bröstet och blir skitstöddiga när de har kört ifrån en bil... Jag lovar... :whip

Pugho skrev:

Kan väl hålla med om att dom flesta gamla jänkejärn inte har mycket till bromsar eller väghållning att komma med, en gammal arbetskompis fick se sin Corvette pöad av en Civic, när det svängde lite så hjälpet inte hans +350 kusar. Men vi rödljusen så är den inte många som har något att sätta emot. Killen som byggde min motor "Robban Hoffman" (ni har säker sett några av hans byggen i div tidningar eller på strippen) förnedrade en dragraceKatana på Kistarakan med en Camaro. Med om det kommer upp en virbrerande jänkare med ojämntomgång, ett jättescopp och halvmeterbreda bakdäck så bör man ju ana ugglor i mossen.

Pugho skrev:
Precis lika irriterande som hojåkare som slår sig för bröstet och blir skitstöddiga när de har kört ifrån en bil... Jag lovar... :whip

Inget elakt mot trådstartaren men; Lite måste jag hålla med :tummenupp

Betr Radicalbilen:

Ja jag har kört den några varv på svistad i våras i samband med nån träning som rejsgrabbar i från långlopps cup´en och ett antal Radical bilar. En som jag känner via jobbet äger denna bil och är delägare i ett team där vem som helst med licens kan hyra bil för tävling (inte gratis).

Ok hur var den att köra.
Den korta versionen: Som en gokart på steroider och med tokbromsar och tokgrepp.

Kurvhastigheten och sidgrepp e svårt att beskriva, bromsarna går inte att beskriva-helt sanslöst.

Det sitter en Haybusa spis i dem med lite vassare kammar och med flatslideförgasare, skall tydligen ge runt 200 kusar. Under 6´000varv e den slö, efter 6000 varv käns det som den går på bakhjulet. Kändes skumt att sitta "på" asfalten och titta upp på porschar för flera miljoner försvinna i backspegeln på rakan, min ovana vid bilen gjorde dock att porscharna dök upp lagom vid torparn för att sen försvinna igen. Det sitter en töntigt liten ratt i dessa bilar också...när man kom upp i fart över "krönet" så var allt suddigt av tunnelseende och vibrationer + att om man nös så flög man in i depån...inte mycket slack runt 0-läget på den styrningen inte.

Som tur var har man ju självbevarelsedrift nog att lägga av när allt fortfarande var helt så en nöjd ägare såg sin bil glida in i depån igen.
Det tog en stund innan jag klev ur bilen kan jag säga.
Adrenalinet gjorde att jag bara satt å skakade och när jag väl fick av mig hjälmen så fick de nästan tillkalla kirurg för mina mungipor hadde väl gått ett varv runt skallen.
Får ni chansen- testa, det är helt sanslöst otroligt kul.

Kan nämna att samma kille bjöd på en provkörning idag i hans nya Porsche Carrera 4S. Vi åkte till Vaxholm på lunchen. Det gick ju att åka Bogesundsvägen med en bil också... :crash :crash

Han körde på vägen hem, det går att åka med bredställ med en Porsche och jag kan hålla jättehårt i dörrhandtaget och skrika :D :D :D (vi tog det dock lungt genom alla skymda kurvor)

Kan väl också nämna att han har pengar- DET har inte jag :mad:

Föresten, vet ni vad han har för hoj.....
En BMW R1100S- för det är billig försäkring :eek: :eek: :eek:

Skitsamma, det är KUUUUULLLLLL

Last edited:
Hightuned skrev:
Menat för att provosera folk som slår sig för bröstet och säger saker som t.ex: Min Golf gti med kn-filter och sportdämpare drar din R1a (det hämska är att dom verkligen tror det också)!. :D
Sats i Bög...

Triggerhappy, det där lät som en vän med god smak på livet :tummenupp

Åjo.. vässa en japanare för samma pengar som en jänkare med 600 kusar så får du nog nåt att bita i.. Men det ska inte bli en massa pajkastning här..
Både bilar och hojar är skoj.. Peace.. :tummenupp

Pugho skrev:
<snip>
Med detta menar jag absolut inte att göra mig ovän med dig, men.. <snip>
Var inte orolig för det, Hightuned är i själva verket en riktig mjukis som gömmer sig bakom en fasad av en arrogant, självisk hetsporre med ett p*niskomplex som yttrar sig i ett grov språk, osolidariska värderingar och skrävel om skjutvapen..
;) :hej

Pugho skrev:

Faktum är att Vipern har haft banrekordet för standardbilar på Ringen. Detta framför riktiga sportbilar såsom Ferrari 355, Lamborghini Diablo, Porsche 911 Turbo och liknande. Om inte det kvalificerar den som en riktig sportbil så vet jag inte vad som kan göra det. Corvetten hade förresten inte mycket att hämta i det sällskapet.

Här är jag ute och fotar i en bil. Vad är det för bil, och är det en riktig sportbil?

Bifogat

• sportbil.jpg
    sportbil.jpg
    86.9 KB · Visningar: 163
Mojje skrev:
Hur rolig såg inte den här banan ut då :)
Cadwell

//\//\

Jag trodde det va ngn trailer till ett nytt dataspel... Hur jäkla läcker bana som helst,,, men jag vettefan om jag skulle våga köra den,, den tvära västern i slutet av den BRANTA nerförbacken måste va liiiite jobbig .... Sen kommer den TVÄRA högern med JÄTTE muren som avåkningszoon :skrämd :crash Skön film,, tackar tackar

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back