Mugello MGP:GRAN PREMIO D'ITALIA TIM

Frö att vara en kvalificerad gissning var den ganska dålig eftersom en av förändringarna de gjort iom den nya hojen är att ha en annan viktfördelningdär de har mer vikt bak. Vidare har bytt framgaffel till en med grövre dimension, samma som Yamaha körde förra året, vilken i teorin ska ge bättre stabilitet i inbromsningar. Stoner körde ju med sin 2009 gaffel på Mugello och tyckte den gav honom bättre känsla för framändan men varvtiderna blev inte mycket bättre.

upps hörde att en av förändringarna hayden fick förra året var att göra den mer framtung...om det stämmer som du skriver så förklarar det varför de har så mycket problem med framhjulssläpp.... ja då får jag ta tillbaka det jag sa.. Ducati gör med andra ord inte mycket för att få den lättkörd :D då kan det tänka sig att det blir lite fart på duccarna och jag skall hålla tyst fortsättningsvis:gnissla
 
Man kan nog konstatera att det är väldigt komplext varför en förare kör bättre eller sämre och att vi här vet för lite för att kunna göra fullständiga analyser.
Det är tur att GP-teamen inte behöver lyssna på oss. :D
 
Sanningen kan väl vara att Ducati fick till paketet bäst med de nya reglerna 2007 (iaf för den förare som hade en passande körstil). Sen har alla hojarna blivit bättre men Ducati har inte hålla sitt förstrång, 2008-2009 var Yamaha ikapp och nu tycks HRC äntligen ha en riktigt bra RC212V. Ducati har minst resurser så de måste vara smartare och ha mer tur än Yamaha/HRC, ibland går det hela vägen, ibland så lyckas man inte 100%.
 
kom att tänka på en annan grej som påverkar effekt mer än man tror.... bränslerestriktionen.... olika motorer och setup ger nog en rätt stor skillnad i förbrukning och med andra ord toppfart:va hörde att Ducati utvecklade en 900 någonting av den anledningen för det nya reglementet
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top