Mugello MGP:GRAN PREMIO D'ITALIA TIM

Frö att vara en kvalificerad gissning var den ganska dålig eftersom en av förändringarna de gjort iom den nya hojen är att ha en annan viktfördelningdär de har mer vikt bak. Vidare har bytt framgaffel till en med grövre dimension, samma som Yamaha körde förra året, vilken i teorin ska ge bättre stabilitet i inbromsningar. Stoner körde ju med sin 2009 gaffel på Mugello och tyckte den gav honom bättre känsla för framändan men varvtiderna blev inte mycket bättre.

upps hörde att en av förändringarna hayden fick förra året var att göra den mer framtung...om det stämmer som du skriver så förklarar det varför de har så mycket problem med framhjulssläpp.... ja då får jag ta tillbaka det jag sa.. Ducati gör med andra ord inte mycket för att få den lättkörd :D då kan det tänka sig att det blir lite fart på duccarna och jag skall hålla tyst fortsättningsvis:gnissla
 
Man kan nog konstatera att det är väldigt komplext varför en förare kör bättre eller sämre och att vi här vet för lite för att kunna göra fullständiga analyser.
Det är tur att GP-teamen inte behöver lyssna på oss. :D
 
Sanningen kan väl vara att Ducati fick till paketet bäst med de nya reglerna 2007 (iaf för den förare som hade en passande körstil). Sen har alla hojarna blivit bättre men Ducati har inte hålla sitt förstrång, 2008-2009 var Yamaha ikapp och nu tycks HRC äntligen ha en riktigt bra RC212V. Ducati har minst resurser så de måste vara smartare och ha mer tur än Yamaha/HRC, ibland går det hela vägen, ibland så lyckas man inte 100%.
 
kom att tänka på en annan grej som påverkar effekt mer än man tror.... bränslerestriktionen.... olika motorer och setup ger nog en rätt stor skillnad i förbrukning och med andra ord toppfart:va hörde att Ducati utvecklade en 900 någonting av den anledningen för det nya reglementet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top