Munken skrev:Ingen komp.
Jupp kolla kompen, den kan ha dragit tjuvluft och nypit. Lite komp=noll ork.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Munken skrev:Ingen komp.
Tok!g skrev:Hade själv samma problem på min DT med 70 cc och 24 mm förgasare, Jag byte bara munstycke till ett större och då gick den bra. Hade 190 tro ja i munstycke storlek![]()
Rstu skrev:men först funkade den ju bra... sen helt plötsligt så kom problemet.. har mustycket krympt när jag tvättat den kanske?eller varför skulle den helt plötsligt sluta gå bra
skulle behöva startgas.. det lät som ett smart knep och kolla om den tjuvar luft...
Busgrabb skrev:1. Antar att den har stått ett tag, kolla munstyckerna i förgasaren, vet att du skrev att du hade rengjort med kolla så man kan se igenom både hög och lågfartsmunstycket.
Lågfartsmunstycket är mycket litet och sätter lätt igen sig.
Räcker inte alltid med att blåsa rent utan ibland får man peta med nått smalt.
2. Det är ju helt klart ett förgasarproblem och om inte detta hjälper så får du göra som tidigare nämnts, chocka och se hur den beter sig eller stryp lufttillförlsen. Tycker verkligen det låter som att den får för lite soppa eftersom den är så orkeslös och varavar så mycket.
3. Sen kan inte blå silicon ersätta packningarna utan möjligen hjälpa till att täta dålig packningar. Packningarna är på vissa ställen som en ''distans'' med, tex i cylinderfoten.
Tar du bort den så blir det högre kompression och ändrade porttider.
QUOTE]
1. Kan inte det där så bra.. vad lågfarts och högfarst munstycket osv sitter och ser ut och påverkar...
men jag fick hjälp av en duktig snubbe att göra rent den iaf så jag tror han fixade även det där..
2. Förr körde jag alltid med choken ute för den gick bäst då... jag är inte nån expert på vad jag ska ha för munstycken och allt vad det heter så jag lät det vara eftersom den funkade jätte bra som den va, bara jag hadde choken ute...
3. blått sikikon annvänder jag bara mellan förgasare och cylinder...
Packningen mellan cylle och toplock samt packningen mellan cyllen vevhuset är ganska nya packningar jag köpte....
solitude skrev:RSTU... Har du haft bort Trotteln?
1. Orsaken till att den tokvarvar kan mycket väl vara så enkel att du satt tillbaka den på fel håll, det går (JAG VET!)
Då har du 3/4 gas som tomgång![]()
2. Det andra felet kan vara en packbox på veven som läcker, den vänstra tror jag det var som är lite känslig. Det kan du fixa genom att helt enkelt trycka på en till utanför den andra.
MVH Glenn
Rstu skrev:1. Kan inte det där så bra.. vad lågfarts och högfarst munstycket osv sitter och ser ut och påverkar...
men jag fick hjälp av en duktig snubbe att göra rent den iaf så jag tror han fixade även det där..
2. Förr körde jag alltid med choken ute för den gick bäst då... jag är inte nån expert på vad jag ska ha för munstycken och allt vad det heter så jag lät det vara eftersom den funkade jätte bra som den va, bara jag hadde choken ute...
3. blått sikikon annvänder jag bara mellan förgasare och cylinder...
Packningen mellan cylle och toplock samt packningen mellan cyllen vevhuset är ganska nya packningar jag köpte....
Rstu skrev:hmm vänta lite nu.. jag har fått för mig att det är den här nålen i trotteln jag ska byta... har jag fel? ska jag köpa längre? kortare? eller är det något annat inutii förgasaren jag ska byt ut och vad är de för något? huvudmunstycket? hur ser de ut?haha jag har noll koll...
crash test doll skrev:Låter som förgasarproblem tycker jag, men den är ju tydligen rengjord...
Min nål va skev vid ett tillfälle... betedde sig ungefär som din gör nu.
Men du har väl haft isär flottörhuset ( koppen ) och kollat så att där är rent och snyggt? Där sitter även munstycken som du ska rengöra, sedan har du ju en flottörnål som måste funka bra med annars får du ju detta fenomen med.Rstu skrev:Stora framsteg idagidag fick jag igång lite gas på den iaf... och det gick att köra som vanligt men efter nån minut så blir det lika igen men då om jag låter den stå ett tag så funkar den ett tag igen... ska prova att göra rent mellan bensinslangen och den här koppen i förgasaren nu... kan ju vara där imellan som bensinflödet skiter sig... eftersom den funkar ett tag men sen slutar...
tobbeviking skrev:Men du har väl haft isär flottörhuset ( koppen ) och kollat så att där är rent och snyggt? Där sitter även munstycken som du ska rengöra, sedan har du ju en flottörnål som måste funka bra med annars får du ju detta fenomen med.
//Tobbe
Tog du bort flotörerna?Rstu skrev:ja jag har gjort rent i flotör huset och i munstycket, men kan mistänka att jag missade lite mellan bensinslangen och flotörhuset... och att det inte rinner ner tillräckligt med bensin den vägen...
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|