mt5 problem :p ursäkta moppe tråd...

tobbeviking skrev:
Tog du bort flotörerna?
Dvs dom där flytmojjarna sitter ju på en slags anordning som i sin tur sitter fast i gasaren, där den sitter fast ligger en nål under plåten, det är den som stoppar flödet när huset är fullt.
Kärvar den nålen så kanske den inte släpper in tillräckligt med soppa i gasaren.
Men var försiktig när du pillar med det är man för våldsam eller oförsiktig kan du ändra flottörnivån genom att du böjer läppen som trycker på just flottörnålen.
//Tobbe

Det fixade sig.. det var den där den där nålen som kärvade...

upplevde 3 ggr när åkte lite granna att om jag stängde av choaken så återgick den till det gammla normala gasa = böööum
sen när jag drog ut den igen gick det precis att starta och om jag lät den stå på kanske 3min så gick den bra igen.. :S

hejje

Detta kan låta knepigt men det kan vara att du inte har nån olja i motorn...såå var det för en polare till mig.
Moppen hade samma symptom som din, han fylde på olja...den gick perfa.
Mvh erik

Rstu skrev:
Det fixade sig.. det var den där den där nålen som kärvade...

upplevde 3 ggr när åkte lite granna att om jag stängde av choaken så återgick den till det gammla normala gasa = böööum
sen när jag drog ut den igen gick det precis att starta och om jag lät den stå på kanske 3min så gick den bra igen.. :S
Kul att du fixade det på egen hand till slut iaf! Skam den som ger sig, en erfarenhet rikare att ta dig med i MC-livet :)
//Tobbe

bossjan skrev:
Detta kan låta knepigt men det kan vara att du inte har nån olja i motorn...såå var det för en polare till mig.
Moppen hade samma symptom som din, han fylde på olja...den gick perfa.
Mvh erik

Och hur skulle det hänga ihop...kan du tala om det :va

...

pröv att sätta inj ett mindre munstycke. orka inte läsa alla in läg men pröva de. om de inte e nån som redan har sagt de till dig.
MvH Corpsegrinder

Corpsegrinder skrev:
pröv att sätta inj ett mindre munstycke. orka inte läsa alla in läg men pröva de. om de inte e nån som redan har sagt de till dig.
MvH Corpsegrinder

Varför dra upp en sååååå här gammal tråd?

:)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...