Kan meddela att den nya LC4-motorn är väldigt känslig när det gäller viskositeten. Jag testade OKQ8 SBK 15w-50 och den funkade inte.
Fick snällt byta till Motorex igen..
Aha okejSlirande koppling...
Jag har alltid kört med Motul i 660/625 och 525/530. Nu kör jag OKQ8 SBK i Superduken.
Jag tänker inte chansa mer om jag köper en 690 igen.. Motorex it is...
Jag skyller mitt förra inlägg på att jag är väldigt trött..
Det jag försökte få fram var att jag undrar över var vilka oljor KTM rekomenderar specifikt till 690n, mer än 10w-60.
Om din slirande koppling var relaterat till viskositeten eller märket av olja.
Jag kör med SBK Racing 10w-50. Känner inget knas med koppling (slir eller hugg). Pröjsar 60 kr/liter. Har svårt att tro att den oljan skulle vara sämre/bättre än de övriga.
Vet inte om det är gedigna tester och maskinella undersökningar som ligger till grund för vilket oljefabrikat som KTM rekommenderar. Eller om det handlar om vilken oljefabrikant som betalar bäst för att bli rekommenderade.
TomK, var i grundar du att Motul är ett bättre val än Motorex?
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |