Kan meddela att den nya LC4-motorn är väldigt känslig när det gäller viskositeten. Jag testade OKQ8 SBK 15w-50 och den funkade inte.
Fick snällt byta till Motorex igen..
Aha okejSlirande koppling...
Jag har alltid kört med Motul i 660/625 och 525/530. Nu kör jag OKQ8 SBK i Superduken.
Jag tänker inte chansa mer om jag köper en 690 igen.. Motorex it is...
Jag skyller mitt förra inlägg på att jag är väldigt trött..
Det jag försökte få fram var att jag undrar över var vilka oljor KTM rekomenderar specifikt till 690n, mer än 10w-60.
Om din slirande koppling var relaterat till viskositeten eller märket av olja.
Jag kör med SBK Racing 10w-50. Känner inget knas med koppling (slir eller hugg). Pröjsar 60 kr/liter. Har svårt att tro att den oljan skulle vara sämre/bättre än de övriga.
Vet inte om det är gedigna tester och maskinella undersökningar som ligger till grund för vilket oljefabrikat som KTM rekommenderar. Eller om det handlar om vilken oljefabrikant som betalar bäst för att bli rekommenderade.
TomK, var i grundar du att Motul är ett bättre val än Motorex?
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
KTM 990 RC R på gång
KTM har presenterat prototy... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024
Söndagen den 19/5 var det d... |
|
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |