Robban_C
Gubbfan åker knarr!
I´ll be back onsdag kväll med några foton.andersson turbo skrev:Hmm WG med spjäll???
ut i garaget å fotografera nu den vill jag se ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I´ll be back onsdag kväll med några foton.andersson turbo skrev:Hmm WG med spjäll???
ut i garaget å fotografera nu den vill jag se ...
Ta gärna några bilder på hela turbo bygget på katanan. Jag ligger i startgroparna att låta bygga ett turbokit eller köpa ett begagnat till min katana.Så alla tips och råd mottages med glädje.Robban_C skrev:I´ll be back onsdag kväll med några foton.
heliac skrev:Ok..jag vet inte hur din hoj uppför sig men jag upplever att jag kan axa snabbare med lite långsammare spoolup. Man får liksom bara tanken i ansiktet hela tiden annars..
På de högre växlarna kommer trycket ändå

HenRRik skrev:äähhmm.. det är en bilmotor.. gulp
men turbo är ju samma sak var den än sitter..![]()
Det var precis så jag menade!Boost 2 skrev:Först ställer jag in önskat laddtryck utan boostcreep, (så rätt fjädertryck som möjligt!) sedan hänger man dit B-creepen, Och då ska den fördröja öppningen! Man kan ju grundinställa den i garaget med kompressorn!! Boostcr förhindrar ju luft-tryck att ens komma i närheten av klockan innan önskat L.T
Du verkar då tänka på allt!!Bearing skrev:Det var precis så jag menade!
Problemet med den här ventilen borde vara att när den väl släppt in tryck så stannar det där och håller WG öppen. Eller sitter det en backventil åt andra hållet som släpper ut trycket?
Bah, vad är det för stil? Trissa upp våra förhoppningar så!HenRRik skrev:äähhmm.. det är en bilmotor.. gulp
men turbo är ju samma sak var den än sitter..![]()
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!