Motorsportanläggning i Stockholm

Nyteknik skrev:
Jag har hört av mig till Viking Motor Park och frågat om de har kontakt med någon grupp inom Svemo eller förare som är medlemmar i Svemo för att få hjälp att driva projektet framåt.

Återkommer!
Kanonbra :tummenupp

Nyteknik skrev:
Jag har hört av mig till Viking Motor Park och frågat om de har kontakt med någon grupp inom Svemo eller förare som är medlemmar i Svemo för att få hjälp att driva projektet framåt.

Återkommer!

låter bra det, bror bor bara ett stenkast från området, vårat team kanske kan bidra med nått.

Och de har inte returnerat något svar på min fråga om de är intresserade av stöd från oss aktiva.

Inte heller Svemo (tre mottagare inkl. högsta hönset) har svarat på mitt mail om samma sak som skickades för snart tre veckor sedan.

Känns inte riktigt som ett bra läge för oss som vill ha en bana närmare Stockholm.

Nyteknik skrev:
Och de har inte returnerat något svar på min fråga om de är intresserade av stöd från oss aktiva.

Inte heller Svemo (tre mottagare inkl. högsta hönset) har svarat på mitt mail om samma sak som skickades för snart tre veckor sedan.

Känns inte riktigt som ett bra läge för oss som vill ha en bana närmare Stockholm.
du menar björkvik gissar jag, jag pratade med för ett eller två år sedan, mycket svalt intresse då åxå..

Svar på Motorsportsanläggning !!!

Tjena Racebroder !!!

Ursäkta men, jag vill inte få o känna dig hopplös inför drömmen om ett Motorstadion i Stockholmo men faktum är att du bor i Sverige o inte England,
Tyskland eller Spanien där man satsar på Motorsport mycket mer och där det är mer populärt samt Sverige är ju ett Fotbolls o Idrottsland så du får nog räkna med att det inte händer !!!

"RACE AND RIDE UNTIL YOU DIE, AND DO IT WITH PRIDE"

Mvh/Daytona Kenta
UPPSALA. :Bugar

Nyteknik skrev:
Detta är naturligt nog ett återkommande ämne för oss som bor i Stockholm och måste köra 20 mil för att komma till närmaste motorsportanläggning.

Vad görs konkret för att för att påverka och kommunicera med de myndigheter, verk och politiker som avgör om en bana i rimlig närhet till Stockholm någonsin ska bli verklighet?

Har Svemo tillsatt en arbetsgrupp som arbetar/lobbar för detta?

Finns några informella grupper?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...