Motorolja till Yamaha XJ 900 1983?

ektorp

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2022
Hoj
Hd breakout/yamaha xj 900
Hej undrar om någon vet vilken motorolja som det ska va till en yamaha xj 900 A31 1983 har hört den är känslig på kopplingen tacksam om någon vet

Enligt specen ska den ha 3,2 L SAE 10W-40 enligt API SE, och SE försvann 1979 så all olja som har en nyare spec fungerar bra i din motor. Du kan i praktiken ta vilken MC-olja som helst som är 10W-40 och hälla i.

Jag hade själv en XJ för måååånga år sen och jag hällde i det som fanns på hyllan i garaget, hade aldrig några problem med koppling eller annat, den gick som en klocka :)

Du är orolig för kopplingen och du har en Yamaha. Kan inte säga att nedanstående gäller XJ900, men du behöver ju inte tratta på Castrol. Limmade ihop lamellpaketet på fler än en TRX, (samt en fiddy).
Det finns ju andra oljor till denna slitstarka pjäs.

En fråga om luftning av bromsar fram med anti dive någon som vet hur man ska lufta ?

En fråga om luftning av bromsar fram med anti dive någon som vet hur man ska lufta ?
Vill minnas att man luftar precis som vanligt. Min anti-dive har egna nipplar, hö-vä, precis som bromsoken.
Vill man lufta anti-diven, anslut slang, öppna nippel, tryck broms, stäng nippel. Precis som med bromsoken alltså.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti