Motorn pluddrar under 3k rpm

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Braigasen kommer lösa förgasardelen ivf. Om det nu inte är något annat fel. Lämnade in Mikunisar till honom och berättade vilken hoj jag har.
Han gick igenom dem och bestyckade upp dem och därefter panga jag på dem och har inte rört dem. Går som en klocka numer.
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Många skriver inte Hur har det gått men det har jag gjort och så här långt har jag kommit nu.
Jonte har haft min mc och dom plockade ur bryggan och skickade den till bra i gasen och dom hittade en massa fel felaktiga o-ringar munstycke som var ituskruvade.. Bryggan skickades tillbaka till jonte och dom syncade bryggan och jag skulle hämta den. När jag hämtade den och körde hem så var det likadant men inte alls så som den var när jag körde dit. Nu ska jag lämna in MC till Motorsport i Landskrona så ska dom ta fram värdet F/A/R värdet Fuel/Air/Ratio den ska lämnas slutet av Aug och när jag får fram deras Dynojet värdet så ska jag skicka diagrammet till Bra i gasen så ska han ta fram munstycke och var nålen ska ställas och luftmunstycket. Dessa värde ska Jonte få och dom ska få min Cykel och dom ska fixa de värde som Bra i gasen har berättat enligt diagrammet.

Återkommer . Jag kan oxo lägga diagrammet här på sidan så kan ni se själva hur det ser ut Bra för andra som har samma proble
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Ett litet tips OM ni ska byta Motor se till att förgasabryggan följer med samma motor.
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Vet inte om någon följer denna tråd men vill ändå lufta lite. Jag startade hojen och efter ett tag så luktade mina kläder avgaser det var riktigt avgaslukt. Idag när jag körde så pluddrarde motorn ända upp till 9000 rpm.
Den gick ojämt på HELA registret. Blivit en vana att man nollställer trippelmätaren ( Vid tankning ) och när jag kom hem så kollade jag vad MC dragit i bensin och jag kör helt normal körning inga hastiga gaspådrag eller så. Jag räknade fram att MC drog 1.2 liter milen. Jag får hoppas att mätaren inte bottnar när jag nu ska lämna MC för Bänk körning så dom kan kolla F/A/R värdet. När jag fått diagrammet så lägger jag ut den här.:yoparty:smasha:rock
Den ska bänkas den 30 Aug 2016.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
1.2 ca!!?? jösses jävvvlar!!! och jag som tycker spettan min är törstig....
hoppas du får ordning på moppen och hinner bränna några mil innan hösten kommer.

//jj
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Vet inte om någon följer denna tråd men vill ändå lufta lite. Jag startade hojen och efter ett tag så luktade mina kläder avgaser det var riktigt avgaslukt. Idag när jag körde så pluddrarde motorn ända upp till 9000 rpm.
Den gick ojämt på HELA registret. Blivit en vana att man nollställer trippelmätaren ( Vid tankning ) och när jag kom hem så kollade jag vad MC dragit i bensin och jag kör helt normal körning inga hastiga gaspådrag eller så. Jag räknade fram att MC drog 1.2 liter milen. Jag får hoppas att mätaren inte bottnar när jag nu ska lämna MC för Bänk körning så dom kan kolla F/A/R värdet. När jag fått diagrammet så lägger jag ut den här.:yoparty:smasha:rock
Den ska bänkas den 30 Aug 2016.

1,2L!! Den måste flöda över eller choken har hängt sig
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Såå nu har jag fått tillbaka MC och dom var glada över att jag hämtade den för när dom körde så luktade inte bara verkstaden avgaser utan det gjorde även affären .
Jag börjar undra detta att är det verkligen förgasrna det är fel Acces justerade shimsen och han e ju 70 så kanske något är fel Kammen eller något schims som trillat ur Här kommer i alla View attachment DSC01030.jpgfall Dynojet diagrammet.
Tacksam för brainstormning.
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Har du eller någon mixtrat med luftburken typ tagit upp fler hål eller dragit ur någon snorkel eller liknade? Om man borrar hål i luftburken kan de bli helt galen a/f kurva.
Jag vet inte om du kollat at de är org munstycken i förgasarna?

Annars kan en bränd/otät avgasventil ge dessa fenomen. En ventil kan hänga sig i öppet läge också!
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Nya ider Det kan vara hål i flotörhuset så det har samlat sig bensin i huset och då är nålen i botten och då går det hela tiden bensin i den . Då går det in bensin okontrollerat så detta är nästa projekt.
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Ny ide att membranet i bensinkranen är i sönder och att när man startar så suger den in bensin den vägen direkt i motorn . Ska plombera slangen och sen testa . Om detta är fallet så är det en cylinder som får in massa med bensin.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Att du bara har någon ork kvar!
Imponerande.
Hoppas verkligen den hojen levererar vad som önskas när du är klar.
Du har alla mina lyckoönskningar i alla fall. :tummenupp
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Har gått i återvändo igen :-( Testade att plombera slangen och det gjorde ingen nytta, Det pluddrar fortfarande över hela registret och den motorbromsar inte när man släpper på gasen. Har kollat stiften och på stiftbågen är dom vita. Pratat med braigasen och konsulterar med han om lite olika saker och inget har tyvärr hjälpt. Det luktar avgaser om cykeln duktigt men det ryker inte. Har kollat om flotörnålen läcker och det gör det inte Den pluddrar tills MC stannar när soppan är slut . Nu börjar orken ta slut Har lagt ner 33 000:- med motorbytet . När man inte har garage att testa olika saker så blir det svårt . Idag höll jag på med MC på en parkeringsplats. Kan det vara så att tändningsgivare är olika från Trident -93 Sprint -94 och kan CDI enheten ha något att göra att det inte passar Varför den dricker 1.2 liter när flottörnålen är rätt. Var går bensinen in Varför drar den så mycket soppa över hela registret / varför pluddrar den när man släpper gasen . Frågor är många ................
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Så här långt har det gått.
Ställt in MC sålänge för att köra den till MC firma 4 och dom har dynojet och kan justera förgasare så det blir så.
2017 blir i allafall ett MC år köpte en Suzuki Intruder 1800.
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Tråkigt med saker som inte går att få till.
Slumpa iväg den på blocket så slipper du gråa hår, synd bara på pengarna du plöjt ner.

Har haft några bilar med suspekta intermittenta fel, de brukar få en chans innan blocket.
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Så nu har jag pratat med en del äldre människor som har kör mc i MÅNGA år och efter en hel del diskussioner så har jag kommit fram till detta.
MC gick jättebra när jag lämnade den till Acces i Sjöbo för jag litade på han att han kan sin sak.
Han gjorde service och lite annat för 13 " , Luftfilterbyte / Tändstift / Ventiljustering.
Efter denna service så har jag hela tiden pekat mot förgasarna att dom är igenbegade och sådant. och det medförde att bryggan skickats i väg och blivit rengjorda 2 ggr , Ackes skulle ha kört dem i ultratvätt och sen skickades Förgasarbryggan till Braigasen och han kollade den och rengjorde. NU När allt det är gjorde så har cykeln blivit bänkad och värdena är helt åt skogen som jag skickat dynojet rapport i Tråden. Det verkar NU vara så att det har inget med förgasarna att göra utan när Acces gjorde Ventiljusteringen så har kammarna blivit fel. Den drar 1.2 l milen det tyder på att insugsventilen är öppen . Det smäller i avgasröret när det går ojämt. så Till hösten så kommer en sista MC firma att plocka bort ventilkåpan och kolla så Vevaxel står rätt med kamaxlarna och detta företag justerar även Förgasarmotorerna. och dom har även en dynojet så dom kan kolla så den blir rätt. Tack för ni följer tråden. :banana
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Hoppas det löser sig och han tar sitt ansvar och kompenserar dig om det visar sig att dom gjort fel .
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Så nu har detta fläsk gjort något Acces i Sjöbo petar inte mer i nyare modeller av Triumph bara gamla och Northon. Så nu ska jag lämna den till JE68 i Löddeköpinge och dom ska konstatera om acces har gjort bort sig. Dom ska kolla så kammarna står rätt Ytterligare 2000:- som åker in i MC ska det gå riktigt dåligt så kan det gå ordentligt. Hade man bara haft ett eget garage så hade jag själv fixat detta men så är det när man bor i LGH. Återkommer >>>>>>>:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top