Motorn pluddrar under 3k rpm

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Denna tråd startades 2015-08-12, 08:20
Och vi har kommit till ett resultat så att säga
Tog bara 6 år men jag gav mig inte
Detta brev har jag skickat till alla företag som har petat i MC

Grunda och läs.
Hej
Detta brev som jag skriver har jag skickat till 5 företag . Av sekretess så kommer jag att skicka det som en hemliga kopia så jag inte utser en som syndabock.

Företag 1
Jag lämnade in min MC PZR117 för en service i och med den hade stått i 5 år i stiltje.
Det gjordes en Service och drevbyte kostnad 12000:-

När jag hämtade MC så ringde jag MC firma 1 som gjorde servicen att den gick som en påse nötter mellan 1000-3000 RPM. När jag kontaktade denna MC firma så sa denna att den gick hur bra som helst på bänken så han ville inte ha med MC att göra mer.

Företag 2
Dom kollar och gör en felsökning River ner förgasarna och rengör dem för 2 gången och hittar inget fel utan säger att tyvärr vi kan inte fixa den Kostnad 6000:-

Företag 3.
Dom kollar och justerar pickupen till tändningen och kliar sig i huvudet och säger tyvärr vi kan inte laga den Kostand 3000:-

Företag 4
Dom kollar och ser att insugningsgummina är rätt dåliga och jag ber dom att Byta dessa 3 . Företaget meddelar att dom har gjort en förgasar rengöring och bytt dessa 3 gummina
4700:- MC går fortfarande lika dåligt som när jag hämtade den från Företag 1.

Företag 5 ber att jag ska skicka upp förgasarna till ett företag så hen kan kolla på den och MC skickas till Företag 6 för att plocka ur bryggan och skicka den . Bryggan kommer tillbaka till företag 5 och dom monterar in den och syncar förgasarna Kostnad för sync företag 5 1200:-
Går lika illa fortfarande

Företag 6 tar 1300:- för att kolla och inser att nää det är inget fel efter av att hen har rivit och satt ihopa den.

Företag 7 River förgasarna och och undersöker VARFÖR den ryker svart och att den går illa mellan 1000-3000 RPM

Jo för att företag 1 har tappat ett lågfartsmunstycke och satt dit ett annat .
När JAG ber att man ska rengöra förgasarna så ska man plocka isär den i mista beståndsdel OCH kolla så att alla munstycke har rätt värde och trottelgummit är hela OCH i detta fall var även flotörrhöjden fel hhhaaaalllåååå MAN kollar DETTA när MC går illa på dessa varvtal.

Om Ni inte kommer ihåg MC så har ni Bild här nere OCH rätt munstycke är EJ hål i sidorna
Det var DÄRFÖR MC gick dåligt på låga varv den fick för mycket Bensin:


Jag är tacksam om ni skickar ett bidrag till denna hela ärendet . Jag kunde säga gör om och gör rätt men det var ett helvete för mig att hitta någon som ville göra detta RÄTT utan att tänka på pengarna.

IMG_20200904_1036484.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kontentan av denna tråden måste ju vara att har man ALLTID ska serva sin egen hoj. Har man inte eget garage där man själv kan mecka så får man köpa så nytt att det är felfritt. Denna typen av fel kan ju vara riktigt knepiga att hitta även på egen hand, så egentligen inte förvånade att en stressad mek inte heller hittar det. Säger inte att det är rätt, för det är det ju inte och det suger när man stöter på företag som inte gör sitt jobb, men felsökning tar tid och då blir det dyrt när någon tar en tusing i timmen för att försöka hitta dem.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag uppfattade att verkstad 1 orsakat felet. Själv hade jag nog bara bytt olja och kört ifall hojen stått 5 år. Borde inte ha hänt något speciellt på den tiden, tänker jag.
 

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Kontentan av denna tråden måste ju vara att har man ALLTID ska serva sin egen hoj. Har man inte eget garage där man själv kan mecka så får man köpa så nytt att det är felfritt. Denna typen av fel kan ju vara riktigt knepiga att hitta även på egen hand, så egentligen inte förvånade att en stressad mek inte heller hittar det. Säger inte att det är rätt, för det är det ju inte och det suger när man stöter på företag som inte gör sitt jobb, men felsökning tar tid och då blir det dyrt när någon tar en tusing i timmen för att försöka hitta dem.

Annars får man inte ut sin MC
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top