magic_johnson85
Ny medlem
Red skrev:Verkar ventilerna okej så kan det kanske vara vevstakslager som gett vika, vilket gör att staken glappar på axeln.
Det hände på min gixxer i slutet på sommaren.. tyvärr så klarade sig inte vevaxeln heller.![]()
Det blir att öppna motorn för att kolla det antar jag?
Buttman skrev:Jag har en KTM 660 som började knacka som ett odjur - det gick så långt att jag plockade ner motorn för att sen komma på att det var ett litet skitfel.
Jag hoppas att samma sak har hänt på din. "Muttern" som höll kammaxeln på plats hade skruvat upp sig. På 660 sitter den vänster sida framför växelpinnen.
Det hände ett antal ggr tills jag blev trött på det och lock-tighta den...nu håller den flabben och går som en klocka. Detta var ca: ett år sen.
Jag är rätt säker på att du inte har pajat din motor - har du bara provkört lite och inte typ "bankört", gását å krossväxlat ihjäl den så har du också förmodligen en mutter lös bara...
Nu vet inte jag riktigt hur din hoj ser ut, men ta bort sidlocken och känn så att inget är löst...
Lycka till, men släng inte motorn bara. Ge den en chans.
Antar att du menar vevaxeln. Hade varit skönt om det varit det, men jag öppnade locket för att använda mutern att dra runt allt med när jag skulle ställa mtorn i rätt läge. Och det verkade som den satt fast =( Om det är den du menar?
CPMS skrev:Har ingen erfarenhet av 4T stånkor men...
Det låter faktiskt lite som när kicken inte kopplar ur utan ligger och "hackar" på frigivningsmekanismen.
Skulle ju kunna vara nått, för jag har öppnat ventilkåpan nu och såg inget knas, mätte avstånden oxå, dom stämmde. Hur kan man kolla detta?