"Motorcyklist prejades ner i dike"

Finns det inte uppsåt har det inte begåtts något brott i detta fina land.....vad som hände med vårdslöshet i rafik ...det vete fan, men det verkar bara finnas när man blir stoppad av de blå. Och då gäller deras godtycke.

Att man kommer undan med: -jag såg inte , det är ju kattastrof!:glömdet

"Snälla konstapeln, jag såg faktiskt inte 90 skylten"

Tror ni man klarar sig då? :)

gör ett civilmål av det

gå till kronofogden & begär ett betalningsföreläggande på grund av skadorna

1. han har erkänt att han "råkat" putta omkull dig
2. det fanns väl vittnen om jag kommer ihåg rätt

detta kostar runt 500:- o ha fogden efter sig e nog inte så roligt

Det låter ju jävligt fint!!! Ska ringa kronkalle imorn å snacka med dem

go go Fredde *viftar med pompoms* :banana

alla hoppas att du får din rätt på ett eller annat vis, om det behövs cash till tex advokat eller dyl vid stämning kan vi säkert starta en insamling :tummenupp

Fredde, släpp det inte om du orkar med jobbet.

Problemet antar jag är bevisningen som i huvudsak handlar om vittnesmålen.

Jag skulle inte köpa snuten och åklagarens argument att de inte kan styrka uppsåtet - det måste vara kvalificerat jidder. Bilisten är ansvarig för sitt fordon och kan inte hävda att det inte var meningen. Om vi förutsätter att du uppträdde korrekt så är det han som inte haft uppsikt och det blir likförbannat hans "fel". Här skulle jag klämma åklagaren på en skriftlig motivering och sätta in stöten. Släpp diskussionen om huruvida han ville djävlas eller inte - det går inte att bevisa.

Ang. smitningen så är det ju ord mot ord rörande hur "upphetsad" du var. Killen kan säkert hävda att han var rädd men jag skulle vilja fråga åklagaren varför han isf inte anmält händelsen efteråt. Om han är medveten om att han lagt omkull en MC-åkare (av misstag) i diket och varit tvungen att bolta för att han var skakis bör han ju trots detta anmält händelsen efteråt.

Jag tror och hoppas att du kan nå framgång med fallet om du är noggrann med dina argument. Polis och åklagare är inte dumma i huvudet men vill inte ta i såna här saker med tång då det tar tid och resurser och visar lite resultat. För dig som brottsoffer är det en annan femma och personligen skulle jag driva skiten in i kaklet bara för att slippa demonerna i huvudet.

Good luck!

Den här bilen är inte bra för hälsan! Visar det man redan visste att man får göra vad som helst så länge det är mot någon som sitter på en sporthoj. :mad:
"Utan uppsåt".. tjänstefel någon? :huvet

Hittade den här på tuben:
[YOUTUBE-ID]99lO1sQpl8A[/YOUTUBE-ID]

Verkar rätt lik i sitt beteende.
Fast bilisten råkades väll bara, det var inte uppsåtligt. :glömdet

Helt sjukt! :skrämd
Det ända jag har varit med dom andra dagen jag körde hoj så var det en bil som börja gasa på och la sig mitt i vägen när jag försökte köra om på bulten. Och sen när det blir raka och jag får en chans att komma förbi med min 125a när jag gasar om han på det lilla utrymme han har lämnat åt mig så tutar han som en galning. Kan påpeka att jag körde varken jätte fort eller så, låg runt 80-90 som max. Det är väll olagligt att förhindra omkörningar och leka polis? :va

Sekunden innan prejningen, 00:12 in i filmen, ser det faktiskt ut som att bilisten tänker köra om men ångrar sig. Att han då direkt efter detta haft all fokus framåt och missat hojen, vilken borde ligga i döda vinkeln vid omkörningen, när han svänger ut känns inte helt omöjligt.

Ganska klantig MC-förare där också. Bilen visar klara tendenser att vilja påbörja en omkörning långt före smällen.

Sen kan man ju alltid ligga i sjuksängen(eller på bårhuset) och påpeka att bilisten gör det juridiska felet som både brister i uppmärksamhet och användande av blinkers.

Jag fick höra att man ska ansöka hos tingsrätten innan man går till kronofogden och dem svarar inte när jag ringer:gnissla .
Ska försöka ta mig dit i veckan och snacka med dem

Nu har jag iofs inte läst hela tråde jättenoga men köper inte bilistens försäkringsbolag att han är vållande?

I så fall måste dom ersätta både skadorna på dig och din mc. Vilket förs bolag har han förresten?

Har han erkännt att han med eller utan upsåt prejade dig av vägen tycker jag i alla fall med det jag har läsat att hans vållande är solklart och du har därför rätt till ersättning.

Vet du förresten att du via din trafikförsäkirng har rätt till ett opartiskt ombud som driver din sak?

Nu har jag iofs inte läst hela tråde jättenoga men köper inte bilistens försäkringsbolag att han är vållande?

I så fall måste dom ersätta både skadorna på dig och din mc. Vilket förs bolag har han förresten?

Har han erkännt att han med eller utan upsåt prejade dig av vägen tycker jag i alla fall med det jag har läsat att hans vållande är solklart och du har därför rätt till ersättning.

Vet du förresten att du via din trafikförsäkirng har rätt till ett opartiskt ombud som driver din sak?

Eftersom skadorna inte skedde när han satt i bilen vill inte hans försäkringsbolag betala.

Ska ringa försäkringsbolaget och prata med dem om hjälp, dem har ju oxå en del pengar att vinna på det

Så han hävdar alltså att han råkade knuffa ner dig i diket när han gick ut ur bilen för att...?

Han hörde en smäll i bilen, körde in till kanten och skulle kolla vad det var och då råkade han komma åt mig så jag ramlade i diket, Låter helt jävla sjukt men tillräkligt trovärdigt tydligen för att både polisen och åklagaren skulle ställa sig på hans sida

Han hörde en smäll i bilen, körde in till kanten och skulle kolla vad det var och då råkade han komma åt mig så jag ramlade i diket, Låter helt jävla sjukt men tillräkligt trovärdigt tydligen för att både polisen och åklagaren skulle ställa sig på hans sida

Om han nu hävdar att han råkade knuffa ner dig i diket, där du stod stilla och väntade på bättre väder :va , med rumpan/höften(?) när han gick runt bilen, vad menar han då skulle orsaka smällen han hörde som var orsaken till att han gick ut ur bilen från första början? :confused:

Så jävla sjukt uppenbar BS att man blir tokig varje gång man tänker på det..
Övervägt att ringa skvallerpress/plus?
Eller det där gyver nämnde om opartiskt ombud?

Hade/har du inte något vittne som kan styrka din version av händelsen?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show