Laederlappen
Medlem
Förstår inte att någon får ens komma i närheten av en annan människa efter en kräftskiva. Fast å andra sidan så luktar alla lika illa då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alla har vi väl klappat en bäver efter en kräftskiva?![]()
Detta säger nåt om vart det hela håller på att börja barka iväg, ska man vara rädd för björnar?
Oj! Var skedde detta alltså?Jag satt på hojen i en korsning här hemma när det kom en björn och sprang över vägen bara 20m bort, det kändes ganska nära när man dels sitter helt öppet men också är stillastående.
Typ så gick det till
Det är vid skuggarvet utanför Falun.
View attachment 521521
Och så sent som denna vår blev ett rådjur taget av ett lodjur här hemma bara 30-40m från grannen hus. Och då är vi ändå en ansamling av 20 hushåll så inte mitt ute i skogen heller.
Tyder på obehaglig brist på rädsla för människor. Som i Rumänien.Typ så gick det till
Det är vid skuggarvet utanför Falun.
View attachment 521521
Och så sent som denna vår blev ett rådjur taget av ett lodjur här hemma bara 30-40m från grannen hus. Och då är vi ändå en ansamling av 20 hushåll så inte mitt ute i skogen heller.
Jag vet inte det jag, bävern har väl varit utrotningshotad sedan nån gång efter millennieskiftet.
Den är inte utrotningshotad nog, speciellt inte den som fällde en liten björk mot mitt sovrumsfönster..
Infon vid den trovärdiga källan här nedan tyder på något helt annat. Varifrån kommer din info?bävern har väl varit utrotningshotad sedan nån gång efter millennieskiftet.
Du blandade ihop bävrar med ekorrar, vars bestånd inte heller är hotat?Jag tror det syftades på en annan sorts bäver här.
Infon vid den trovärdiga källan här nedan tyder på något helt annat. Varifrån kommer din info?
Artfakta från SLU Artdatabanken
Artfakta är platsen som samlar relevant information om våra arter. Lär dig känna arten, dess naturvårdsstatus, se kartor och bilder, eller använd nycklar för att artbestämma.artfakta.se
Du blandade ihop bävrar med ekorrar, vars bestånd inte heller är hotat?
![]()
Bävrar – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Brukar du klappa den sortens bäver efter att du varit på kräftskiva?
Brukar du klappa ekorre efter att du varit på kräftskiva?
Är den här diskussionen en följd av den höga medelåldern på forumet?
Vad värre är; hittar man någon så har stackarn inte ens pälsen kvar…
Med vänlig hälsning,
Händelsevis så kan bäver med höjd medelålder ibland lukta kräftskiva.Brukar du klappa den sortens bäver efter att du varit på kräftskiva?
Brukar du klappa ekorre efter att du varit på kräftskiva?
Är den här diskussionen en följd av den höga medelåldern på forumet?
Jag tänkte väl att det inte längre är en bäver sedan den förlorat en rond mot Gilette.![]()
Ja då är det väl mer av en fladdermus?Jag tänkte väl att det inte längre är en bäver sedan den förlorat en rond mot Gilette.![]()
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |