MotoGP: Vintertester 2008/2009

Hayden körde iaf snabbare på GP9'an igår än vad Melandri gjorde med GP8'an på racet.
Melandri var snabbare på Kawasakin än på Ducatin och där måste ju Ducatin anses vara den betydligt bättre hojen. Dessutom snabbare än Hayden. Vad säger det?
 
Bilder på Sete / ONDE2000 Ducatin.


DM12251338932.jpg


DM12251338979.jpg


DM12251338967.jpg


DM12251338943.jpg


DM12251338944.jpg




En intressant iaktagelse och tråd om Sete's nya team, "Ducatis deal with the devil for a satelit team"..
http://motogpnews.boardzero.com/mot...with-the-devil-for-a-satellite-team-t969.html
 
Last edited:
Tycker det ser rätt hoppfullt ut för Hayden, d.v.s han kommer inte bli en Melandri på duccen iaf. Men jag tror inte han kommer ta så många kliv uppåt i tabellen ändå..
Bytet ser ju även bättre ut för Melandri.
 
Äh lägg ner nu alla Haydenhatare.
Han ÄR ju med i matchen redan! Kolla tiderna mot hans Honda-racetider.
Och det kommer bli bättre - var så säkra!

Han KAN ju helt enkelt inte sätta sig på en ny hoj direkt efter en Gp-helg, och sedan vara toksnabb på en ANNAN hoj.
Tycker dessutom inte att komentaren andas pessimism, snarare djup beundran, både för cykeln och för Stoner.

Det vore ju ett hån mot allt vad chassieinställningar och sånt finlir som tar halva säsonger att få till, om Nicky bara kunde sätta sig på nya cykeln och sen vara sjukt snabb direkt.
Likväl skulle det ju betyda att ALLA förare kan byta cyklar med varannn varje helg utan att tappa i tid.
Kom igen nu ungdomar! ;) Ge det lite TID!

mycket bra sagt:tummenupp jag har varit ett hayden fan ända sen han började köra mgp. och det han sa tycker jag inte alls va några bortförklaringar!!! han kommer säkert hitta flyt med ducatin och han kommer lätt vara topp 5 nästa år inget SNACK:yoparty
 
Någon som vet varför Kawa inte kört med samma däck tidigare? Har alla team (bridgestone) inte tillgång till samma däck?

John Hopkins: #21 - 74 Laps - 1'33.760
"The front tyre we were allocated this morning feels identical to the one that Valentino and Casey have been using all year, but we've not been able to run on our bike before. Today we've had the chance to make some changes to the overall set-up of the bike, and it looks like we've made some real progress. I've now got a much better feeling from the front than I've had for some time, and that's given me back the confidence to push harder in the corners. We've also run back-to-back tests using both bikes on two different engine specifications, and that's allowed us to make a direct comparison and identify a clear direction for development. It's also been interesting to start work with my new crew chief, Naoya Kaneko, as he has a very structured approach to the rider debrief and I think this will make a difference when we're pushed for time during race weekends. Overall, it's been a pretty productive day and I'm really happy with the improvements we've made to the bike; it's completely different now and I felt more comfortable on it today than I have all season. If we get more dry weather tomorrow then I hope we can continue to make improvements to the bike."
 
Vet inte varför kawa inte kunnat köra med samma däckkonstruktion som Ducati och Yamaha har använt men de har haft olika stommar i varje fall.
 
Dags för Dorna att göra nå radikalt när försäsongstester inför 2009 är 5ggr så intressant som det två-tre sista racen 08?
 
Lorenzo slog just en liten kullerbytta.......
 

Bifogat

  • 20082810crashlorenzo_G.jpg
    20082810crashlorenzo_G.jpg
    86.2 KB · Visningar: 252
Melandri kan omöjligt lyckas sämre nästa år, det finns inte tillräckligt med förare i klassen för det.

Sämre behöver det ju inte gå, men det kan gå lika illa... ;)
Men som sagt, han verkar ju redan åka fortare på kawan än han gjorde på Duccen.
 
De har inte börjat köra än... för det har regnat. Så det är nog en gammal bild på Lorenzo. :)

Det stod (på italienska)..... gpone.com

Dagens datum på nyheten, men det kanske var från igår.

Edit: eller gammal bild.... från JApan med tanke på reglamen bakom.
 
Sete ja. Dorna får se till att han placeras längst till höger i starterna så han inte fläskar handbromshandtaget i ryggen på någon igen och skickar halva startfältet till sjukhus.

I annat fall kanske någon otippad blir världsmästare igen?

(OPPS! Jag hatar inte Hayden, jag bara minns vad som hände)

Lorenzo verkar tycka att det inte är någon större skillnad på Michelin och Bridgestone av bilden ovan att döma. Hoppas han inte slog sig.
 
"The front tyre we were allocated this morning feels identical to the one that Valentino and Casey have been using all year, but we've not been able to run on our bike before.

Konstig meningsbyggnad, eller konstigt påstående?

Hur kan han veta att däcket känns lika som det som Valentino och Casey använt hela säsongen, om han inte kunnat köra det på Kawwan förut?
 
Det stod (på italienska)..... gpone.com

Dagens datum på nyheten, men det kanske var från igår.

Edit: eller gammal bild.... från JApan med tanke på reglamen bakom.

Min italienska är duktigt begränsad :näsblod men det är en artikel om antalet omkullåkningar de senaste säsongerna.
I år har det vart flest krascher (876) men också fler deltävlingar än tidigare (18).

Jag tror det står att det är många tävlingar som varit störda av regn i år, därför det vart så många som gått omkull... :confused:
Tidigare var 2005 rekordåret med 737 omkullkörningar på 17 deltävlingar.

RdP har kraschat mest i MotoGP klassen i år (22). Högoddsare? :D
 
Back
Top